حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی Note 11 Pro 4G و Note 11 Pro 5G برای بازار جهانی معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، ردمی

گوشی‌های خانواده Redmi Note 11، سر و صدای زیادی را در بازار داخلی چین به راه انداختند و مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کردند. حال سری Redmi Note 11 با اعضای جدیدی وارد بازار جهانی شده است. ردمی Note 11 Pro 4G و ردمی Note 11 Pro 5G، دو گوشی تازه ردمی در بازار جهانی هستند.

مشخصات فنی و قیمت ردمی Note 11 Pro 4G

ردمی سال گذشته از سری ردمی نوت ١٠ در سطح جهانی پرده برداشت.

 

سری گلوبال ردمی نوت ۱۰ معرفی شدند: Redmi Note 10 5G در کنار Redmi Note 10s و ۲ عضو دیگر + قیمت

 

 

ردمی چند روز پیش به صورت رسمی اعلام کرده بود که قصد دارد تا سری Redmi Note 11 خود را با اعضای جدیدی در بازار جهانی عرضه کند. بنابراین، مانند سال گذشته، ما شاهد ارائه گوشی‌های جدیدی از سری Redmi Note برای بازار موبایل جهانی هستیم. در واقع، ردمی در چین از سه عضو سری Note 11 پرده برداشته بوده است.

اما این بار، چینی‌ها ۴ گوشی را به صورت رسمی در جهان رونمایی کرده‌اند! ما در ادامه، ویژگی‌ها و جزئیات این محصولات را زیر ذره قرار می‌دهیم. در این مطلب، از Redmi Note 11 Pro 4G و Redmi Note 11 Pro 5G شروع می‌کنیم. به همین نحو، باید از خود بپرسیم که ردمی در این نسل از گوشی‌های سری Note خود، چه حرفی برای گفتن داشته است؟

خب، در ابتدا از بخش نمایشگر شروع می‌کنیم؛ جایی که شاهد تفاوت خاصی نسبت به نسل قبلی نیستیم! نمایشگر ۶.۶٧ اینچی ردمی Note 11 Pro، از نوع AMOLED بوده و از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح +Full HD به همراه حفره نمایشگر مرکزی بهره می‌برد. نکته حائز اهمیت، این است که حسگر تشخیص اثرانگشت این نسل نیز بر روی فریم دستگاه جای خوش کرده است. در بخش جنس بدنه، فریم دستگاه از نوع پلاستیک و قاب پشتی آن نیز از جنس شیشه می‌باشد. قاب پشتی ردمی نوت ١١ پرو، سبک طراحی تخت دارد و ماژول دوربین، شباهت زیادی به همتایان چینی دارد.

اما در درون این محصولات، چه خبر است؟ ردمی Note 11 Pro 4G از یک تراشه تکراری مدیاتک، یعنی Helio G96 با لیتوگرافی ١٢ نانومتری بهره می‌برد؛ اگر راستش را بخواهید، این گوشی از نظر عملکرد و قدرت، تفاوت خیلی زیادی با گوشی سال ٢٠١٩ ردمی، یعنی Redmi Note 8 Pro ندارد! به همین ترتیب، خبری از پشتیبانی اینترنت 5G در نسخه ارزان‌تر ردمی نوت ١١ پرو نیست. ردمی نوت ١١ پروی نسخه جهانی، دارای ۶ یا ٨ گيگابايت حافظه رم از نوع LPDDR4X است. همچنین دو نسخه از این گوشی با ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 به فروش خواهد رسید. در کنار این‌ها، شما می‌توانید از درگاه کارت حافظه جانبی این گوشی برای افزودن ١ ترابایت حافظه به کمک MicroSD استفاده کنید!

دوربین اصلی ردمی Note 11 Pro 4G چهارگانه است و از حسگرهای تصویر ٢+٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو تشکیل شده است. همچنین حسگر تصویر اصلی این گوشی، ساخت سامسونگ بوده و ISOCELL HM2 نام دارد. در حال حاضر، جزئیاتی از دوربین سلفی Redmi Note 11 Pro منتشر نشده است.

ظرفیت باتری ردمی Note 11 Pro برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت بوده و شارژر آن نیز توان ۶٧ واتی را داراست. شایان ذکر است که استاندارد IP53 به این سری محصولات اعطا شده است. ردمی از خنک کننده مایع در ردمی Note 11 Pro بهره گیری کرده است. خوشبختانه هر دو نسخه 4G و 5G این گوشی، مجهز به اسپیکر استریو هستند. در نهایت، به سراغ ردمی Note 11 Pro 4G می‌رویم؛ درست است که این دستگاه، دارای مشخصات جذابی است. اما قیمت آن، با افزایش مواجه شده است:

– ۶/۶۴ گیگابایتی: ٢٩٩ دلار آمریکا

– ۶/١٢٨ گیگابایتی: ٣٢٩ دلار آمریکا

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣۴٩ دلار آمریکا

ویژگی‌ها و برچسب قیمتی ردمی نوت ١١ پرو 5G

ردمی Note 11 Pro 5G، گران قیمت‌ترین گوشی سری Redmi Note 11 در بازار جهانی است. این گوشی، تفاوت خیلی زیادی با Redmi Note 11 Pro 4G ندارد؛ اما همان تفاوت‌ها، کاملاً قابل توجه هستند. به طور دقیق‌تر، مشخصات نمایشگر، دوربین سلفی، باتری، شارژر، طراحی، کیفیت ساخت و… هر دو نسخه 4G و 5G ردمی نوت ١١ پرو، به مانند یکدیگر است. اما اجازه دهید تا به تفاوت‌های این دو دستگاه بپردازیم.

در وهله اول، ردمی Note 11 Pro 5G از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. مغز متفکر نسخه 5G ردمی Note 11 Pro، تراشه نسبتاً جدید کوالکام با نام Snapdragon 695 می‌باشد. این تراشه، نسخه پیشرفته‌تر و قدرتمندتر Snapdragon 690 محسوب می‌شود و قدرت پردازشی بیشتر در مقایسه با Helio G96 دارد

موضوع دیگر، این است که دوربین اصلی Redmi Note 11 Pro 5G، سه گانه است. این سیستم دوربین، دقیقاً از همان ترکیب موجود در نسخه 4G ردمی نوت ١١ پرو استفاده می‌کند؛ اما با این وجود، حسگر تصویر ٢ مگاپیکسلی تشخیص عمق سوژه، حذف شده است. هرچند که این حسگر تصویر، کاربرد ضروری هم نداشت. در نهایت، تفاوت مشهود دیگری در میان این دو گوشی حاکم نیست و باقی ویژگی‌های آن‌ها، مشابه هم است.

اما برچسب قیمتی Redmi Note 11 Pro 5G به چه صورت است؟ برای شروع، باید بگوییم که قیمت پایه این گوشی از نسخه 4G بیشتر است:

– نسخه ۶/۶۴ گیگابایتی: ٣٢٩ دلار آمریکا

– نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی: ٣۴٩ دلار آمریکا

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣٧٩ دلار آمریکا

نظر شما در مورد این دو گوشی، یعنی Redmi Note 11 Pro 4G و Redmi Note 11 Pro 5G چیست؟ از نظر شما، ارزش خرید کدام یک بیشتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

اندروید 11
سامسونگ الان هر گوشی جدیدش اندروید 12

Mahdi

نفهمیدم تفاوت نوت ۱۱ پرو با نوت ۱۰ پرو کجاست؟ فقط طراحی ؟ کجاش پیشرفته؟
متاسفانه فقط اعداد و ارقام رو بالا می برن

ramin123

واقعا خسته نباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️