حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با افزایش ۳۰ درصدی تولید آیفون در نیمه اول ۲۰۲۲، درمجموع ۳۰۰ میلیون دستگاه عرضه خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

پیش از این گزارش شده بود که اپل شاهد کاهش فروش آیفون ۱۳ بوده که باعث شده است این غول فناوری به زنجیره تأمین خود برای کاهش تولید قطعات هشدار دهد. با این حال، اخیرا گزارش جدیدی منتشر شده که دقیقاً برعکس آن را ادعا می‌کند؛ مبنی‌بر اینکه اپل قصد دارد تولید آیفون را تا ۳۰ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش دهد. درواقع، هدف اپل برای میزان عرضه گوشی‌های خود در سال آینده، بلندپروازانه‌ترین رقمی است که تاکنون از یک کمپانی تولیدکننده گوشی هوشمند دیده‌ایم.

افزایش تولید آیفون اپل

ظاهراً منابع نزدیک به این موضوع اعلام کرده‌اند که اپل هدف فروش آیفون خود را 170 میلیون دستگاه برای نیمه اول سال 2022 تعیین کرده است. رقم مذکور نسبت به سال جاری که 130 میلیون دستگاه بوده، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد. طبق گزارشات، اپل به تولیدکنندگان اصلی قطعات اطلاع داده تا تولید را بر این اساس افزایش دهند، اگرچه ممکن است با توجه به مشکلات تأمین، این مورد، کار چالش‌برانگیزی باشد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر در جریان اعلام گزارش درآمد فصلی این شرکت بیان کرده بود که با زنجیره تأمین خود برای برآوردن تقاضای آیفون 13 مشارکت می‌کند. در همان زمان، مدیر اجرایی بیان کرد که این شرکت 6 میلیارد دلار از درآمد خود را در طول سه‌ماهه چهارم 2021 به‌دلیل کمبود مداوم تراشه ازدست داده است. درواقع شرایط در نقطه‌ای می‌باشد که اپل مجبور است از قطعات آیپد برای استفاده در آیفون‌ها استفاده کند. ازآنجایی‌که آیفون‌ها بیشترین سهم در درآمد اپل را دارا هستند، منطقی است که این شرکت قطعات iPad را تغییر کاربری داده و آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

افزایش تولید آیفون اپل

افزایش تولید آیفون اپل

یکی از دلایلی که اپل می‌تواند به رقم بلندپروازانه 300 میلیونی برای سال 2022 چشم دوخته باشد، این است که به‌غیر از سری آیفون 14، انتظار می‌رود جانشین نسل دوم آیفون SE نیز معرفی شود. طبق گزارشات پیشین، آیفون SE 2022 از همان اندازه نمایشگر 4.7 اینچی مدل قبلی برخوردار بوده، اما با اتصال 5G، تراشه سریع‌تر و با همان قیمت رقابتی این سری عرضه می‌شود.

در مورد خانواده آیفون 14، نه‌تنها گزارش شده است که اپل از شر ناچ صفحه در مدل‌های پرو خلاص می‌شود، بلکه قصد دارد یک شاسی آلیاژی تیتانیوم جدید، دوربین‌های ارتقایافته و نمایشگر LTPO OLED با پشتیبانی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز برای هر چهار نسخه آن، این سری را به بازار عرضه کند. با توجه به فروش پایین آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی، اپل ممکن است آیفون 14 مینی را عرضه نکرده و درعوض یک مدل ۶.۷ اینچی با نام آیفون ۱۴ مکس را جایگزین آن کند.

مدل‌های بزرگ‌تر آیفون، همان‌طور که در نمودارهای فروش این گوشی‌ها در طی چندین فصل نشان داده شده است، به‌میزان بیشتری به‌فروش می‌رسند، بنابراین توقف تولید نسخه «مینی» کاملاً منطقی است.

دیدگاه شما چیست؟ آیا اپل می‌تواند به هدف فروش خود شامل عرضه ۳۰۰ میلیون آیفون در سال ۲۰۲۲ دست یابد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی