حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید سری آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ با محدودیت‌های بیشتری مواجه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بر اساس گزارش جدید جی‌پی مورگان، ۹ هفته پس از عرضه آیفون ۱۳، تولید این سری با مشکلات متعددی مواجه بوده و تهیه آن از آیفون ۱۲ سال گذشته نیز سخت‌تر است. این گزارش نشان می‌دهد که تحویل آیفون ۱۳ مینی در ایالات‌متحده ممکن است تا ۸ روز به‌طول بینجامد، درحالی‌که تحویل آیفون ۱۳ ممکن است تا ۱۰ روز نیز ادامه‌دار باشد. همچنین کاربرانی که آیفون ۱۳ پرو یا ۱۳ پرو مکس را می‌خواهند، باید حداکثر تا ۲۸ روز صبر کنند.

تولید سری آیفون ۱۳

طبق تازه‌ترین گزارش تحلیلگر ارشد JP Morgan که توسط AppleInsider منتشر شده است، ایالات‌متحده حدود 35 درصد از محموله‌های آیفون در جهان را تشکیل می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد که “تخمین تحویل در ۱۱ روز برای آیفون ۱۳ و ۲۸ روز برای ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس ثابت مانده و زمان تحویل آیفون 13 مینی نیز، از 11 به 10 روز تعدیل شده است.

این تحلیلگر در ادامه‌ی گزارش خود بیان می‌کند:

“چین، آلمان و بریتانیا نیز شاهد اعتدال در خط تولید آیفون جدید بوده‌اند. علی‌رغم تعدیل در زمان‌های پیش‌بینی‌شده، با بهبود عرضه، میزان ارسال محموله‌های آیفون در ایالات‌متحده ثابت می‌ماند که نشان‌دهنده روند تقاضای قوی بوده و ازنظر جغرافیایی در چین بالاترین میزان را دارد که نشان‌دهنده تقاضای بسیار بالاتر از موارد پیش‌بینی‌شده است که نویدبخش علاقه کاربران به این سری می‌باشد. درمجموع و در سطح جهانی، خانواده آیفون ۱۳ نسبت به انتظارات سرمایه‌گذاران، چرخه حجمی نرم‌تری نسبت به سری آیفون ۱۲ را داراست.”

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه اپل آماده‌ترین شرکت درزمینهٔ کمبود نیمه‌هادی‌ها بوده، اما این کمبود بر توانایی این شرکت برای تحویل سریع‌تر آیفون‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

مشکلات تولید سری آیفون ۱۳

مشکلات تولید سری آیفون ۱۳

به‌عنوان‌مثال، در ماه اکتبر، این شرکت درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2021 خود را گزارش کرد. اگرچه درآمد آیفون 47 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما اپل نتوانست انتظارات کلی تحلیلگران را برای درآمد بیش از 84.85 میلیارد دلار برآورده کند و درآمد 83 میلیارد دلاری را گزارش کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در آن زمان گفت:

“امسال قوی‌ترین محصولات خود را از مک‌های مجهز به M1 گرفته تا سری آیفون 13 عرضه کردیم که استاندارد جدیدی برای عملکردها ایجاد می‌کنند و مشتریان ما را برای ایجاد و ارتباط به روش‌های جدید توانمند می‌سازند. ما ارزش‌های خود را در هر چیزی که می‌سازیم القا می‌کنیم و به هدف 2030 خود یعنی حذف کامل کربن از زنجیره تأمین و در طول چرخه عمر محصولاتمان نزدیک‌تر شده و همیشه مأموریت خود را برای ساختن آینده‌ای عادلانه‌تر پیش می‌بریم.”

نه‌تنها این، بلکه گزارش دیجی‌تایمز نیز نشان می‌دهد که عرضه آیفون 13 در این سه‌ماهه و سه‌ماهه‌ی بعد به‌صورت محدود خواهد بود. اما نوری در انتهای تونل وجود دارد.

 “به گفته منابع زنجیره تأمین، کمبود قطعات IC که در اوایل اکتبر برای سری آیفون 13 ظاهر شد، به‌تدریج کاهش می‌یابد، زیرا تأمین‌کنندگان تولید را افزایش داده و مونتاژکنندگان در مسیر افزایش تولید تا فوریه آینده برای تأمین تقاضای ترمینال هستند.”

با این اوصاف، انتظار نمی‌رود که عرضه آیفون 13 تا فوریه 2022 به میزان تقاضا برسد.

دیدگاه شما پیرامون مشکلات متعدد و محدودیت‌های تولید سری آیفون ۱۳ اپل نسبت به آیفون ۱۲ سال گذشته چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی