حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر شیائومی MIX 5 احتمالا توانی بیش از ۱۰۰ وات خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شیائومی

شیائومی یکی از بازیگران اصلی در صنعت توسعه شارژ سریع است. این شرکت در حال حاضر از فست شارژ ۱۲۰ واتی در برخی از گوشی های خود استفاده کرده است. اما همچنان در حال کار بر روی بهبود فناوری شارژر های فعلی خود نیز هست. طبق پستی که Digital Chat Station در ویبو منتشر کرده، شیائومی در حال کار بر روی فست شارژی بیش از ۱۰۰ وات است. انتظار می‌رود شارژر شیائومی MIX 5 از توانی بیش از ۱۰۰ وات برخوردار باشد.

شیائومی MIX 5 از فناوری جدید شارژر های این شرکت استفاده می‌کند

آن‌طور که Digital Chat Station می‌گوید، فست شارژ جدید شیائومی عمر باتری و سرعت شارژ را به طور همزمان در نظر گرفته و تضمین می‌کند. متاسفانه منبع مذکور، مشخصات فنی شارژر های جدید شیائومی را فاش نکرده است. بر اساس آنچه تاکنون می دانیم، بالاترین قدرت شارژ در سری شیائومی ۱۲ (احتمالا در مدل اولترا) ۱۲۰ وات است. اگرچه شیائومی ۱۲ امسال معرفی خواهد شد، اما مدل اولترا در ماه مارس یا آوریل (اواسط اسفند تا اوایل اردیبهشت) با شارژ سریع ۱۲۰ واتی از راه خواهد رسید. این بدان معناست که خبری از شارژر ۱۰۰ واتی جدید شیائومی تا زمان رونمایی MIX 5 نخواهد بود.

پست Digital Chat Station در ویبو

همان‌طور که GizChina نیز اشاره می‌کند، شیائومی میکس ۵ احتمالا در نیمه دوم سال میلادی آینده معرفی خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که اخبار زیادی مبنی بر پشتیبانی دستگاه های پرچمدار آینده شیائومی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند، از شارژر بیش از ۱۲۰ وات منتشر شده است.

همچنین شیائومی در گذشته اعلام کرده بود که در حال توسعه فست شارژ ۲۰۰ واتی است. نسخه اصلاح شده شیائومی ۱۱ پرو توسط این شارژر سیمی که توان ۲۰۰ واتی داشت تنها در مدت ۸ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصدی رسید. این اولین بار است که یک شارژر سیمی می‌تواند تلفن هوشمندی را در کمتر از ۱۰ دقیقه کاملا شارژ کند. شیائومی به وسیله سیستم خنک کننده ای گرمای بیش از حد تولید شده توسط این فست شارژ ۲۰۰ واتی را کنترل می‌کند. این امر هم بر بهبود ایمنی مؤثر است و هم آنکه عمر باتری در اثر حرارت بیش از حد کاهش نخواهد یافت و عملکرد کلی بهتر خواهد بود.

قوانین چین، دلیل اصلی عدم پیشرفت شارژر های وایرلس!

علاوه بر این، شیائومی همچنین دارای شارژ بی سیم فوق سریع ۱۲۰ واتی است. این شارژ بی سیم می‌تواند گوشی هوشمند شما را تنها در عرض ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ کند. دو رکورد و نکته جذاب درباره فست شارژ مذکور وجود دارد. اول اینکه این برای اولین بار در دنیاست که توان شارژ بی‌سیم از ۱۰۰ وات فراتر می‌رود. و ثانیاً آنکه شارژ کامل باتری یک گوشی هوشمند با شارژر وایرلس در زمان ۱۵ دقیقه عملکردی فوق العاده و جدید است.

نتایج استفاده از شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی

به نظر می‌رسد برخی از قوانین چین دست و پای سازندگان تلفن های هوشمند در توسعه شارژر های وایرلس را بسته است. دولت چین معتقد است فست شارژ های بی سیم با توان بیش از ۵۰ وات ایمنی لازم را ندارند. به همین دلیل است که سازندگان گوشی های هوشمند چین دیگر تمایلی به توسعه توان شارژر های وایرلس خود ندارند.

با وجود این سخت گیری ها، اما شیائومی مدعی است که فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی آنان، پس از ۸۰۰ چرخه شارژ سلامت باتری را در حدود ۸۰ درصد نگه خواهد داشت. این ادعا بسیار جذاب به نظر می‌رسد. زیرا طبق استاندارد های موجود در چین، سلامت باتری پس از ۴۰۰ بار چرخه شارژ نباید کمتر از ۶۰ درصد باشد.

پشتیبانی شیائومی ۱۲ پرو از شارژ سریع ۱۲۰ وات در گواهینامه 3C آن تأیید شد

 

نظر شما چیست؟ آیا فست شارژ هایی با توان بیش از ۱۰۰ وات باعث آسیب به باتری خواهند شد یا طبق ادعای شیائومی حتی از استاندارد های لازم نیز ایمنی بالاتری دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی