حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با حذف سامسونگ به‌دنبال جایگزینی برای تامین لنز پریسکوپی دوربین آیفون ۱۵ است

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، دوربین

به نقل از وب‌سایت کره‌ای The Elec و به گفته منابع ناشناس، اپل امیدوار است سامسونگ را در زمینه تامین قطعات لنز تله‌فوتو پریسکوپی برای آیفون‌های 2023 دور زده و جایگزین جدیدی را به‌جای این شرکت انتخاب کند.

حذف سامسونگ از تولید لنز پریسکوپی آیفون ۲۰۲۳ اپل

این گزارش ادعا می‌کند که اپل برای تامین یک ماژول لرزشگیر اپتیکال برای دوربین، به Jahwa Electronics که بخشی از زنجیره تامین سامسونگ محسوب می‌شود، مراجعه کرده است. Jahwa این فناوری را با کمک سامسونگ توسعه داده که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پتنت اپل شود. بر اساس این گزارش، به‌احتمال زیاد اپل راه‌حل خود را برای ثبت این اختراعات بکار خواهد گرفت و یا درنهایت، مجبور به پرداخت هزینه برای کسب مجوز از سامسونگ خواهد شد.

Elec ادعا می‌کند که لنز پریسکوپی تله‌فوتو به مدل‌های آینده آیفون در سال 2023 خواهد رسید، اما این رسانه پیش‌تر ادعا کرده بود که اپل ممکن است از اجزای ساخته شده توسط سامسونگ برای یک لنز پریسکوپی در حداقل برخی از مدل‌های آیفون در سال 2022 استفاده کند.

حذف سامسونگ از تولید لنز پریسکوپی آیفون ۲۰۲۳ اپل

حذف سامسونگ از تولید لنز پریسکوپی آیفون ۲۰۲۳ اپل

بر اساس گزارشات، شرکت تابعه Electro-Mechanics سامسونگ، قطعاتی مانند محرک‌ها و لنزها را برای LG عرضه می‌کند که در ادامه این شرکت نیز قطعات مورد نیاز برای تولید ماژول پریسکوپی دوربین را برای اپل تامین می‌کند. ظاهراً این اقدام مانع از آسیب دیدن روابط اپل با ال جی و حل مشکلات مربوط به پتنت این فناوری می‌شود.

احتمال وجود یک لنز تاشو یا “پریسکوپی” در آیفون‌های 2022، برای اولین بار توسط تحلیلگر مشهور، مینگ چی کو در ماه مارس سال گذشته مطرح شد و از آن زمان شایعات متعددی درباره آن وجود دارد. این فناوری امکان افزایش بزرگنمایی اپتیکال در آیفون‌ها را به آنها می‌دهد و به‌مراتب فراتر از محدوده فعلی 2x و 2.5x موجود در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌باشد. به‌عنوان مثال، تلفن هوشمند هواوی پی ۴۰ پرو پلاس هواوی، دارای لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال تا 10 برابر است.

با استفاده از لنزهای تاشو پریسکوپی، نور جذب شده توسط سنسور تصویر منحرف شده که باعث افزایش بزرگنمایی نوری و بهبود کیفیت تصویر می‌شود و در عین‌حال، طراحی لنز جمع و جور مناسب برای گوشی‌های هوشمند را حفظ می‌کند.

اپل پتنت لنز دوربین پریسکوپی را ثبت کرد: احتمال استفاده در آیفون ۱۴ پرو مکس

دیدگاه شما چیست؟‌ به‌نظر شما اپل می‌تواند راهی پیدا کند تا از پتنت ثبت شده خود برای لنز پریسکوپی دوربین آیفون‌های آینده استفاده کرده و یا مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای حق اختراع لنز سامسونگ خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

به اپل فشار نیاد با اضافه کردن لنز پریسکوپی!
هرچی قابلیت جدید اضاف میکنه یچی حذف میکنه، الانم رسیده به شارژر
یاد اون جوک افتادم طرف میره سربازی میگه معافم کنید، میگن مشکلت چیه؟ میگه پوستم کوتاهه، بقیشم خودتون میدونید، صفحه نمایش ۶۰ هرتز و باتری ضعیفتو درست کن باقیش پیشکش، عقیده استیو جابز گوشی های کوچیک بود، الانم بیشترین شرکتی که در برابر پیشرفت زور میزنه و مقاومت میکنه اپله! خدایی چه حالی داد که شیائومی و هوآوی با افزایش روز به روز قابلیت اپل رو تحت فشار قرار دادند!
سامسونگ هم داشت مقاومت میکرد تو افزایش تغییر، مثالش دوربین های s7 تا note 10 که دید نه آینده برای پیشرفته خودشو تکون داد، اپل هم یا زودتر باید خودشو تکون بده، یا از کجا معلوم؟ از دست دادن بیشتر طرفدار و….

Faez

اون باتری ضعیف آیفون دوازده باتری بقیه گوشیارو شکست داده
کدوم فشار؟ این بقیه شرکتا هستن که تراشه روشون تائثیر گذاشته اپل اصلا مشکلی هم نداشته

Auroro

باتریش خیلی از مواقع زود تموم میشه و کم میاره، فقط کافیه داغ کنه تا ضعفشو نشون بده

Farcry

آیفون 15 !
اولین گوشی با دوربین پریسکوپی سال 2018 معرفی شد که p30 pro بود آیفون 15 سال 2023 میاد یعنی 5 سال بعد !
به نظرم کلا اپل روی آیفون ها نزاره بهتر از اینه که بیاید تازه روی آیفون 15 دوربین پریسکوپی بزنه!

سپتامبر 2016 که اپل اومد روی 7 پلاس دوربین تله فوتو 2x زد از این نظر شرکت پیشرو حساب میشد (شیایومی تازه آوریل 2017 روی mi 6 و سامسونگ آگوست 2017 اومد روی گلکسی نوت 8 از دوربین تله فوتو استفاده کردند) ولی از اون موقع تا الان آیفون ها روی زوم اپتیکال 2 برابری گیر کردن!
اپل بعد از آیفون x که گوشی نوآوری محسوب میشد تا الان آیفون ها رو داره با کمترین پیشرفت تغییر میده.از اون موقع تا الان نه اندازه ناچ و نه حاشیه های آیفون ها تغییری نکردن کلا هم بعد آیفون x آیفون های سری 12 اونم فقط توی طراحی پیشرفت داشتن.آیفون 13 هم که داره با تغییرات اندک میاد.
بعید میدونم اپل با این تغییرات اندک توی هر نسل بتونه جزو 4 شرکت تولید کننده هم بمونه دیگه چه برسه به رتیه دوم فروش بعد از سامسونگ!

Auroro

ولی یچیز دیگم هست، ما داریم وجهه های ظاهری رو قضاوت میکنیم و اپل شرکتی نیست که هردمبیلی اداره بشه، شاید برنامه ی خاصی داره!؟
البته نوکیا سابق هم سلام میرسونه

Mahdi

اپل هرچی علاقه به حذف کردن داره علاقه به اضافه کردن تکنولوژی جدید اصلا نداره😑😑این چه کاریه ۲۰۲۳اخه

Faez

شایعه
چطونه اینقدر اخبار مزخرف میزارید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی