حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ هواوی MateBook E با نمایشگر OLED و قیمت ٩۴٠ دلار معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، لپ‌تاپ، هواوی

هواوی لپ تاپ‌های زیادی را کرده است. این کمپانی موفق شده است تا به وسیله خانواده MateBook خود، به فروش خوبی در این بازار دست یابد. جدیدترین لپ تاپ ٢ در ١ هواوی با نام MateBook E، امروز رسماً معرفی شده است این لپ تاپ، مشخصات بسیار جذابی دارد که در ادامه نگاهی به آن داریم.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ ٢ در ١ هواوی MateBook E

هواوی قبل از این لپ تاپ MateBook 16 را به صورت جهانی عرضه کرده بود.

 

لپ تاپ هواوی MateBook 16 با سری Ryzen 5000H در بازار جهانی عرضه شد

 

به نقل از Gizmochina، از زمان تحریم شدن هواوی توسط ایالات متحده آمریکا، چینی‌ها تمرکز خود را به بخش‌های دیگری مانند صنعت خودروها، دیگر لوازم الکترونیکی و البته، لپ تاپ‌ها معطوف کرده‌اند. رویداد بزرگی که هواوی امروز در چین برگزار کرد، میزبان رونمایی از چند محصول مختلف بود. به غیر از یک ساعت هوشمند و دیگر محصولات، لپ تاپ ٢ در ١ جدید هواوی نیز پا به عرصه وجود گذاشت. نام این لپ تاپ هواوی، MateBook E است.

البته اگر یادتان باشد، هواوی پیش از این نیز لپ تاپ‌های هیبریدی را در کارنامه کاری خود داشته است. در واقع، سال ٢٠١۶ زمانی بود که هواوی از لپ تاپ MateBook ٢ در ١ خود پرده برداشت. قابلیت حمل آسان MateBook E، یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است. واضح است که هواوی، این لپ تاپ را برای رقابت با محصولاتی مانند iPad Pro 2021 اپل و Surface Pro 8 مایکروسافت ارائه کرده است. اما مشخصات این دستگاه چیست؟

خب، این لپ تاپ طراحی عالی دارد. ضخامت آن، تنها ٧.٩ میلی متر است. وزن MateBook E، برابر با ٧٠٩ گرم می‌باشد. بنابراین، این لپ تاپ به خوبی قابل حمل است. نمایشگر MateBook E، قطر ١٢.۶ اینچی و پنلی از نوع OLED با وضوح ٢,۵۶٠×١,۶٠٠، قابلیت نمایش ١٠٠ درصدی رنگ‌های گستره رنگی DCI-P3، بیشینه نوری ۶٠٠ نیتی، نسبت تصویر ١۶:١٠ و م و مواردی از این قبیل است. این نوت بوک جدید، نسبت نمایشگر به بدنه ٩٠ درصدی دارد که این در نوع خود، کم نطیر است.

اگر برای شما سؤال شده است که تفاوت میاو MateBook E و MatePad Pro 12.6 چیست، باید بگوییم که در بخش تراشه و نرم افزار، موضوعات بیشتری روشن می‌شوند. در واقع، لپ تاپ MateBook E قدرت پردازشی بیشتری نسبت به MatePad Pro 12.6 دارد. این محصول، یک لپ تاپ واقعی محسوب می‌شود. اما MatePad Pro 12.6، اساساً یک تبلت با لوازم جانبی مانند کیبورد محسوب می‌شود.

هواوی، MateBook E خود را در دو رنگ آبی ستاره‌ای و خاکستری سحابی روانه بازار می‌کند. همچنین دو نوع کیبورد برای این لپ تاپ ٢ در ١ در نظر گرفته شده است. کیبورد اول، ساده است و کیبورد دوم، طراحی کامل‌تری دارد. در واقع کیبورد دوم، اندازه کامل‌تری داشته و طراحی آن، اسلاید ریلی نام دارد. البته توجه داشته باشید که کیبورد کامل‌تر، تنها با نسخه‌های Core i7 و با درگاه Type-C و نور پس زمینه کلیدها عرضه می‌شود. نکته جذاب، این است که کیبورد مورد اشاره، حتی از تراشه NFC برای اشتراک گذاری کیان دستگاه‌های هواوی خم برخوردار است. برای ارتباط با این لپ تاپ، تنها کافی است تا گوشی خود را به کیبورد نزدیک کنید و تمام! هنگامی که MateBook E را به کیبورد نزدیک می‌کنید، به طور خودکار وارد حالت لپ تاپ ویندوز ١١ می‌شوید. نکته قابل توجه دیگر، عرضه لپ تاپ هواوی MateBook E با نسل دوم قلم استایلس M-Pencil هواوی است. همانند تبلت‌های MatePad دارای این قلم، M-Pencil قابلیت اتصال به این لپ تاپ به صورت بی سیم را داراست. بنابراین، شما می‌توانید با اتصال بی سیم، M-Pencil 2 خود را شارژ کنید! در نهایت، لپ تاپ جدید هواوی از حسگر تشخیص اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور برای افزایش هرچه بیشتر امنیت بهره می‌برد.

مشخصات Huawei MateBook E، علی رغم فرم نازک و جذاب، از نظر عملکرد نیز همچنان از رقبا عقب‌تر مانده است. شما می‌توانید در نسخه گران‌تر این لپ تاپ، مجهز به پردازنده مرکزی نسل یازدهم اینتل Core-i7 است. همچنین پردازنده گرافیکی Iris X در نسخه گران‌تر یافت می‌شود. این مجموعه سخت افزاری، توسط حداکثر ١۶ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه PCIe SSD همراهی می‌شود. اگر به دنبال خریداری نسخه‌های ارزان‌تر هستید، پردازنده نسل یازدهم Core-i5 اینتل نصیب شما می‌شود! همچنین ٨ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی SSD برای این نسخه در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ ٢ در ١ جدید هواوی، از درگاه Thunderbolt 4 برخوردار شده است. به وسیله این درگاه، می‌توان به نمایشگر جانبی با وضوح 8K متصل شد. میت بوک E از وای فای ۶ نیز پشتیبانی می‌کند. هواوی در ادامه معرفی این لپ تاپ، عنوان کرد که MateBook E از ٨ لایه طراحی دفع گرمای با فن باله کوسه و دریچه‌های هوای متعدد استفاده کرده می‌کند. در نتیجه، دستگاه در حین انجام کارهای سنگین نیز خنک می‌ماند.

دوربین سلفی MateBook E، وضوح ٨ مگاپیکسلی برای تماس‌های تصویری دارد. همچنین دوربین اصلی آن نیز وضوح ١٣ مگاپیکسلی را داراست. یک فلش LED نیز در کنار دوربین اصلی وجود دارد. این لپ تاپ تازه وارد، از اسپیکر استریوی چهارگانه بهره می‌برد.

در نهایت، به بخش شارژر می‌رسیم. جایی که شارژر ۶۵ واتی به وسیله درگاه Type-C، لپ تاپ هواوی MateBook E را تا ۵۴ درصد شارژ می‌کند. شارژ کامل دستگاه، حدود ٩٠ دقیقه طول می‌کشد. ظرفیت باتری این لپ تاپ، ۴٢ وات ساعت است. هواوی می‌گوید که بسته به استفاده شما، MateBook E بین ۵ تا ٨ ساعت روشن می‌ماند. اما قیمت این لپ تاپ و نسخه‌های مختلف آن چقدر است؟ خب، لیست قیمت نسخه‌های مختلف MateBook E به این شرح است:

– ٨/٢۵۶ گیگابایتی با Core-i5: قیمت ۵,٩٩٩ یوانی (معادل ۹۴٠ دلار آمریکا)

– ١۶/۵١٢ گیگابایتی با Core-i5: قیمت ۶,٩٩٩ یوانی (معادل ١,٠٩٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١۶/۵١٢ گیگابایتی با Core-i7: قیمت ٧,٩٩٩ یوانی (معادل ١,٢۵۵ دلار آمریکا) و با احتساب قلم M-Pencil، برابر با ٨,۶٩٩ یوان (معادل ١,٣۶۵ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد این لپ تاپ جدید هواوی چیست؟ کدام بخش از MateBook E برای شما جذاب‌تر بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

من D15 هواوی دارم و شدیدا راضی ام حرف نداره

ali karimi

سلام، لب تابهای هواوی واقعا عالی هستن،اابته با قیمتهای خوب، این سری هم که عالی تر هستن و بازم قیمتهای خوب با پردازندهای قوی نسل 11اینتل

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️