حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6 گوگل در Google Photos در دسترس است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، اخبار، گوگل، موبایل

پیکسل 6 گوگل به تازگی معرفی شده است. گویا این شرکت هر آنچه که در توان داشته را برای این گوشی به کار گرفته است. از پردازنده اختصاصی گرفته تا دوربین و باطری آن، تلاش گوگل برای تبدیل این گوشی هوشمند به بهترین گوشی سال 2021، به وضوح قابل مشاهده است. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده گویا فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6 گوگل در Google Photos نیز در دسترس است. بدین ترتیب می‌توان گفت که گوگل حتی در جنبه‌های نرم‌افزاری نیز می‌خواهد دل کاربران را به دست آورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6؛ هدیه گوگل به مشتریان خود

شرکت گوگل به تازگی دو پرچمدار قدرتمند سری پیکسل خود یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرد. با بررسی اخبار و اطلاعات منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که محصول جدید گوگل مزایای مختلف و زیادی برای خریداران خود به همراه دارد. از جمله این موارد می‌توان به پردازنده اختصاصی گوگل یعنی Tensor اشاره کرد. همچنین نرم‌افزار دوربین بسیار پویا و کارآمد و باطری فوق‌العاده آن نیز از جمله نکات مثبت این دستگاه محسوب می‌شوند. اگر از کاربرن قدیمی گوگل هستید یا اینکه اخبار مختلف این شرکت را دنبال کرده باشید، احتمالا به یک آپشن جانبی بسیار جذاب فکر کرده‌اید. این آپشن چیزی نیست جز دسترسی رایگان به فضای ذخیره سازی نامحدود در حساب Google Photos.

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

فکر کردن به این موضوع کاملا منطقی است. زیرا مانند همیشه، هنگام معرفی و عرضه گوشی‌های سری Pixel گوگل، این شرکت همواره فضای ذخیره سازی نامحدودی برای Google Photos ارائه کرده است. در ابتدا ذخیره سازی با کیفیت اصلی و اولیه تصاویر، رایگان بود که بسیار مورد رضایت کاربران نیز قرار گرفته بود.  سپس بعد از مدتی برای صرفه‌جویی در فضای در دسترس، به جای ذخیره عکس‌ها با کیفیت اصلی، تصاویر با کمی تنزل کیفیت در این فضای ذخیره سازی ذخیره می‌شدند.

 

ظهور فضای ابری گوگل و استقبال کاربران از آن

در واقع، اگر یک سال قبل، در مورد هر یک از این موارد خبر یا اخباری را منتشر می‌کردیم، اکثر مردم گیج می‌شدند. حتی احتمالا فکر کردن به این موضوع برایشان کمی عجیب و غریب میشد. هنگامی که سرویس پشتیبان گیری ابری گوگل یعنی Google Photos برای اولین بار معرفی شد، تبدیل به یک ابزار مهم برای کارابرن جهت ذخیره سازی تصاویر آن‌ها شد. این سرویس، یک سرویس کاملاً رایگان و بدون پرداخت حق اشتراک برای دارندگان گوشی‌های Pixel و سایر گوشی‌های اندرویدی بود. تقریباً همه افرادی که دارای گوشی‌های اندرویدی یا حساب Google هستند، بدون هیچ محدودیتی از آن آزادانه استفاده می‌کنند.

فضای ذخیره سازی نامحدود برای پیکسل 6

با این حال، هرچه بیشتر و بیشتر صاحبان حساب‌های کاربری Google از سرویس ذخیره سازی Google Photos استفاده می‌کردند، به معنای واقعی کلمه، تریلیون‌ها عکس خود را بر روی پلتفرم ابری این شرکت ذخیره میشد. در نتیجه سال به سال، فشار بر روی سرورهای گوگل سنگین و سنگین‌تر میشد.

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos برای محافظت از عکس ها معرفی شد

تصمیم گوگل مبنی بر کاهش فضای ذخیره سازی Google Photos

و از اول ژوئن سال جاری، گوگل تصمیم  جدیدی گرفت. گوگل تصمیم گرفت میزان ذخیره سازی رایگان که در اختیار دارندگان حساب‌های Google است را به 15 گیگابایت کاهش دهد. بدین ترتیب هر چیزی فراتر از این حجم، هزینه‌ای جداگانه به آن تعلق می‌گیرد. عکس‌هایی که قبلاً ذخیره شده بودند، به صورت اصلی و بدون افت کیفیت ذخیره می‌ماندند. اما قبل از اینکه کاربران بتوانند از هر چیزی در محدوده 15 گیگابایتی، پشتیبان گیری کنند، باید پیش از آن، موارد قبلی پاک می‌شدند. با این حال، کاربران هنوز امیدوارند که صاحبان گوشی‌های پیکسل به صورت ویژه از گزینه ذخیره‌سازی نامحدود عکس‌ها در آینده برخوردار شوند. شایعات مختلف حول این موضوع همه جا پخش شده بود. به همین دلیل تا مدت‌ها نمی‌دانستیم که گوگل برای پیکسل 6 چه سیاستی در پیش خواهد گرفت.

یک خبر خیلی بد برای کاربران گوگل فوتو / Google Photo

در این میان اتفافی افتاد که گوگل هیچ گاه آن را به طور خاص به صاحبان پیکسل اعلام عمومی نکرد. در واقع غول فناوری آمریکا یعنی گوگل، در تابستان امسال در گفتگو با منابع مختلفی مانند Verge، تأیید کرد که دارندگان دستگاه‌های پیکسل، مانند دیگر کاربران، امتیاز ذخیره‌ سازی رایگان عکس را از دست می‌دهند. اما در حال حاضر با معرفی و عرضه پیکسل 6، این شرکت در مورد ذخیره سازی رایگان در Google Photos کاملاً رایگان، صحبت می‌کند و اساساً این موضوع را تایید می‌کند.

هزینه اشتراک سرویس‌های گوگل

به طور معمول، هزینه یک پلن سرویس Google One از 1.99 دلار در ماه به ازای 100 گیگابایت، تا 30 ترابایت به ازای 149.99 دلار در ماه هزینه دارد. این سرویس، فضایی را برای شما خریداری می‌کند که توسط همه پلتفرم‌های گوگل مانند Google Photos و Gmail، قابل استفاده است. البته مورد دوم برای زمانی است که در حال راه اندازی یک کسب و کار باشید. البته به طور کلی، چندین برنامه متناسب با نیازهای کاربران موجود است.

گوگل سال گذشته اعلام کرد که بر اساس برآورد و پیش‌بینی نجام شده، فکر می‌کند که اکثر کاربران سه سال طول می‌کشد تا 15 گیگابایت رایگان خود را با عکس‌ها پر کنند. همچنین باید به خاطر خود داشته باشید که همه تصاویر در حافظه، به صورت فشرده ذخیره می‌شوند. وب سایت خبری phonearena می‌گوید که حتی بدون وجود آپشن پشتیبان گیری رایگان در Google Photos، همچنان دلایل بسیار زیادی برای خرید پیکسل 6 جدید وجود دارد. بنابراین نباید بیش از حد از این موضوع گله داشته باشید.

گوگل فوتو تصاویری با ویژگی Motion Photos سامسونگ را صحیح پشتیبان نمی گیرد

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا کنون تجربه استفاده از فضای ابری Google Photos را داشته‌اید؟ آیا ارائه فضای ذخیره سازی نامحدود به کاربران، آن‌ها را نسبت به خرید گوشی‌های پیکسل مشتاق‌تر می‌کند؟ به نظر شما بهترین و کامل‌ترین سرویس فضای ابری متعلق به کدام شرکت است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان