حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک با طعنه به کوالکام اطمینان می‌دهد که Dimensity 9000 گرمای بیش از حد تولید نخواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک توانست نام خود را به‌عنوان اولین شرکتی که از تراشه ۴ نانومتری موبایل رونمایی کرده، ثبت کند. این کمپانی تایوانی، دیروز چیپست پرچمدار Dimensity 9000 را با مشخصات قابل‌توجه معرفی کرد که می‌تواند رقیب درخوری برای Snapdragon 8 Gen1 کوالکام باشد. لیست نوآوری‌های این تراشه شامل شماری از اولین‌ها ازجمله فرایند 4 نانومتری، هسته Cortex-X2، پشتیبانی از سنسور دوربین با وضوح 320 مگاپیکسل، رم LPDDR5x (تا 7500 مگابیت‌برثانیه) و پروتکل بلوتوث 5.3 می‌باشد. با این حال، با تمامی این قابلیت‌های ویژه، ممکن است نگرانی‌هایی را از بابت تولید گرمای بیش‌ازحد Dimensity 9000 داشته باشید که مدیاتک، به‌طور رسمی به ابهامات پیرامون آن پاسخ می‌دهد.

کنترل گرمای مدیاتک Dimensity 9000

وجود یک هسته Cortex-X2 با کارایی بالا باعث می‌شود نگرانی‌هایی بابت داغ شدن بیش‌ازحد تراشه پرچمدار جدید مدیاتک ایجاد شود. همان‌طور که می‌دانید، طبق تجربه، چیپست‌های فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون +۸۸۸/۸۸۸ با هسته Cortex-X1، تمایل زیادی به افزایش دما و تولید گرما از خود نشان می‌دهند. آیا این مشکل روی Dimensity 9000 نیز تأثیر خواهد گذاشت؟ Finbarr Moynihan، معاون و مدیرکل بازاریابی مدیاتک، بیان می‌کند که آن‌ها به‌خوبی درجریان هستند که راه‌حل‌های کوالکام ناامیدکننده بوده است.

با این حال، وی اظهار داشت که “ما بسیار مطمئن هستیم و بدیهی است که این چیپست را برای مشتریان خود آزمایش کرده و بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم، بسیار امیدوارکننده است.” یکی از سخنگویان مدیاتک در ادامه بیان می‌کند: “وقتی نوبت به مقایسه دستگاه‌ها با آنچه که تصور می‌کنیم رقیبمان خواهد داشت می‌رسیم، بر این باوریم که سال آینده در زمینه پرچمداران برتری خواهیم داشت.” به گفته مدیر روابط عمومی سازنده تراشه، “اکنون فقط یک شرکت مشکل گرمای بیش‌ازحد دارد و آن مدیاتک نیست.

کنترل گرمای مدیاتک Dimensity 9000

کنترل گرمای مدیاتک Dimensity 9000

یکی از نمایندگان مدیاتک همچنین اطمینان داد که مشکلات جهانی کمبود تراشه بر چیپست پرچمدار آینده این شرکت تأثیر نخواهد گذاشت. به گفته وی، آن‌ها ظرفیت کافی را برای عرضه راهکارهای برتر در سال آینده فراهم می‌کنند.

همچنین شایان‌ذکر است که Dimensity 9000 درواقع از mmWave پشتیبانی نمی‌کند؛ اما یکی از سخنگویان مدیاتک بیان کرد که سال آینده شاهد اولین تراشه‌های Dimensity با فناوری mmWave-toting خواهیم بود که یک پله پایین‌تر از Dimensity 9000 می‌باشد.

نظر شما درباره طعنه مدیاتک به کوالکام و ادعای کنترل گرمای تولیدشده توسط تراشه پرچمدار آنها برای سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

احسنت اینجوری تحت فشار قرار دادن کوالکام خوبه تا به خودش بیاد
چون رقیبی نداشت تو اندروید همه هم مجبور به خرید از خودش بودن

Auroro

درود به رقبای سرسخت که تو این چندسال تاثیر زیادی رو پیشرفت تکنولوژی داشتند (شیائومی و هواوی و مدیاتک منظورمه)

Mahdi

خوشم میاد با اعتماد به نفس داره حرف میزنه حتی واسه پردازنده اپل هم خط و نشون کشید ، پیشرفتش عالی بوده ولی فکر نمیکنم گرافیکش به آدرنو جدید برسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی