حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی بزرگترین وارد کننده لنز دوربین موبایل قبل از تحریم ایالات متحده بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

طبق گزارش هوآوی‌ سنترال، غول فناوری چینی هوآوی، بزرگ‌ترین واردکننده لنز دوربین موبایل در چین بود، البته قبل از اینکه این شرکت با تحریم آمریکا مواجه شود. این گزارش ما را شگفت‌زده نمی‌کند، زیرا اهمیت و توانایی این غول فناوری چین پیش از اعمال محدودیت‌ها از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده بر کسی پوشیده نیست.

 

 

آخرین یافته‌ها از گزارشی به دست آمده است که توسط مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities تهیه شده است. این گزارش نشان می دهد که هوآوی بزرگترین واردکننده لنز موبایل در چین بوده و 30 تا 40 درصد از کل لنزهای فروخته شده توسط لارگان(یک شرکت محصولات نوری) از نظر درآمد را به خود اختصاص داده است.

Largan Precision، برترین تولید کننده لنز دوربین گوشی های هوشمند در جهان، شریک پیشرو هواوی بوده و برای مدت طولانی لنزهایی را برای این غول فناوری چینی توسعه می‌داده است.

هوآوی بزرگترین وارد کننده لنز دوربین موبایل

هوآوی بزرگترین وارد کننده لنز دوربین موبایل

پس از تحریم هواوی، این سازنده فناوری چینی بخش بزرگی از بازار گوشی های هوشمند خود را از دست داده است. پیامدهای این پیشامد به دلیل محدودیت در واردات قطعات و سایر دلایل، باعث فروش کم و تولید پایین شد.

هوآوی تنها شرکتی نیست که از تحریم ایالات متحده رنج می‌برد و به همراه هوآوی، شرکای آن نیز در یک چالش بزرگ قرار گرفته اند که حل کردن آن آسان نیست زیرا سایر سازندگان چینی گوشی های هوشمند بازده سود پایینی در مشخصات دوربین برای این تولید کننده ها دارند. با این حال، به مرور تولیدکنندگان بیشتری با ارائه گوشی‌های جدید و مشخصات دوربین متنوع در حال پیوستن به رقابت و پر کردن جای خالی هوآوی هستند.

حال و روز هوآوی در روز های اخیر هرچقدر هم که خاکستری و نامعلوم به نظر برسد، در یک موضوع خللی وارد نمی‌شود؛ اینکه هوآوی در بسیاری از فناوری های دوربین گوشی های هوشمند پیشرو بوده است و بارها این نظریه را با دوربین های پرچمدار گوشی های هوشمند خود مانند هوآوی P50 Pro، Mate 40 و P40 Pro به اثبات رسانده است.

 

قرارداد جدید Largan:

لارگان برای اولین بار قرارداد بلندمدت (LTA) با خط خاصی از تولیدکنندگان چینی امضا کرده است. قبل از امضای این قرارداد، محموله‌ های لنز لارگان برای این برند در سال 2022 تقریباً بین 15 تا 20 درصد کاهش سالانه را نشان می‌داد. اما پس از این قرارداد، این آمار به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد و انتظار می‌رود که 20 درصد افزایش سالانه را برای این شرکت رقم بزند.

در سال 2022، دلایل رشد لارگان از سفارشات جدید، شامل ارتقاء لنزهای Tesla، Meta Universe و آیفون و تولید VCM(مورد استفاده در سخت‌افزار فوکوس) است. با بهره مندی از رشد سریع تسلا، محموله های لنز تسلا توسط لارگان در سال 2022 رشد سالانه 70 تا 80 درصد را خواهد دید.

لارگان بزرگترین تامین کننده لنزهای دوربین برای هدست های AR/MR اپل است و همچنان از رشد محموله های سخت افزاری Metaverse در آینده بهره خواهد برد.

پیش بینی می شود که آیفون جدید در نیمه دوم سال 2022 (که احتمالا آیفون 14 نامیده می شود) از رزولوشن 48 مگاپیکسلی و آیفون جدید نیمه دوم سال 2023 از لنز پریسکوپ استفاده خواهد کرد و لنز های پیچیده‌تر و بیشتر یعنی درآمد بیشتر برای لارگان.

VCM مورد نیاز اپل توسط لارگان از نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه شده است و در سال 2022 نیز احتمالاً این شرکت به درآمد و سود خود ادامه خواهد داد. پیش بینی می شود که لارگان تولید VCM را در سال 2023 گسترش دهد و به افزایش سهم بازار خود کمک کند.

 

به نظر شما هوآوی می‌تواند بر مشکلات خود غلبه کند و دوباره به یکی از بزرگترین مشتریان Largan تبدیل شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری