حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران HarmonyOS هواوی به ۱۵۰ میلیون نفر رسید: سریع ترین رشد یک سیستم عامل در تاریخ؟!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

حدود ۱ ماه و نیم پیش بود که در ترنجی خواندیم تعداد کاربران سیستم عامل هارمونی هواوی از ۱۰۰ میلیون عدد عبور کرد. حالا امروز و در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی ۲۰۲۱ می بینیم که علاوه بر رونمایی از نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان HarmonyOS 3 تعداد کاربران این سیستم عامل هم اعلام شده است. بله، کاربران HarmonyOS هواوی به ۱۵۰ میلیون نفر رسیده و حتی می توان گفت شاهد سریع ترین رشد یک سیستم عامل در تاریخ هستیم.

تعداد کاربران HarmonyOS هواوی

ریچارد یو، مدیر اجرایی هواوی و مدیر عامل Consumer BG (یکی از سه گروه تجاری هواوی)، روز جمعه فاش کرد که HarmonyOS در حال حاضر روی بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اجرا می شود و ادعا کرد که این سریعترین سیستم عامل ترمینال هوشمند در تاریخ است.

این بیانیه در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از سخنرانی اصلی وی بیان شد. این کنفرانس از امروز تا یکشنبه هفته آتی برقرار است و هدف آن کشف موارد جدید در HarmonyOS، خانه های هوشمند، دفاتر هوشمند، HMS Core و موارد دیگر است.

عدد ۱۵۰ میلیون کاربر برای HarmonyOS شامل دستگاه های مختلفی از جمله تلفن های همراه، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند، ساعت های هوشمند و محصولات  اینترنت اشیا است. به هر حال سیستم عامل با در نظر گرفتن تعامل و همکاری بین دستگاه ها طراحی شده است.

HarmonyOS 3

HarmonyOS 3

یو اضافه کرد که سیستم عامل به زودی و تا پایان امسال به ۲۰۰ میلیون دستگاه می رسد که این رشد فوق العاده آن را بیشتر ثابت می کند.

علاوه بر این، توزیع جهانی برنامه های نرم افزاری HarmonyOS به بیش از 5.1 میلیون توسعه دهنده و بیش از 170 کشور و منطقه رسید. این سیستم عامل در حال حاضر دارای بیش از 4000 محصول اکوسیستم هوشمند و بیش از ۱۸۰۰ شریک در اکوسیستم خود است.

هواوی همچنین با بیش از ۱۷ دانشگاه مجاز و بیش از 436 استاد دانشگاه همکاری کرده است تا استعدادها را برای توسعه سیستم عامل Hongmeng (نام هارمونی در چین) کمک کند.

می دانیم که HarmonyOS برای دستگاه های IoT مبتنی بر LiteOS است، در حالی که برای تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی بر اساس هسته لینوکس است و از کد منبع باز Android برای پشتیبانی از اجرای برنامه های Android استفاده کرده است. این سیستم عامل اولین ارایه خود را با تلویزیون های هوشمند Honor در آگوست 2019 انجام داد و بعداً توسط گوشی های هوشمند هواوی، تبلت ها و ساعت های هوشمند در ژوئن 2021 به کار گرفته شد.

با توجه به اینکه هنوز شاهد عرضه جهانی هارمونی نیستیم، شما مشتاق تست این سیستم عامل جدید Huawei هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir1385

من خودم بشخصه هیجان اینو دارم که هارمونی برا گوشی بیاد.
(گوشیم نوا ۷آی هست)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)