حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روکش دوربین ضد تابش در Xiaomi 12 مورد استفاده قرار خواهد گرفت

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، شایعات، شیائومی، موبایل

شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که با ارائه محصولات خوش قیمت در کنار سخت‌افزار مناسب، خیلی زود جای خود را در میان کاربران پیدا کرد. حالا پرچمدار این شرکت یعنی Xiaomi 12 محصول بعدی‌ است که کاربران زیادی منتظر آن هستند. به تازگی خبری منتشر شده که به نظر می‌رسد یک روکش دوربین ضد تابش در Xiaomi 12 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

روکش دوربین ضد تابش در Xiaomi 12؛ شیائومی مجهزتر از همیشه

اوایل امروز، اخبار و اطلاعاتی از افشاگر معروف یعنی Digital Chat Station در Weibo منتشر شده است که ظاهرا پنل پشتی پرچمدار آینده شیائومی، یعنی شیائومی 12 را نشان می‌دهد. این افشاگر معروف یعنی Digital Chat Station قطعا یک خبرگزاری معتبر است. زیرا اولین مرجعی بود که فاش کرد کوالکام در حال تغییر نام محصولات خانواده اسنپدراگون است. حتی نام‌های افشا شده نیز کاملا درست از آب درآمده بود. تصویر فاش شده از گوشی شیائومی 12 نشان می‌دهد که این گوشی از یک مجموعه دوربین سه‌گانه در پشت بهره‌مند است. همچنین دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور 50 مگاپیکسل بهره می‌برد.

رندر شیائومی ١٢ منتشر شد: ماژول دوربین سه گانه ۵٠ مگاپیکسلی مشابه Mi 10T

شیائومی از پوشش ضد تابش بر روی برآمدگی دوربین عقب استفاده می‌کند

روز چهارشنبه، این منبع اطلاعاتی، پستی منتشر کرد و گفت که شیائومی از پوشش شیشه‌ای ضد تابش (AG) روی برجستگی دوربین عقب استفاده می‌کند. از این پوشش در پنل پشتی گوشی نیز استفاده شده است. هدف از استفاده این پوشش آن است که دوربین خیلی برجسته نشود. با توجه به اینکه شیائومی 12، طبق گزارش‌ها دارای ماژول‌های دوربین بزرگ در داخل برآمدگی پشت دستگاه است و نمی‌خواهد که این برآمدگی‌ها بیرون بمانند، این یک استراتژی عاقلانه به نظر می‌رسد.

xiaomi 12

بر اساس اخبار و شایعات، انتظار می‌رود که نسخه اصلی شیائومی 12 در 28 دسامبر 2021 (7 دی 1400) رونمایی شود. این دستگاه از یک دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این در حالی است که شیائومی 12 اولترا که برای سال آینده در دست توسعه است، انتظار می‌رود یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی داشته باشد. اگر ساکن ایالت متحده هستید یا در آن جا زندگی می‌کنید، خیلی هیجان زده نشوید، زیرا شیائومی با وجود شروع‌ها و اشتباهات زیاد، هنوز تصمیم به فروش گوشی‌های خود در ایالات متحده نگرفته است.

رندر Xiaomi 12 Ultra را با نمایشگر ثانویه و ماژول دوربین بزرگ مانند قبل ببینید!

این شرکت در روزهای پایانی دولت ترامپ به دلیل روابط ادعایی‌اش با دولت کمونیستی چین در لیست سیاه قرار گرفت. اما در ماه مه گذشته، این شرکت از لیست سیاه حذف شد و دیگر به عنوان یک شرکت نظامی کمونیستی و وابسته به دولت چین معرفی نشد.

حضور شیائومی در بازار ایالات متحده آمریکا

در سال 2016، هوگو بارا (Hugo Barra)، کارمند سابق گوگل، به شیائومی پیوست و شایعاتی را مبنی بر حمله این شرکت به ایالات متحده به راه انداخت. در آگوست همان سال، هوگو بارا اظهار داشت که ایالات متحده بازار مهمی شیائومی است، شرکتی که به نام اپل چین شناخته می‌شود. بارا گفت که محصولات شیائومی در آینده‌ای نزدیک در ایالات متحده عرضه خواهد شد. اما گویا فعلا خبری نیست. بیش از پنج سال از اظهارات هوگو بارا می‌گذرد و گوشی‌های شیائومی هنوز در بازار ایالات متحده عرضه نشده است. همچنین هوگو بارا به تازگی شیائومی را به مقصد فیس‌بوک، به عنوان اولین معاون VR این شرکت ترک کرده است.

شیائومی بیش از هر شرکت دیگری که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، از تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی سود برده است. کمک به یک شرکت چینی دیگر برای بهبود تجارت، مطمئنا هدف ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نبوده است. آمریکا ابتدا هواوی را در سال 2019، در لیست سیاه تحریم قرار داد و مانع از دسترسی این شرکت به زنجیره‌های تامین ایالات متحده شد. دقیقا یک سال بعد از آن روز، ایالات متحده قوانین صادرات خود را تغییر داد و از ارسال تراشه‌های پیشرفته بدون مجوز به شرکت‌های تولید تراشه که از فناوری ایالات متحده استفاده می‌کردند، جلوگیری کرد. بدین ترتیب شیائومی اکنون یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی در جهان است.

تحریم بیشتر برای هواوی؛ خرید تجهیزات 5G هواوی ممنوع اعلام شد

روکش دوربین ضد تابش در Xiaomi 12

اما شیائومی نه تنها مقام اول را در هند به دست آورده است، بلکه به یک رقیب سرسخت در بازار جهانی نیز تبدیل شده است. در ژوئن گذشته، شیائومی، اپل و سامسونگ را کنار زده و با سهم 17.1 درصدی خود از بازار جهانی، به برترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد. سامسونگ با سهم 15.7 درصدی در رتبه بعدی قرار دارد و اپل نیز با سهم 14.3 درصدی در رتبه بعدی قرار دارد.

در سه ماهه دوم سال 2020، شیائومی 26 میلیون گوشی عرضه کرده است و این رقم در سه ماهه دوم سال 2021 بیش از دو برابر شده است و به 53 میلیون رسید و حالا بالاتر از اپل قرار داد، اما در تقسیم بندی سه ماهه، پشت سر سامسونگ قرار گرفته. شیائومی همچنین موفق شد در سه ماهه دوم سال 2021 در صدر همه فروشندگان اروپا قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که این شرکت توانست بدون فروش یک گوشی در بازار ایالات متحده به همه این موفقیت‌ها دست یابد.

به گزارش phonearena، در حال حاضر تنها سازنده گوشی هوشمند چینی که اخیرا در ایالات متحده موفقیت‌های مهمی کسب کرده است، وان پلاس می‌باشد. اگر شیائومی در نهایت قرار است ببیند که برای حضور در بازار ایالت متحده، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، عاقلانه خواهد بود که از برنامه تجاری وان پلاس پیروی کند که قرار بود به آرامی شروع شود، مشتریانی کسب کند و سپس با یک اپراتور بزرگ در ایالات متحده تجارت کند. وان پلاس پس از امضای قرارداد با T-Mobile اعتبار زیادی به دست آورده است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوشی هوشمند شیائومی 12 می‌تواند به یک محصول پر فروش و خاص تبدیل شود؟ به نظر شما این گوشی هوشمند باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

200 مگاپیکسل به درد نخور!
برام عجیبه چرا این بازی با اعداد تموم نمیشه
یه سنسور 20 مگاپیکسلی با همون سایزی که میخوان 200 رو بسازن با افزار خوب نتیجه خیلی بهتری میده

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

باز گوشی پرچم‌دار یه چیزی
میگم پردازندش توان داره میتونه رندر کنه
این بازی با اعداد مسخره رو آوردن برای گوشی های میان رده گند زدن به کیفیت فیلم برداری
یه فیلم میخوای بگیری حالت بهم میخوره انقدر اور شارپنس میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان