حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3 رسما معرفی شد: تراشه ۶ نانومتری برای کروم‌بوک‌ها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

تاکنون، کوالکام پردازنده‌های اسنپدراگون 7c و 7c نسل 2 را برای دستگاه‌های سطح پایه مانند Galaxy Book Go سامسونگ عرضه کرده بود. درحالی‌که 7c Gen 2 در برخی زمینه‌ها بر تراشه‌های سطح ابتدایی اینتل برتری دارد، اما هنوز خیلی رقابتی نبوده و پیش از این انتظار معرفی نسل سوم آن را داشتیم. حال امروز، کوالکام رسما از چیپست ۶ نانومتری Snapdragon 7c+ Gen 3 خود برای استفاده در کروم‌بوک‌های «سطح پایه» رونمایی کرد.

کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3

کوالکام در مورد 7c+ Gen 3 جزئیات زیادی ارائه نکرده است، اما اشاره می‌کند که این تراشه، اکنون معماری 6 نانومتری دارد. همچنین در مقایسه با نسل قبلی یعنی 7c Gen 2، چیپست مذکور تا 60 درصد عملکرد پردازشی بیشتر و تا 70 درصد بهبود در بخش گرافیک را ارائه می‌دهد. یک موتور هوش‌مصنوعی 6.5 TOPS نیز، تضمین بالاترین عملکرد را ممکن می‌سازد.

برخلاف تراشه Snapdragon 8cx Gen 3 برپایه Arm و براساس فرایند 5 نانومتری که در رایانه‌های شخصی دارای سیستم‌عامل ویندوز مورداستفاده قرار می‌گیرد، 7c+ Gen 3 براساس فرایند 6 نانومتری توسعه‌یافته و عمده هدف آن کروم‌بوک‌های سطح پایه است.

مشخصات کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3

مشخصات کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3

در بخش اتصالات، یک مودم Snapdragon X53 5G یکپارچه وجود دارد که از sub-6 و mmWave پشتیبانی می‌کند. همچنین Wi-Fi 6 و 6E نیز در این چیپست موجود می‌باشند.

Acer Chromebook Spin 513 و HP Chromebook x2 11 از نسل اول 7c استفاده می‌کنند، درحالی‌که نسل دوم در Lenovo Duet 5 یافت می‌شود. با استفاده از Chromebook x2 HP، مطمئناً احساس می‌کنیم جایی برای بهبود عملکرد روزانه وجود داشته است.

کوالکام بیان می‌کند که اسنپدراگون 7c+ Gen 3 «برای کاربران استفاده‌کننده از رایانه‌های شخصی و اکوسیستم کروم‌بوک ساخته شده است». همچنین اولین دستگاه‌های مجهز به این چیپست، در نیمه اول سال 2022 در دسترس خواهند بود.

در همین حال، کوالکام همچنین تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 را برای ویندوز معرفی کرد. این پردازنده “85 درصد افزایش عملکرد و تا 60 درصد عملکرد بیشتر در هر وات نسبت به پلتفرم x86” را ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی Adreno نیز نسبت به تراشه نسل قبلی تا 60 درصد بهبود عملکرد داشته است. در بخش اتصالات، چیپست جدید از مودم‌های X55 ،X62 یا X65 پشتیبانی می‌کند.

نظر شما راجع‌به چیپست ۶ نانومتری جدید کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3 برای استفاده در کروم‌بوک‌هایی با مشخصات ابتدایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی