حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی در حال کار بر روی بهبود کارایی حسگر اثر انگشت نوری است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، هواوی

هوآوی در روز های اخیر پتنتی را برای «روش شناسایی اثر انگشت و تجهیزات و رسانه های الکترونیکی آن» با شماره انتشار CN113807141A منتشر کرده است که ابتکار جدیدی در حسگر اثر انگشت را نشان می‌دهد. جزئیات این فناوری نوآورانه می‌تواند شناسایی اثر انگشت را در گوشی های هوشمند بهبود بخشد.

 

 

به گزارش Gizmochina، در این فناوری، از یک حسگر اثر انگشت نوری در ترکیب با یک حسگر خازنی استفاده خواهد شد. در حالی که از حسگر نوری برای به دست آوردن تصویر مجازی از انگشت استفاده می شود، حسگر خازنی به گرفتن داده هایی در مورد دستی که انگشت به آن تعلق دارد کمک می کند. سپس این دو تکه از داده ها با هم ترکیب می شوند تا نهایتاً کارایی و عملکرد شناسایی اثر انگشت را تا حد زیادی بهبود دهند. مشخص نیست که عبارت «بازدهی بهبود یافته» ذکر شده در پتنت به پیشرفت در امنیت مربوط می‌شود یا فرآیند اسکن سریع‌تر، اما حدس ما این است که این فناوری در هر دو حوزه مفید واقع شود.

 

پتنت حسگر اثر انگشت جدید هوآوی

پتنت حسگر اثر انگشت جدید هوآوی

درخواست ثبت اختراع هوآوی همچنین اشاره می کند که فناوری جدید اثر انگشت “در زمینه تولیدات نهایی هوشمند” استفاده خواهد شد. مفهوم آن باز هم مشخص نیست و ممکن است در ترجمه از چینی به انگلیسی آسیب دیده باشد، اما می توان حدس زد که تلفن های هوشمند یکی از زمینه های سود برنده از این فناوری باشند و آنها نیز ممکن است از این فناوری بهره مند شوند، به ویژه نمونه هایی که دارای حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر هستند.

تلاش های هوآوی برای ارتقا حسگر های اثر انگشت درون نمایشگر فقط در یک جهت نیست و اخبار گذشته فعالیت هوآوی در توسعه حسگر های زیر صفحه را در جهت های مختلفی نشان می‌دهد. اطلاعات ناقص کنونی به ما می‌گویند این پتنت جالب در حال حاضر باید محدود به این سند باشد. اما جستجو در این سند نشان می دهد که این پتنت برای اولین بار در ژوئن 2020 ثبت شده و بیش از یک سال از آن زمان گذشته است؛ پس بیراه نیست که بگوییم هواوی باید تاکنون روی توسعه آن نیز کار کرده باشد.

برای کسانی که با حسگرهای اثر انگشت نوری آشنا نیستند، باید بگوییم این فناوری در سخت‌افزار حسگر های اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌شود و با بازتاب نور از انگشت شما کار می‌کند. حسگر های زیر صفحه نوری جایگزین های ارزان‌تر و متداول‌تری برای حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه اولتراسونیک هستند، اما این ارزانی بی دلیل نیست و آنها کندتر هستند و نیز دقت پایین‌تری دارند(که البته در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی داشته‌اند). امیدواریم پتنت هواوی به این معنی باشد که این کاستی ها در نهایت برطرف خواهد شد.

 

نظر شما چیست؟ ابتکار هوآوی برایتان جالب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری