حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل HarmonyOS هواوی می‌تواند شارژرهای تقلبی را تشخیص دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

امروزه در صنعت گوشی های هوشمند، اساساً دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود دارد و دیگر سیستم عامل ها به طور قابل توجهی کاربران کمتری از این دو دارند. هواوی غول فناوری کشور چین است؛ بنابراین هنگامی که در سال ۲۰۱۹ خبر از راه اندازی سیستم عامل جدید خود داد، انتظارات زیادی به وجود آمد. پس از معرفی رسمی HarmonyOS برای گوشی های هوشمند، فقط در طی یک هفته، تعداد کاربران ارتقا یافته به این سیستم عامل از ۱۰ میلیون نفر گذشت. اما در جدیدترین اخبار منتشر شده از این سیستم عامل، HarmonyOS هواوی می تواند شارژر تقلبی را از اصل آن تشخیص دهد.

ویژگی جدید HarmonyOS به کاربران هواوی این امکان را می‌دهد که شارژر های تقلبی را تشخیص دهند

طبق گزارش GIZCHINA با ارتقا بیشتر مدل های قدیمی گوشی های هواوی به HarmonyOS، این سیستم عامل برخی از ویژگی های هوشمند خود را نشان داده است. یکی از این موارد به کاربر هشدار می‌دهد که «فرآیند شارژ کند است. این شارژر از پروتکل های شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. شارژ سریع امکان پذیر نیست.»

در همین رابطه بروس لی، نایب رئیس خط تولید گوشی همراه هواوی ، توضیح داد که این اعلان نشان می‌دهد که شارژر مورد استفاده یک محصول تقلبی است. و در حقیقت HarmonyOS هواوی با عملکرد شناسایی هوشمند شارژر ارائه می‌شود. این ویژگی به کاربران امکان می دهد شارژرهای جعلی را شناسایی کنند.

توضیحات نایب رئیس خط تولید هواوی همراه با اسکرین شاتی از اعلان مذکور

چرا هواوی این ویژگی را به HarmonyOS اضافه کرده است؟

هدف اصلی از وجود این قابلیت ایمنی شخصی کاربران  است. گوشی های هواوی معمولاً از پروتکل شارژ سریع سوپر شارژ هواوی که توسط همین شرکت توسعه یافته است، استفاده می کنند. اما شارژر های غیرمجاز از پروتکل مذکور پشتیبانی نمی‌کنند.

به عنوان مثال، اگر شارژ کامل با آداپتور های اصلی هواوی یا سایر شرکت ها که دارای گواهینامه سوپر شارژ هواوی هستند فقط ۴۵ دقیقه طول بکشد. ممکن است زمان مورد نیاز برای شارژ کامل با شارژر های تقلبی که به طور رسمی تایید نشده اند، به ۲ ساعت برسد.

از طرف دیگر، در سال های اخیر حوادث، انفجار ها و آتش سوزی های زیادی اتفاق افتاده است که تهدیدی برای اموال و امنیت شخصی کاربران است. HarmonyOS هواوی در تلاش است تا از وقوع این مسائل جلوگیری کند. بنابراین، هنگام خرید یک شارژر برای تلفن همراه تان، به سراغ محصولات اصلی برند مربوطه بروید، زیرا شارژر های ارزان قیمت و بی نام و نشان می‌توانند باعث وقوع حوادث و صدمات جبران ناپذیری شوند.

مصرف باتری HarmonyOS تا ۱۰ درصد بهتر از EMUI 11 است

در حال حاضر، برندهای مشهور و خوبی مانند Green Alliance ، Baseus ، Anker ، Pisen و غیره در بازار وجود دارند. اگر نمی‌خواهید شارژر های اصلی را خریداری کنید، می‌توانید برند های معتبر دیگر را اولویت خرید خود قرار دهید.

لازم به ذکر است که تعداد کمی از کاربران هواوی گزارش داده اند که این ویژگی HarmonyOS حتی در هنگام استفاده از شارژر اصلی نیز به آنان هشدار می‌دهد. این مورد احتمالا به دلیل مقاومت زیاد کابل شارژ در برابر جریان الکتریسیته ایجاد می‌شود. اگر این پیام به طور مکرر ظاهر شد، باید کابل شارژ خود را تعویض کنید.

نظر شما چیست؟ آیا این قابلیت HarmonyOS برای شما کاربردی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بهترین روش واسه طول عمر بیشتر باتری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی