حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت “استراحت کنید” یا “Take a Break” اینستاگرام برای مراقبت از نوجوانان ارایه می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اگر شما هم نگران تاثیرات شبکه اجتماعی تصویرمحور تحت تملک فیسبوک هستید، خبر خوبی برای شما داریم. ویژگی “استراحت کنید” در اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان در برابر محتوای مضر ارایه خواهد شد. این ویژگی “Take a Break” اینستاگرام اما دقیقا چیست و چطور می خواهد از کاربران در برابر محتوای مضر محافظت کند؟

قابلیت “Take a Break” اینستاگرام

یک هفته پس از مصاحبه جنجالی، فیس بوک می گوید برای محافظت از نوجوانان در برابر محتوای مضر، ویژگی “استراحت کنید” را به اینستاگرام اضافه می کند.

اینستاگرام (البته بیشتر شرکت مادر آن یعنی فیس بوک است) هفته گذشته مورد بررسی های قابل توجهی قرار گرفت. اول، مدیر محصول سابق فیس بوک، فرانسیس هاوگن، مصاحبه ای با 60 دقیقه انجام داد و در آن توضیح داد که چگونه این رسانه اجتماعی اولویت سود خود را بر مردم و احساسات آنها در نظر دارد. سپس، هفته گذشته او اسنادی را به سناتورها ارائه کرد که از مقاله WSJ در مورد اینکه چگونه اینستاگرام به مکانی سمی برای دختران نوجوان تبدیل شده است، حمایت می کند. مارک زاکربرگ طبق معمول این ادعاها را رد کرد.

اینستاگرام

اینستاگرام

یک هفته پس از این رویدادها، نیک کلگ، معاونت فیس بوک در امور جهانی، اعلام کرد که اینستاگرام در حال بررسی دو ایده جدید برای این پلتفرم است.

اول، فیس بوک در حال بررسی سیستمی است که در آن یک الگوریتم “مشاهده می کند که یک نوجوان بارها و بارها به یک محتوا نگاه می کند و شاید از آن دسته محتواهایی است که برای رفاه آنها مفید نباشد، ما آنها را وادار می کنیم تا به مطالب دیگر نگاه کنند.”

دوم، ویژگی “استراحت کنید” نامیده می شود که ظاهراً به مردم امکان می دهد موقتا از فضای این شبکه اجتماعی دوری کنند. این به نوجوانان اجازه می دهد “یک لحظه وقت بگذارند تا ببینند آیا زمان صرف شده برای آنها معنی دار است یا خیر.”

کلگ می گوید که علاوه بر ویژگی “استراحت کنید”، توسعه پلت فرم Instagram for Kids خود را متوقف می کند.

کلگ می گوید این ویژگی های جدید که اینستاگرام معرفی می کند “تفاوت قابل توجهی ایجاد خواهد کرد”. او زمان بندی برای زمان فعال شدن ویژگی “استراحت کنید” ارائه نکرده است. به نظر می رسد کمی طول بکشد زیرا در پاسخ به The Verge، فیس بوک می گوید هنوز “آزمایش” این ویژگی را آغاز نکرده است اما می گوید “به زودی”.

کلگ در پست اعلامیه گفت:

“من نگرانی های مربوط به این پروژه را می شنوم و ما امروز این مراحل را اعلام می کنیم تا بتوانیم آن را درست انجام دهیم.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید قابلیت “Take a Break” اینستاگرام بتواند کاربران را به استفاده سالم تر از شبکه های اجتماعی سوق دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)