حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱ از کاهش فاصله بین سامسونگ و اپل حکایت دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، ساعت هوشمند

بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده Counterpoint Research از فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱، فروش فوق‌العاده ساعت جدید سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۴، باعث افزایش سهم این غول کره‌ای در بازار مذکور شده است؛ به‌طوری‌که دو شرکت هواوی و اپل، بیشترین ضرر را از این موضوع کرده و به‌عنوان‌مثال سهم شرکت کوپرتینویی از بازار 10 درصد کاهش یافته است.

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱

Counterpoint در برآوردهای آمار فروش خود آورده است:

“بر اساس جدیدترین گزارش ما پیرامون آمار فروش ساعت هوشمند که اخیراً منتشرشده، عرضه جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 16 درصد افزایش یافته است که به رشد دورقمی خود پس از سه‌ماهه پیشین ادامه می‌دهد.

به‌لطف عرضه سری گلکسی واچ 4، سامسونگ به بالاترین میزان فروش سه‌ماهه خود دست‌یافته و با کاهش فاصله خود با اپل، جایگاه دوم را از هواوی پس گرفته است.”

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱

در اینجا دو عامل مربوط به زمان‌بندی نقش حیاتی داشته‌اند.

اول آنکه این سه‌ماهه زمانی بود که سامسونگ برای اولین بار تصمیم گرفته تا سیستم‌عامل قدیمی تایزن را کنار گذاشته و در یک مدل از ساعت هوشمند خود، از سیستم‌عامل Wear OS استفاده کند. نتیجه آنکه این موضوع امکان دسترسی به طیف وسیعی از برنامه‌ها را برای کاربران این شرکت فراهم می‌کند.

“مورد ویژه با تغییر سیاست سامسونگ در استفاده از سیستم‌عامل Wear این است که اکنون دارندگان ساعت گلکسی می‌توانند از برنامه‌های گوگل استفاده کنند زیرا پلی استور، فروشگاه اختصاصی برنامه مورداستفاده در این محصول است. Google Maps شاید یکی از بزرگ‌ترین بردها در اینجا باشد و این برنامه درواقع از قبل بر روی Watch 4 نصب شده است.”

این مؤسسه آماری تا آنجا پیش رفته که بیان می‌کند Galaxy Watch 4، انتخاب واضحی برای کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی است، زیرا اکنون بهترین ساعت در محیط Wear OS به‌شمار می‌رود.

اگر کاربر اندروید هستید و اکنون به یک ساعت هوشمند نیاز دارید، Galaxy Watch 4 تنها انتخاب منطقی برای شماست. اگر نمی‌توانید با انتخاب‌های سامسونگ کنار بیایید، فقط باید منتظر بمانید تا در آینده، کمپانی‌های مختلف ساعت‌های خود را با این سیستم‌عامل عرضه کنند.

آمار فروش ساعت هوشمند به تفکیک سیستم‌عامل

آمار فروش ساعت هوشمند به تفکیک سیستم‌عامل

دوم، اپل واچ سری 7 تا ماه اکتبر در دسترس نبود و درنتیجه تمام فروش آن برای سه‌ماهه چهارم سال برآورد می‌شود. هنگامی‌که داده‌های سه‌ماهه تعطیلات منتشر شوند، نتیجه بسیار متفاوتی را در سهم فروش خواهیم داشت.

تأثیر ساعت هوشمند جدید سامسونگ به‌احتمال‌زیاد کوتاه‌مدت خواهد بود، اما این شرکت کره‌ای ممکن است بار دیگر و در درازمدت جلو بیفتد.

انتظار می‌رود سامسونگ برای افزایش بیشتر سهم بازار خود، مدل‌های مقرون‌به‌صرفه را در عرض 2 تا 3 سال آینده عرضه کند تا بازار آسیایی را که به‌سرعت درحال رشد است، هدف قرار دهد. همچنین طبق آمار، یک‌سوم ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده در سه‌ماهه سوم 2021 کمتر از 100 دلار قیمت داشتند.

دیدگاه شما پیرامون آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱ و تعقیب نزدیک سامسونگ برابر اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی