حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با استفاده از تراشه Dimensity 9000 به تنها برند با سه پلتفرم مجزا تبدیل می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، مدیاتک

اخیرا مدیاتک به‌طور رسمی آخرین پردازنده پرچمدار خود با نام Dimensity 9000 را به‌عنوان اولین تراشه موبایل با فرایند تولید ۴ نانومتری معرفی کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت تایوانی آماده است تا در بازار تراشه‌های پرچمدار با کوالکام رقابت کند. طبق جدیدترین گزارش منتشرشده، سامسونگ درنظر دارد تا پردازنده پرچمدار مدیاتک Dimensity 9000 را در یکی از گوشی‌های سال آینده خود استفاده کند.

استفاده سامسونگ از Dimensity 9000

افشاگر مشهور، آیس یونیورس، به‌تازگی ادعا کرده است که مدیاتک تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ خود را برای همه برندهای مطرح اندرویدی ازجمله سامسونگ ارسال خواهد کرد. اگر سازنده کره‌ای عملکرد و بازده انرژی این چیپست را کافی و مناسب ارزیابی کند، از آن در گوشی هوشمند یا تبلت گلکسی پرچمدار آینده خود استفاده خواهد کرد.

درحال‌حاضر تقریبا اطمینان داریم که سامسونگ پرچمداران سری گلکسی S22 خود را به Snapdragon 8 Gen1 و Exynos 2200 مجهز خواهد کرد. بنابراین، این شرکت ممکن است در نیمه دوم سال، از Dimensity 9000 در یک دستگاه پیشرفته استفاده کند. با این حال، ما احتمالاً این تراشه را در سایر گوشی‌های پرچمدار دیگر در سال ۲۰۲۲ خواهیم دید.

استفاده سامسونگ از Dimensity 9000

استفاده سامسونگ از Dimensity 9000

سامسونگ به عملکرد عالی کنترل قدرت مدیاتک Dimensity 9000 علاقه دارد. این تراشه از فرایند 4 نانومتری TSMC استفاده کرده که بهتر از فرایند تولید 4 نانومتری EUV خود سامسونگ است. عملکرد کنترل قدرت پردازنده‌های پرچمدار اسنپدراگون همیشه وحشتناک بوده است. Snapdragon 888 زمانی که صحبت از عملکرد کنترل قدرت به میان می‌آید، کاملاً به‌هم‌ریخته است. به‌احتمال‌زیاد Dimensity 9000 ازنظر کنترل گرما و بهینه‌بودن، نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز پیشرو خواهد بود.

سامسونگ درحال‌حاضر تنها سازنده تلفن همراه است که از سه پردازنده پرچمدار استفاده می‌کند. این شرکت احتمالاً از  Exynos 2200 خود، Snapdragon 8 Gen1 کوالکام و مدیاتک Dimensity 9000 در دستگاه‌های آینده خود استفاده خواهد کرد. سایر تولیدکنندگان گوشی هوشمند اما، تنها از Snapdragon 8 Gen1 و Dimensity 9000 بهره می‌برند.

دیدگاه شما پیرامون تصمیم سامسونگ مبنی‌بر استفاده از تراشه تازه‌معرفی‌شده Dimensity 9000 و تجهیز حداقل یکی از دستگاه‌های بالارده سال آینده به این پردازنده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

شاید در اس ۲۲ اف ای استفاده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی