حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درگیری تلگرام و اپل: احتمال حذف همیشگی تلگرام از آیفون!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، پیام رسان، حتما بخوانید

تلگرام، نامی است که در میان ایرانی‌ها بیشتر شناخته می‌شود. در سطح جهان نیز ما شاهد رشد چشمگیر تلگرام به صورت روزمره و مستمر هستیم. تلگرام، جسور و بی پروا است و همین باعث می‌شود تا گاه و بی گاه، با دیگران درگیر شود. در اخبار جدید، درگیری تلگرام و اپل به گوش می‌رسد!

درگیری تلگرام و اپل، دوباره و دوباره!

اپل مدتی پیش با تلگرام به مشکل خورده بود. بنابراین، ممکن بود که بخواهد بدون اجازه، تلگرام را از آیفون‌ها پاک کند!

 

آیا اپل می تواند بدون اجازه کاربران، تلگرام را از آیفون شان حذف کند؟

 

اما این اولین یا آخرین باری نبوده است که تلگرام و اپل به مشکل خورده‌اند. ما بارها شاهد به وقوع پیوستن این اتفاق و ایجاد شدن اختلافاتی میان اپل و تلگرام بوده‌ایم. اما این بار،. پاول دورف شخصاً وارد ماجرا شده است!

خب، قضیه دقیقاً از چه قرار است؟ بگذارید از ابتدای ماجرا شروع کنیم. جدیدترین به روزرسانی تلگرام با ویژگی‌های مفید و جدید از راه رسید. این ویژگی‌ها، یکی پس از دیگر به دستگاه کاربران اضافه شدند و در نهایت، تلگرامِ تا دندان مسلح، کاربران بیشتری جذب کرد! اما در بین این ویژگی‌ها، یک اتفاق مضحک و نامناسب نیز رخ داده است. معمولاً تلگرام علاقه دارد تا با اموجی‌های متحرک شوخی کند.

شوخی قدیمی تلگرام با اموجی هلو 🍑 پیش‌تر معروف شده بود. اما پس از آن، اموجی بادمجان 🍆 نیز متحرک شد. در جدیدترین به روزرسانی تلگرام، با لمس کردن بادمجان یک جلوه نامناسب و کنایه آمیز روی نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود که همین سبب نامناسب بودن استفاده از تلگرام برای سنین کم‌تر می‌شود. در نتیجه، این چیزی نیست که تلگرام در بندهای قرارداد خود با اپ استور اپل ذکر کرده بود.

بنابراین، اپ استور اپل به تلگرام اعلام کرد که باید این جلوه را حداقل از گوشی‌های آیفون اپل حذف کند. در غیر این صورت، تلگرام با برخورد شدیدی مواجه می‌شود. با این حال، پاول دورف که مؤسس تلگرام است، با این موضوع موفق نبوده است. بنابراین او در کانال تلگرامی خود، یک نظرسنجی را به اشتراک گذاشته است. این نظرسنجی که به صورت عمومی انجام شده است، تاکنون بیش از ۵٠٠ هزار نفر شرکت کننده را به خود جذب کرده است. حال، این نظرسنجی دقیقاً بر چه مبنایی است؟

پاول دورف در باب شرایط موجود و پیشنهادات مطرح شده از سوی اپل این نظرسنجی را مطرح کرده است. با توجه به حجم زیاد شرکت کنندگان این نظرسنجی، انتظار می‌رود که پاول دورف در نهایت به گزینه منتخب عمل کند! گزینه اول، در مورد حذف کردن جلوه مورد اشاره از اموجی بادمجان 🍆 است. اما گزینه دوم، ناخوشایندتر و محبوب‌تر است!

گزینه دوم، در واقع به حذف شدن و غیرفعال تلگرام در آیفون‌ها منتهی می‌شود. مشخصاً یک جلوه از اموجی، نمی‌تواند ارزشی به اندازه کاربران آیفون تلگرام داشته باشد. اما حدود ۶٣ درصد از شرکت کنندگان به حذف شدن تلگرام از آیفون‌ها و اکوسیستم اپل رأی داده‌اند! امیدواریم که پاول دورف، واقعاً طی این درگیری تلگرام و اپل، تصمیم بر حذف تلگرام از آیفون‌ها نداشته باشد! در غیر این صورت، شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود.

نظر شما در مورد درگیری تلگرام و اپل چیست؟ شما با کدام گزینه بیشتر موافق هستید؟ گوشی فعلی شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام،اپل هم که دیگه شورشو در آورده،این همه سخت گیری چه خیره، حالا با بادمجان در افتاده که خیلی خطری هم هستش😂😂😂، والا بخدا، ولی خب از شوخی گزشته بهترین کار اینه تلگرام اون ایموجی رو از نسخه تلگرام مخصوص ios حذف کنه، موفق باشید

اوچن

اپل چرا اینجوری میکنه؟؟ اون از درگیری مسخره با اپیک گیمز بخاطر یه موز تو فورتنایت، اینم از تلگرام، فکر میکنه مدافع حقوق کودکانه😑 جمع کن خودتو باو

mehpsa

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اپل دختران نوجوان و جوان هستند که گوشی خود را از پارتنرشون هدیه گرفتن ایموجی بادمجان متحرک با خصوصیات ذکر شده می‌تواند به عنوان طعنه ای ناخوشایند به دارندگان این گوشی ها تلقی بشه (مثلا شما در نظر بگیرید یک نفر می‌ره با دوستاش شرط می‌زاره که اگه در مکانی عمومی صدای خر در بیاره ۲۰۰ میلیون پول بگیره و طرف برنده شرط میشه و پولش رو میگیره و با اون پول ماشین یا خونه ای میخره ، حالا اگه کسی بیاد جلوی خونه این نفر عکس خر بکشه یا هر روز براش کلیپی با صدای خر بفرستن یا هر جا رفت رفیقاش در مورد خر صحبت کنند باعث ناراحتی این شخص میشن حتی اگه عمدی در کار نباشه )
اپل برای احترام به مشتری هایی که گوشی هایی که چهار سال از رقیبان اندرویدی خود عقب هستن ( مثلا اپل در فاکتورهایی مثل ظرفیت باطری، قدرت شارژر، شارژ معکوس، گوشی تاشو، نمایشگر بدون سوراخ یا با سوراخ کم ، دوربین پیروسکوپی،سنسور انگشت و tof و اینترنت نسل پنج و… یا حرفی برای گفتن نداره یا دیرتر از اندروید ها معرفی کرد) رو با هزینه ای دوبرابر هزینه ساخت خریدن مجبور به اقدام علیه این طعنه می باشد. بالاخره اپل باید به هر نحوی از حقوق مشتریان خود محافظت کند چون که با اینکه مشتریان اپل حدود ۱۳ درصد افراد جامعه رو تشکیل می‌دهند ولی تجارت باهاشون ۴ برابر تجارت با باقی ۸۷ درصد مشتریان اندرویدی سود دهی دارد.

NiceDevil

نمی‌دونم چرا حس میکنم رئیس صدا و سیما و رئیس اپل یه نفره😂
ولی خب من اینجا از اپل حمایت میکنم
بی حیایی هم حدی داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️