حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نسخه جهانی HarmonyOS را در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

هواوی HarmonyOS درحال‌حاضر برای چندین دستگاه مختلف این شرکت در چین در دسترس قرار گرفته است. این دستگاه‌ها شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لوازم‌خانگی هوشمند و سایر موارد می‌شوند. این شرکت اما، هنوز سیستم‌عامل اختصاصی خود را در سطح جهانی و برای گوشی‌های خود در خارج از چین عرضه نکرده است. با این حال، گزارشاتی به‌گوش می‌رسد مبنی‌بر این موضوع که هواوی قصد دارد نسخه جهانی HarmonyOS را به‌صورت رسمی در سال آینده منتشر کند.

انتشار نسخه جهانی HarmonyOS

طبق جدیدترین گزارش منتشرشده توسط HuaweiCentral، روزنامه رومانیایی Adevarul اخیراً با Derek Yu، مدیراجرایی هواوی در اروپای مرکزی و شرقی، شمال کانادا و ترکیه مصاحبه کرده است. در این مصاحبه، یو اظهار داشت که غول فناوری چینی قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای کاربران جهانی در سال آینده منتشر کند. برای کسانی که اطلاع ندارد، HarmonyOS (که به‌عنوان HongMengOS در چین شناخته می‌شود) درحال‌حاضر تنها در چین در دسترس قرار گرفته است.

انتشار نسخه جهانی HarmonyOS

انتشار نسخه جهانی HarmonyOS

در زمان کنونی، بیش از 140 گوشی هوشمند، تبلت، دستگاه‌های دارای نمایشگر هوشمند و موارد دیگر از این سیستم‌عامل برخوردار هستند. اگرچه، انتشار جهانی آن هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است. این مقام ارشد همچنین افزود که نسخه فعلی HarmonyOS در درجه اول برای کاربران چینی متمرکز شده و درحال‌حاضر توسط بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر نصب شده است. هواوی برای اولین بار در سال 2019 و در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، از سیستم‌عامل جدیدی با تأکید بر قابلیت‌های متقابل پلتفرمی رونمایی کرد.

سال گذشته، HarmonyOS 2.0 به‌صورت رسمی معرفی شد؛ با تعدادی پیشرفت همراه با گسترش لیست دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند. در اوایل سال جاری نیز، نسخه سوم آن با نام HarmonyOS 3.0 معرفی شد که اولین نسخه بتای پیش‌نمایش آن برای سه‌ماهه اول سال 2022 برنامه‌ریزی شده است. درحالی‌که مدیر اجرایی به انتشار جهانی اشاره کرده، مشخص نیست که آیا نسخه بتا پیش‌نمایش نیز در سطح جهانی ارائه خواهد شد یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا منتظر دریافت نسخه جهانی سیستم‌عامل اختصاصی هواوی برای دستگاه موردنظر خود هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی