حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو اولین تراشه NPU سفارشی خود را در رویداد INNO Day 2021 معرفی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، پردازشگرها

با نزدیک‌شدن به کنفرانس ویژه فناوری INNO Day 2021 اوپو، این شرکت شروع به افشای نکات مهم این رویداد کرده است. دیروز بود که تیزر جدیدترین فناوری دوربین جمع‌شونده اوپو را با هم دیدیم که با هدف غلبه‌بر فضای محدود گوشی‌های هوشمند برای تعبیه لنزهای قدرتمند به‌نمایش درآمد. درادامه و صبح امروز، اوپو رسماً اعلام کرد که اولین تراشه NPU سفارشی خود به‌منظور افزایش کیفیت دوربین‌ها را در اولین روز رویداد آینده معرفی می‌کند.

تراشه NPU اوپو

OPPO پیش‌تر اعلام کرده بود که توانایی “تولید تراشه” این شرکت در چند ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. طبق گزارشات، اولین تراشه خود‌توسعه‌یافته اوپو، یک NPU (پردازنده عصبی) مستقل براساس فرایند تولید 6 نانومتری TSMC خواهد بود. این همان چیپستی است که شرکت چینی قصد دارد هفته آینده از آن رونمایی کند.

همچنین گزارش شده که تیم توسعه تراشه OPPO درحال‌حاضر بیش از ۲۰۰۰ نفر کارمند شامل کارگران و محققان می‌باشد که بسیاری از آن‌ها پرسنل تحقیق‌وتوسعه کوالکام و اینتل هستند. یکی از افراد داخلی این شرکت فاش کرد که این پروژه در ژوئن 2021 تکمیل شده، اما به‌دلایلی هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

او همچنین فاش کرد که تراشه NPU موردانتظار، مبتنی‌بر فرایند 6 نانومتری پیشرفته EUV خواهد بود و توسط TSMC ساخته می‌شود.

تراشه NPU اوپو

تراشه NPU اوپو

در چند سال اخیر، تولیدکنندگان برجسته گوشی هوشمند در چین، تلاش‌های قابل‌توجهی در صنعت نیمه‌هادی‌ها انجام داده‌اند. ما HiSilicon از هواوی، تراشه Surging S1 از شیائومی و تراشه V1 ISP از ویوو را تاکنون دیده‌ایم.

در فوریه 2020، اوپو به‌صورت داخلی مقاله‌ای با عنوان «تفکراتی در مورد ایجاد فناوری‌های اصلی» منتشر کرد که در آن سه طرح عمده شامل توسعه نرم‌افزار، فضای ابری و «طرح ماریانا» حول محور تراشه‌ها را نشان می‌داد. همچنین گزارش می‌شود که منشأ نام‌گذاری این عنوان بدین دلیل است که ماریانا عمیق‌ترین گودال در جهان بوده و نشان‌دهنده قابلیت‌های بالاتر پروژه می‌باشد.

نه‌تنها این مورد، بلکه مشخص شده است که اوپو در سال جاری تعداد زیادی علامت تجاری با نام MARISILICON (ماریانا سیلیکون) ازجمله B، X، O، C، Z، M، E و نام‌های دیگر را به‌ثبت رسانده است. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌بایست تا برگزاری رویداد INNO Day 2021 که برای تاریخ ۲۳ آذر ساعت ۴ عصر به‌وقت محلی برنامه‌ریزی شده است، منتظر بمانیم.

نظر شما درباره معرفی تراشه NPU سفارشی اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی