حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد بیشتری از تراشه های مورد نیاز اپل توسط این شرکت طراحی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

اپل تراشه های خود را طراحی می کند که چیز جدیدی نیست. این شرکت چیپست های سری A را برای آیفون و آیپد و تراشه های جدیدتر M1، M1 Pro و M1 Max را برای iPad Pro و Mac طراحی کرده است اننظار می رود که تا سال ۳۰۲۳ تعداد بیشتری از تراشه های مورد نیاز اپل توسط این شرکت طراحی شود. این یعنی تراشه های دیگری مثل مودم مخابراتی یا ارتباطات بی سیم Wi-Fi و … محصولات این شرکت نیز توسط خودش طراحی شود.

تراشه های اپل

برای این منظور، اپل در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار برای خرید بیشتر تجارت چیپ مودم گوشی های هوشمند اینتل هزینه کرد. همچنین اپل برای تولید تراشه هایی که طراحی می کند به TSMC وابسته است.

در حال حاضر، تمام تراشه های طراحی شده توسط اپل توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) یعنی بزرگترین کارخانه ریخته گری قراردادی جهان، تولید می شوند. همچنین انتظار می رود TSMC تراشه مودم 5G اپل را بسازد.

بعد از آن تراشه Wi-Fi خواهد بود که در حال حاضر توسط Broadcom و Skyworks Solutions تولید می شود. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی برای افتتاح دفتر جدیدی در جنوب کالیفرنیا است که با ده ها مهندس که در حال حاضر به دنبال استخدام آنها از طریق تبلیغات مورد نیاز است، پر خواهد شد.

تراشه اپل

تراشه اپل

این گزارش می گوید که اپل دفتر خود را در Irvine افتتاح خواهد کرد، شهری که Broadcom و Skyworks Solutions از قبل در آن دفاتر دارند. لیست مشاغل ارایه شده توسط اپل نشان می دهد که این غول فناوری کارمندانی با تجربه در بخش تراشه های مودم و سایر انواع نیمه هادی های بی سیم می خواهد. استراتژی اپل این است که دفاتر اقماری در شهرهای خاصی بسازد که به عنوان کانون فناوری‌های خاص شناخته می‌شوند و آن را با کارمندانی پر کند که ممکن است نخواهند در کوپرتینو کار کنند.

اپل همچنین به دنبال طراحی بیشتر قطعات مورد خود است تا از نگرانی شرکت در مورد محدودیت هایی که ممکن است بر روی تامین کنندگان خود اعمال شود، محافظت کند. تنها نقطه ضعف این است که از آنجایی که اپل امکاناتی برای تولید تراشه های خود ندارد، همچنان وابستگی زیادی به TSMC دارد. اگر چین تهاجمی شود و به دنبال تصرف تایوان باشد، این می تواند نتیجه بدی داشته باشد.

امکان طراحی تراشه های وای فای توسط اپل باعث سر و صدای زیادی در وال استریت شد زیرا سرمایه گذاران Skyworks را با کاهش 8.5% یا 13.55 دلاری مواجه کرد. ارزش Broadcom حدود 3% یا 19.18 دلار کاهش یافت و Qualcomm با کاهش 5.9% یا 11.13 مواجه شد. حتی اپل نیز با افت 3.9 درصدی یا 7.04 دلاری، ضربه خورد.

اپل همچنان در تلاش است تا کارمندان خود را به سلامت به دفاتر شرکت بازگرداند. به دلیل آخرین موج کووید، اپل جدیدترین طرح خود را برای بازگرداندن کارمندان به دفاتر مربوطه در اول فوریه لغو کرده است. هنگامی که اپل احساس کرد که بازگشت امن است، مهندسان روی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی (RFIC)، رادیوهای بی‌سیم، تراشه‌هایی برای اتصال آیفون به Wi-Fi و بلوتوث و سیستم بی‌سیم روی یک تراشه (SoC) کار خواهند کرد.

اپل در تلاش است تا به وابستگی خود به تامین کنندگان خاص را پایان دهد

با فراموش کردن وابستگی روزافزون اپل به TSMC، این شرکت به دنبال کاهش وابستگی خود به کوالکام برای تراشه‌های مودم 5G و Broadcom و Skyworks برای تراشه‌های Wi-Fi و بلوتوث است. علاوه بر آیفون، آی‌پد و مک، ایرپادهای اپل و اپل واچ (هر دو بخشی از گروه پوشیدنی‌های اپل هستند) شامل قطعات سفارشی هستند که به دستگاه‌ها امکان جفت شدن با دیگر محصولات اپل را می‌دهند.

تراشه اپل U1 : مرموزترین تراشه آیفون به زودی از ویژگی های پیچیده تری بهره خواهد برد

علاوه بر این، گوشی‌های iPhone 11 و پس از آن شامل تراشه‌های U1 اپل هستند که به آشکار کردن مکان دقیق این دستگاه‌ها و ردیابی محصولاتی مانند AirTag کمک می‌کنند. یکی از فهرست‌های شغلی اپل می‌گوید:

«تیم توسعه‌دهنده سیلیکون بی‌سیم اپل در حال توسعه نسل بعدی سیلیکون بی‌سیم است!»

آگهی دیگری بیان می کند:

“کارمندانی که این کار را خواهند گرفت، در مرکز یک گروه طراحی SoC بی‌سیم هستند که تأثیری حیاتی در ارائه راه‌حل‌های پیشرفته اتصال بی‌سیم اپل به صدها میلیون محصول دارد.”

اپل و آیفون این شرکت به ارائه مبالغ هنگفتی پول به سازندگان تراشه کمک می کنند. اپل و شرکت برادکام قراردادی برای قطعات بی سیم دارند که از اوایل سال 2020 آغاز شده و تا سال 2023 ادامه دارد. این قرارداد تامین 15 میلیارد دلاری حدودا 20 درصد از فروش برادکام را به صورت سالانه تشکیل می دهد. شرکت دیگری که در تامین تراشه های اپل منفعت دارد، NXP Semiconductors است. شرکتی که تراشه های ارتباطات میدان نزدیک (NFC) خود را برای آیفون به اپل می فروشد.

تیم طراحی تراشه اپل بسیار ارزشمند است و به آن کمک کرده است دستگاه هایی با برخی از ویژگی های سفارشی بسازد. به نظر می رسد که اپل می خواهد همین کار را ادامه دهد و تراشه های اختصاصی بیشتری را در محصولاتش استفاد کند.

آیا تراشه اپل M1 بهترین تراشه لپ تاپ است؟

نظر شما چیست؟ این راهبرد برای اپل مفید خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)