حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱ منتشر شد: سامسونگ در رتبه اول

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | تجاری

یک گزارش جدید به‌تازگی آمار فروش موبایل و سهم برندها از میزان عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل سوم سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. این اطلاعات همچنین بیان می‌کند که کمپانی سامسونگ همچنان پیشتاز در سهم بازار بوده و در رتبه‌های پس از آن نیز، اپل و شیائومی قرار گرفته‌اند.

آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱

بر اساس تازه‌ترین گزارش آماری Counterpoint Research، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل سوم سال جاری، ۶ درصد نسبت به سه‌ماهه گذشته رشد داشته، اما نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ​​۶ درصدی بوده است. در سه‌ماهه سوم 2021، درمجموع 342 میلیون گوشی همراه فروخته شده که نسبت به سال گذشته با 365.6 میلیون دستگاه، کاهش یافته است. با این حال، غول فناوری کره‌ای توانسته با فروش 69.3 میلیون گوشی هوشمند، جایگاه نخست خود را با تصاحب 20 درصد از سهم بازار در این سه‌ماهه حفظ کند.

این در حالی است که اپل با سهم 14 درصدی بازار، در جایگاه دوم قرار دارد. شرکت مستقر در کوپرتینو در این مدت حدود 48 میلیون دستگاه فروخته که رشد قابل‌توجه 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. Counterpoint این افزایش را مدیون رشد “مداوم” فروش سری آیفون 12 و عرضه آخرین مدل از گوشی‌های سری آیفون 13 می‌داند.

آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱

آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱

به‌همین‌ترتیب، شیائومی با 13 درصد از سهم بازار در سه‌ماهه سوم 2021، پس از شرکت‌های نام‌برده‌شده، مقام سوم را به‌خود اختصاص داده است. عرضه کلی این شرکت نسبت به سال قبل 5 درصد و نسبت به سه‌ماهه گذشته 15 درصد کاهش یافته و در فصل سوم سال جاری به 44.4 میلیون دستگاه رسیده است. این افت فروش جزئي شیائومی، عمدتا به‌دلیل کمبود مداوم قطعات و مشکلات عرضه بوده که این شرکت در این مدت تجربه کرده است.

دو شرکت برادر یکدیگر در زیرمجموعه BBK یعنی ویوو و اوپو، هر دو به‌طور مساوی سهم ۱۰ درصدی از بازار را دراختیار داشته و هرچه به جلو می‌رویم، فاصله خود را با برندهای شیائومی و اپل، کمتر و کمتر می‌کنند. لازم به یادآوری است که کمپانی ویوو به‌تازگی موفق شده عنوان پرفروش‌ترین برند در خاک خود یعنی چین را بدست آورد.

از سوی دیگر، ریلمی با فروش 16.2 میلیون دستگاه، بالاترین میزان فروش خود در یک دوره سه‌ماهه را بدست آورده است. این یک رکورد عملکردی بی‌سابقه می‌باشد که علی‌رغم کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها، این شرکت موفق به ثبت آن شده است.

نظر شما پیرامون آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱ میلادی که با پیشتازی سامسونگ همراه بوده، چیست؟ به‌طورحتم، علاوه‌بر عرضه گوشی‌های میان‌رده از سری گلکسی A با مشخصات مناسب، دستگاه‌های تاشو این شرکت نیز در تصاحب این رتبه توسط سامسونگ نقش‌ داشته‌اند؛ همان‌طور که گوشی گلکسی زد فلیپ ۳، عنوان پرفروش‌ترین تلفن همراه فروخته‌شده در کره جنوبی را به‌خود اختصاص می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب سامسونگ دیگه یه برند خیلی معروفیه و همه میشناسنش ولی مثلا شیائومی، ویوو، اوپو رلمی، اینا مثل سامسونگ شناخته شده آنچنانی نیستن، واسه همینه که تو حوزه گوشی همراه سامسونگ همیشه اوله، ولی به نظر خودم باید شیائومی اول میبود چون تو این چندسال اخیر واقعا خودشو ثابت کرده و گوشیهای خوب همراه با سخت افزار خوب و قیمتهای خوب روانه بازار کرده، البته سامسونگ هم همینطور ولی خب قیمتهای سامسونگ تو بیشتر مواقع به گوشیهاش نمیخوره با توجه به گوشیهای شیائومی یا برندهای دیگه

ali karimi

اابته هواوی رو نباید فراموش کرد، اگه تحریم ها نبودش الان بین ردیف 1تا3 بود حتی رده اول، ولی تحریمها نابودش کرده، البته خب بازم به دوران طلایی خودش برمیگرده ولی خب فعلا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی