حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ هواوی MateBook 16 با سری Ryzen 5000H در بازار جهانی عرضه شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، لپ‌تاپ، هواوی

هواوی بیش‌تر از هر چیزی، امسال تمرکز خود در بخش‌هایی به غیر از گوشی‌هایش گذاشته است. تولید لپ تاپ، یکی از بخش‌هایی است که هواوی امسال بیشتر به آن اهمیت داده است. لپ تاپ هواوی MateBook 16، جدیدترین لپ تاپ این غول فناوری چینی در بازار جهانی محسوب می‌شود. در ادامه، نگاهی به جزئیات این لپ تاپ خواهیم داشت.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ هواوی MateBook 16

هواوی نزدیک به یک ماه پیش از دو لپ تاپ جدید با نام‌های MateBook 13s و MateBook 14s رونمایی کرد.

 

لپ تاپ هواوی MateBook 14s در کنار MateBook 13s رونمایی شدند

 

اکنون Gsmarena می‌گوید هواوی امروز از اولین نمایشگر خود با نمایشگر ١۶ اینچی در اروپا رونمایی کرده است. نسبت تصویر این نمایشگر، ٣:٢ است. این نسبت تصویر، به شما اجازه می‌دهد تا فضای گسترده‌تری را نسبت به تصویری با ابعاد ١۶:٩ داشته باشید. این لپ تاپ که چندین ماه قبل در چین رونمایی شد، بالأخره وارد بازار جهانی شده است. بنابراین، قصد داریم تا نگاهی دقیق به این لپ تاپ داشته باشیم.

نمایشگر MateBook 16، قطر ١۶ اینچی دارد. از ویژگی‌های این نمایشگر، می‌توان به وضوح ٢,۵٢٠×١,۶٨٠، کنتراست ١,۵٠٠:١، بیشینه نوری ٣٠٠ نیتی، ویژگی DC Dimming، پشتیبانی از محتوای HDR، پوشش ١٠٠ درصدی گستره رنگی sRGB، کالیبراسیون کارخانه‌ای و دقت رنگ Delta E=1 اشاره کرد. لپ تاپ تازه وارد هواوی، با APUهای Zen 3 از AMD معرفی شده است. یک نسخه از این لپ تاپ، دارای Ryzen 5 5600H و دیگری نیز مجهز به Ryzen 7 5800H می‌باشد. این پردازشگرها، به ترتیب از ۶ و ٨ هسته به همراه ١٢ و ١۶ هسته مجازی برخوردار هستند. پردازنده گرافیکی Vega نیز در این پردازنده‌ها، به ترتیب از ۷ و ٨ CU بهره می‌برد. این پردازنده‌ها، دارای توان مصرفی ٣۵ واتی هستند. اما حالتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که توان مصرفی را به ۵۴ وات افزایش می‌دهد.

دو فن خنک کننده باله کوسه با قطر ٧۵ میلی متر در MateBook 16 تعبیه شده است. دو لوله حرارتی ضخیم و یک هیت سینک با آلیاژی از مس، برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این پردازنده‌های AMD، با ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 دو کاناله و ۵١٢ گیگابایت حافظه NVMe SSD همراهی می‌شوند. لپ تاپ هواوی MateBook 16، از یک باتری به ظرفیت چشمگیر ٨۴ وات ساعتی همراهی می‌شود. هواوی می‌گوید که به لطف این باتری، می‌توان ١٢:٣٠ ساعت فیلم تماشا کرد. نکته جذاب، همراهی یک شارژر ١٣۵ واتی با MateBook 16 است. این شارژر می‌تواند طی ١۵ دقیقه، انرژی مورد نیاز لپ تاپ برای ٣:٣٠ ساعت کار اداری را تأمین کند. درگاه Type-C نیز در این لپ تاپ به کار رفته است. بنابراین، می‌توانید با شارژرهای Super Charge گوشی‌های هواوی خود، این لپ تاپ را شارژ کنید.

در کنار وجود دو درگاه Type-C، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه HDMI نیز در MateBook 16 حضور دارند. نکته دیگر، وجود دو درگاه Type-A 3.2 در این لپ تاپ است. از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ جدید MateBook 16، می‌توان به اسپیکر استریو با مجموع توان ۴ واتی، دو میکروفون اختصاصی و صفحه کلید اشاره کرد. حذف نویز با هوش مصنوعی در این لپ تاپ حضور دارد که به شما تجربه‌ای از تماسی بدون نویز و پژواک صدا را می‌دهد. در بخش کیبورد، باید بگوییم که خبری از صفحات کلید مربوط به شماره‌ها نیست. در همین حین، یک تاچ پد بزرگ برای استفاده از MateBook 16 قرار داده شده است. وزن و ضخامت میت بوک ١۶، به ترتیب برابر با ١.٩٩ کیلوگرم و ١٧.٨ میلی‌متر می‌باشد.

این لپ تاپ، از Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه ۵.١ پشتیبانی می‌کند. ویژگی جذابی که در این لپ تاپ و دیگر لپ تاپ‌های هواوی وجود دارد، استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت است. بنابراین، می‌توانید بدون نیاز به وارد شدن با رمز عبور و با استفاده از اثرانگشت خود، وارد این لپ تاپ شوید. قابلیت تعامل بین رایانه شخصی و گوشی هوشمندی که هواوی در لپ تاپ خود قرار داده است، بسیار کاربردی است.

شما می‌توانید به وسیله این ویژگی، حداکثر سه برنامه گوشی خود را در آن اجرا کنید. حتی می‌توان فایل‌ها و رسانه‌های موجود در گوشی را از طریق این لپ تاپ، مدیریت کرد. تبلت‌ها را نیز می‌توان با استفاده از وای فای و یا کابل USB به این لپ تاپ جذاب هواوی متصل کرد. از این لپ تاپ، به عنوان نمایشگر ثانویه نیز می‌توان استفاده کرد. و یا برعکس، اگر مانیتور MateView هواوی را در اختیار دارید، خواهید توانست تا با یا بدون سیم، این مانیتور را به لپ تاپ خود وصل کنید.

این رابطه، در مورد تبلت‌ها نیز برقرار است. شما می‌توانید حتی بازی‌های موجود در این لپ تاپ را به نمایشگر تبلت خود انتقال دهید و از آن به بازی کردن و یا تماشای محتوا بپردازید! اما پس از تمام این‌ها، نوبت به مرور قیمت گذاری هواوی بر روی لپ تاپ MateBook 16 در بازار جهانی می‌رسد. این لپ تاپ، به زودی در دسترس مشتریان برای خریداری قرار خواهد گرفت. نسخه Ryzen 5 5600H میت بوک ١۶ در اروپا، قیمت ١,٠٩٩ یورویی دارد. نسخه Ryzen 7 5800H نیز با خود برچسب قیمتی ١,١٩٩ یورویی را یدک می‌کشد.

نظر شما در مورد لپ تاپ هواوی MateBook 16 چیست؟ فکر می‌کنید که ارزش خرید میت بوک ١۶ چطور است؟ کدام ویژگی آن جذابیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

#عشق

ali karimi

سلام، چه لبتاپ عالی هستش،عجب باطری قوی، حدودا 13 ساعت میشه فیلم نگاه کرد،تمومم شد با شارژ135 واتی یکربع شارژ کنی وحدودا 4ساعت ازش استفاده کنی، rayzen سری 5و 7 هم که عالی هستن ولی خب اینتل یچیز دیگه ایه، ولی خب رایزن هم خوبه نه اینکه بد باشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️