حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقسیم توشیبا به سه شرکت مجزا به‌منظور مدیریت انعطاف‌پذیرتر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

برای حدود 146 سال، توشیبا یکی از نمادهای صنعت فناوری پیشرفته ژاپن بوده و از یک شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی به یک غول فناوری تبدیل شده است که می‌تواند نیروگاه‌های برقی نیز بسازد. توشیبا پس از فروش کسب‌وکار حافظه خود برای سرپا ماندن، اکنون قصد دارد در پاسخ به فشار سهامداران فعال، شرکت خود را به سه نهاد مجزا تقسیم کند.

تقسیم توشیبا به سه شرکت مجزا

توشیبا امروز در اعلامیه‌ای رسمی، بیان کرد که قصد دارد به سه شرکت جداگانه تقسیم شود که بر روی نیمه‌هادی‌ها، زیرساخت‌ها و دستگاه‌ها تمرکز خواهند کرد.

این حرکت حداقل تا حدودی ناشی از درس‌هایی می‌باشد که از رسوایی حاکمیت شرکتی توشیبا از سال 2015 شکل گرفته است. اهداف اصلی این تصمیم نیز، بهبود ارزش سهامداران و تشویق سهامداران فعال می‌باشد.

این شرکت بیان می‌کند که عملیات اصلی خود را به دو شرکت سهامی عام تقسیم خواهد کرد؛ یکی برای انرژی هسته‌ای و خدمات زیرساختی و دیگری برای دستگاه‌ها. آنچه از کسب‌وکار توشیبا باقی می‌ماند، به‌عنوان یک نهاد جداگانه که 40.6 درصد از سهام سازنده تراشه‌های حافظه Kioxia و سایر دارایی‌های مرتبط را در اختیار خواهد داشت، به‌کار خود ادامه می‌دهد.

تقسیم توشیبا به سه شرکت مجزا

تقسیم توشیبا به سه شرکت مجزا

انتظار می‌رود روند سازماندهی مجدد توشیبا تا نیمه دوم سال 2023 تکمیل شده و این شرکت همچنین قصد دارد 100 میلیارد ین (875 میلیون دلار) بازده سهامداران را طی دو سال تحویل دهد. مدیرعامل شرکت، ساتوشی سوناکاوا، در بیانیه‌ای می‌افزاید:

“در طول تاریخ بیش از 140 ساله ما، توشیبا دائماً به‌گونه‌ای پیشرفت کرده است که جلوتر از زمان بماند. به‌منظور ارتقای موقعیت رقابتی خود، اکنون هر کسب‌وکاری به انعطاف‌پذیری بیشتری برای رسیدگی به فرصت‌ها و چالش‌های بازار خود نیاز دارد.”

انشعاب سه‌جانبه توشیبا تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که شرکت 129 ساله جنرال الکتریک، از اقدام مشابهی خبر داد.

جانسون و جانسون نیز، چندی پیش به رویه این دو شرکت ملحق شده و به‌صورت رسمی اعلام کرد قصد دارد شرکت خود را به دو بخش مجزا تقسیم کند. در همین حال، شایعات متعددی ادعا می‌کنند که وسترن دیجیتال نیز درحال مذاکره پیشرفته با Kioxia برای ادغام احتمالی این دو شرکت است که ارزش آن می‌تواند بیش از 20 میلیارد دلار باشد.

نظر شما راجع‌به تقسیم توشیبا به سه شرکت مجزا به‌منظور مدیریت انعطاف‌پذیرتر با درخواست سهامداران این کمپانی با سابقه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی