حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت هواوی P50 Pro در مقابل سامسونگ Galaxy S21 Ultra را تماشا کنید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، تست سرعت، تماشا کنید، سامسونگ، هواوی

پیش از این ما مقایسه سرعت Huawei P50 Pro با آیفون ۱۳ پرو مکس و البته پیکسل ۶ پرو را داشتیم. وقت چیست؟ بله، تست سرعت هواوی P50 Pro در مقابل سامسونگ Galaxy S21 Ultra که مشخص کند اسنپدراگون ۸۸۸ با چاشنی سامسونگ بهتر است یا همان تراشه سال قبل Kirin 9000 هواوی با سیستم عامل هارمونی ۲ ؟

تست سرعت هواوی P50 Pro

بله، گلکسی اس ۲۱ اولترایی که در این تست حاضر شده است، نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ بوده که می تواند به نوعی بهترین عملکرد پرچمدار ۲۰۲۱ سامسونگ را هم ارایه کند. نماینده هواوی هم هر چند در برخی مدل ها به نسخه 4G همین تراشه مجهز شده است اما در این تست تراشه یک سال قدیمی تر Kirin 9000 را داریم.

سخت افزار هواوی پی ۵۰ پرو در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل اسنپدراگون ۸۸۸

سخت افزار هواوی پی ۵۰ پرو در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل اسنپدراگون ۸۸۸

اما عملکرد این تراشه ها روی هر دستگاه به چه صورت است؟ توجه داشته باشید که نماینده سامسونگ با ۱۲ گیگابایت حافظه رم حدود ۵۰٪ (می گویم حدودا چون حافظه واقعی دردسترس هر کدام متفاوت با مقدار اسمی است) حافظه رم بیشتری نسبت به ۸ گیگابایت حافظه رم نماینده هواوی هم دارد.

اگر بنچمارک ها را دوست دارید، این نتیجه بنچمارک های مرکزی و گرافیکی هواوی P50 Pro در مقابل با سامسونگ Galaxy S21 Ultra :

بنچمارک مرکزی هواوی P50 Pro در مقابل با سامسونگ Galaxy S21 Ultra

بنچمارک مرکزی هواوی P50 Pro در مقابل با سامسونگ Galaxy S21 Ultra

بنچمارک گرافیکی هواوی P50 Pro در مقابل با سامسونگ Galaxy S21 Ultra

بنچمارک گرافیکی هواوی P50 Pro در مقابل با سامسونگ Galaxy S21 Ultra

 

درباره سیستم عامل های Huawei P50 Pro و سامسونگ Galaxy S21 Ultra

هر دوی این شرکت ها قبلا در اکوسیستم اندروید فعالیت می کردند. هر دو آن ها نگاهی به سیستم عامل اختصاصی داشته اند. سیستم عامل Bada (بادا) و تایزن سامسونگ را احتمالا به یاد دارید. خب هیچ کدام آن ها آنقدر کافی نبودند که با سیمبین یا اندروید وارد رقابت شوند. همچنین چون سامسونگ فشاری از بابت تحریم متحمل نبود و دسترسی راحت به اندروید را داشت دیگر تلاشی برای بهتر کردن تایزن روی موبایل نکرد.

با این حال اردیبهشت ۱۳۹۸ برای هواوی خیلی تاریخ میمونی نیست و تحریم ها از ان تاریخ رسمی شدند. اینجا بود که هواوی باید پروژه سیستم عامل اختصاصی خود که مدتی بود روی آن تمرکز کرده بود را تسریع می کرد. به این ترتیب شد که هارمونی ۲ به Huawei P50 Pro رسید.

سیستم عامل هواوی P50 Pro در مقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا

سیستم عامل هواوی P50 Pro در مقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا

در نهایت اما برای کاربر نهایی مهم نیست که تراشه چیست و سیستم عامل برای کدام شرکت است، حتی دلایل این موضوعات هم اهمیت ندارد. کاربر نهایی می خواهد عملکرد روزمره خوبی داشته باشد. اینجاست که باید ویدیو زیر را با هم به تماشا بنشینیم:

 

همانطور که دیدید، نمی شود تفاوت خیلی حیاتی را بین این دو دستگاه گزارش کرد. با این حال برتری جزئی با نماینده هواوی است. همچنین هنگام روشن شدن گوشی سامسونگ واقعا مکث آزاردهنده ای وجود دارد که فکر می کنم اکثر کاربران سامسونگ در مدل های جدید آن را تجربه کرده اند.

در بحث بهینگی مصرف انرژی باید گفت که نماینده سامسونگ ۶٪ باتری را در طول این تست از دست داد اما نماینده هواوی ۷٪ را. با توجه به تفاوت حجم باتری این دستگاه ها باید با معیار قابل مقایسه تری وارد سنجش شویم. مصرف انرژی گلکسی اس ۲۱ اولترا در این تست ۱۸.۷۵ میلی آمپر بر دقیقه بوده اما هواوی پی ۵۰ پرو تا ۱۹.۰۸ میلی آمپر بر دقیقه باتری مصرف کرده است. پس دستگاه سامسونگ را می توان کمی بهینه تر دانست.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو دستگاه برای شما جذاب تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

کرین ۹۰۰۰ زمان معرفی خودش خیلی نقد الکی شد و بهش خرده گرفتن ولی الان مشخص شد چقدر از رقبای خودش جلو تر بود …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)