حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف اشتباهی ویژگی Magic Eraser از سری پیکسل 6؛ آپدیت در راه است

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، گوگل، نرم افزار

یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی سری پیکسل گوگل، Magic Eraser یا پاک‌کن جادویی است. آپدیت جدید برنامه Google Photos موجب حذف اشتباهی ویژگی Magic Eraser از سری پیکسل 6 گوگل شده است. البته نیازی نیست نگران باشید زیرا گوگل قول رفع این مشکل را داده است. در ادامه ترنجی همراه باشید.

حذف اشتباهی ویژگی Magic Eraser از سری پیکسل 6؛ یک ویژگی فوق‌العاده محبوب

یکی از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل دیده‌ایم، ابزار Magic Eraser یا پاک‌کن جادویی است. این قابلیت  افرادی که ناخواسته در عکس‌های شما قرار گرفته‌اند را حذف می‌کند. البته اگر آپدیت نسخه 5.67 برنامه Google Photos را انجام داده باشید، ابزار Magic Eraser را ناخواسته از پیکسل 6 خود حذف کرده‌اید.

این اتفاق برای چندین کاربر پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل رخ داده است. آن‌ها بابت این مشکل در شبکه اجتماعی Reddit از گوگل شکایت دارند. یک کاربر ردیت با نام JaspahX گفته است که اگر کسی نیاز به استفاده از Magic Eraser دارد باید انجام آن کار را به بعدا موکول کند؟ من چند روز پیش با آن کار کردم، اما فقط یک عکس را ویرایش کردم تا سعی کنم برخی از اشیا پس زمینه را حذف کنم. اما حالا این قابلیت در دسترس نیست. اگر من عکسی را برای ویرایش باز کنم، منوی ابزارها دیگر ظاهر نمی‌شود. سعی کردم آپدیت‌های مرتبط با برنامه دوربین و برنامه Photos را حذف کنم و دوباره آن‌ها را بدون مشکل نصب کنم. اما با وجود اینکه تلفن را دوباره راه اندازی مجدد کردم، باز هم هیچ چیز به خصوصی وجود ندارد.

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6

یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی، مشکل را در یک جمله خلاصه کرد و به شکل طعنه آمیزی گفت به نظر می‌رسد که گوگل به شکلی جادویی، ویژگی پاک‌کن جادویی را پاک کرده باشد. همانطور که حدس زدید، مسئله اصلا جادو نیست. ظاهرا نسخه‌ای از برنامه Photo بدون پشتیبانی از ویژگی Magic Eraser در فروشگاه Google Play در دسترس بوده است. البته خبر خوب این است که گوگل اعلام کرده که راه حلی برای این مشکل ارائه خواهد داد.

گوگل فوتو تصاویری با ویژگی Motion Photos سامسونگ را صحیح پشتیبان نمی گیرد

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos برای محافظت از عکس ها معرفی شد

الکس موریکونی (Alex Moriconi)، سخنگوی گوگل در گفتگو با وب سایت خبری The Verge گفته است که گوگل اوایل عرضه سری پیکسل 6، در آخرین آپدیت برنامه Photos یک مشکل را شناسایی کرده و حالا نیز در حال رفع این مشکل است. البته همه کاربرانی که سری Pixel 6 دارند، تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. برخی از کاربران که کمی خوش شانس‌تر بوده‌اند، اثری از این باگ مشاهده نکرده‌اند، یعنی همان کاربرانی که هنوز نسخه 5.67 برنامه Google Photos را دریافت نکردند.

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6 گوگل در Google Photos در دسترس است

وعده گوگل برای حل مشکلات سری پیکسل

از آن جایی که به نظر می‌رسد مشکل از آپدیت قبلی برنامه Google Photos است، باید همچنان منتظر ارائه آپدیت جدیدی باشید. با توجه به اینکه Magic Eraser یکی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های جدید پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو است، انتظار نمی‌رود که ارائه مجدد آن، زمان زیادی طول بکشد. ویژگی‌هایی مانند Magic Eraser که به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متکی هستند، مستقیما به چیپست جدید گوگل یعنی Tensor وابسته هستند.

از دیگر ویژگی‌های مشابه می‌توان به ویژگی Face Unblur برای رفع تاری چهره اشاره کرد که دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که نامش نشان می‌دهد. یک ویژگی دیگر تحت عنوان Motion Mode وجود دارد که به پس‌زمینه، یک عکس تار اضافه می‌کند تا حرکات را تشخیص دهد. از جمله سایر قابلیت‌ها، حالت بهبود گفتار (Speech enhancement) برای ویدیوها و سایر موارد است. هیچ یک از این ویژگی‌ها، تحت تأثیر آپدیت برنامه Google Photo قرار نگرفته‌اند. دارندگان پیکسل 6 باید منتظر آپدیت‌های نرم‌افزاری گوگل باشند که مشخصا برای رفع چنین باگ‌های آزاردهنده‌ای طراحی شده است.

یکی دیگر از ردیت کاربران به نام atomxv با بیان اینکه همه در مورد ناپدید شدن ویژگی Magic Eraser می‌نویسند، گفته است که من فقط آمده‌ام تا همین مطلب را منتشر کنم. برنامه Google Photos را امروز آپدیت کردم و قابلیت Magic Eraser برای من نیز ناپدید شد. بنابراین فکر می‌کنم مشکل همین است و باید منتظر بمانم تا گوگل آن را برطرف کند. کارتان عالی بود تیم Photos گوگل…!

گوگل باید خیلی زود آپدیت‌های نرم‌افزاری را ارائه دهد تا علاوه بر مشکلات ذکر شده، مشکل مربوط به اختلال صفحه نمایش سری پیکسل 6 را نیز برطرف کند. همچنین چندین باگ مربوط به اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز وجود دارد که باید با آپدیت برطرف شوند. تا آنجا که به مورد دوم مربوط می‌شود، چندین کاربر می‌گویند که اسکنر اثر انگشت بسیار ضعیف است. زیرا قفل گوشی را حتی با استفاده از چاپ‌هایی که معتبر نیستند نیز باز می‌کند، و پس از گذر از پروسه خالی شدن و پر شدن باتری، اسکنر اثر انگشت دوباره فعال نمی‌شود.

یک خبر خیلی بد برای کاربران گوگل فوتو / Google Photo

نکته آزاردهنده در این مورد آن است که تنها چیزی که می‌تواند حسگر اثر انگشت را دوباره فعال کند، بازگشت به تنظیمات کارخانه است. به باور وب سایت خبری phonearena، این موضوع ترسناک‌ترین چیز در دنیای گوشی‌های هوشمند است. زیرا کسانی هستند که نمی‌خواهند گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانند. در هر صورت باید منتظر آپدیتی از طرف گوگل باشیم تا ببینیم که آیا این مشکل را می‌توان با یک آپدیت نرم‌افزاری رفع کرد یا خیر.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز درگیر مشکلات پیش آمده برای سری پیکسل 6 گوگل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

اینقد ک این سری پیکسل باگ نرم افزاری داشت
اپل و سامسونگ با هم نداشتن تو پرچمدار هاشون اونم با هم

Auroro

تو سه سال اخیر، سامسونگ و اپل و گوگل چیکار میکنن؟
انگار دستشویی دارن گوشی میدن بیرون که همه چیش عجیب و مورد دار بیرون میاد!

mehpsa

گوگل فکر میکرد گوشی ساختن کار راحتی هست و اینبار می‌خواست همه چیزش رو خودش تنهایی و بدون کمک دیگران و در مقیاس بزرگ بزنه که حالا فهمید چه غلطی کرده، به نظرم تا دیر نشده بره دست به دامان سامسونگ یا یه شرکت چینی بشه و ازشون کمک بخواد،
در کل هر فناوری مال یه کشور خاصه، مثلا ماشین سازی آلمان رو دست همه است یا عطر سازی فرانسه یا کامپیوتر و لب تاب سازی آمریکا،
الان هم فناوری گوشی خوب مال کره و چین و تایوان هست و آمریکا با شرکتهایی مثل گوگل و اپل نمیتونه کار شاخی بکنه ، طوری که الان اگر داخل هر سایت تحلیل گوشی بشی و بخواهی محصولات رو بر اساس قدرت ، کیفیت ، دوربین ،باطری ، شارژر لیست کنی تا اواسط لیست اثری از گوگل و اپل نمی‌بینی ، ولی اگر بخواهیم بر اساس قیمت و میزان چپاندگی محصول مرتب کنیم همون اول لیست نام اپل و سایر محصولات آمریکایی رو میبینیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان