حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حضور BOE در لیست تامین کنندگان اپل؛ تولید صفحه نمایش برای آیفون 13 محتمل است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

رقابت برای حضور در لیست تامین کنندگان قطعات شرکت اپل مسئله جدیدی نیست. اما به تازگی نام شرکت یک چینی خیلی شنیده می‌شود. بر اساس اخبار منتشر شده، احتمال حضور BOE در لیست تامین کنندگان اپل برای تولید صفحه نمایش آیفون 13 محتمل به نظر می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حضور BOE در لیست تامین کنندگان اپل به چه معناست؟!

شرکت چینی BOE که از آن به عنوان یکی از تولید کنندگان صفحه نمایش در جهان یاد می‌شود، در تلاش برای ورود به زنجیره تامین اپل بود. اما این شرکت به دلایلی در این زمینه شکست خورد و کنار گذاشته شد. با این حال، اکنون نام BOE به طور رسمی در آخرین لیست تامین کنندگان اپل قرار گرفته است. اکنون کارخانه B11 در میانیانگ (Mianyang)، تولید صفحه نمایش OLED (6.1 اینچی) را برای آیفون 13 آغاز کرده است. در این راستا، بسیاری از سهامداران از دبیر هیئت مدیره BOE درخواست تأیید سرمایه گذاری در بستری تعاملی را دارند.

آیفون ۱۳ احتمالا برای اولین بار از پنل OLED ساخت BOE استفاده خواهد کرد

 

حضور BOE در لیست تامین کنندگان اپل

شرکت BOE پاسخ داده است که اگر می‌خواهید در مورد تامین کنندگان اپل بدانید، توصیه می‌شود به لیست تامین کنندگان منتشر شده در وب سایت رسمی اپل مراجعه کنید. به گفته این شرکت، BOE رابطه و همکاری خوبی با بسیاری از برندهای محبوب در سراسر جهان دارد.

BOE ممکن است برای آیفون 12 یا آیفون 13، صفحه نمایش تولید نکند

لیست تامین کنندگان اپل را می‌توان در وب‌سایت های رسمی چین و آمریکای شمالی مشاهده و دانلود کرد. در واقع، نام BOE در این لیست قرار دارد، اما این مدرک مستقیمی نیست که نشان دهد این شرکت صفحه نمایش‌هایی را برای آیفون 12 و آیفون 13 تولید خواهد کرد. این دلایل به شرح زیر است:

1. این لیست، لیستی از تامین کنندگان مختلف اپل تا پایان سال مالی 2020 اپل است و زمان اصلی شروع آن مربوط به 26 سپتامبر 2020 است. طبق گزارش رسانه‌ها، تولید صفحه نمایش توسط BOE برای آیفون 12 تنها در پایان سال گذشته یا اوایل امسال آغاز شده است. بنابراین باید منتظر ماند و لیست سال مالی 2021 را دید.

2. این لیست نشان می‌دهد که محل اصلی خرید صفحه نمایش BOE توسط اپل، آنهویی (Anhui) در شهر هفی (Hefei) چین است. با این حال، آیفون 12 و آیفون 13 در کارخانه B11 در میانیانگ، واقع در سیچوان (Sichuan) تولید می‌شوKد. البته ممکن است این مورد به این دلیل باشد که صفحه نمایش آیفون هنوز نسبتا کوچک است.

3. BOE قبل از تولید صفحه نمایش برای آیفون، صفحه نمایش اپل واچ را تولید کرده بود و تامین نمایشگرهای آیفون آغاز همکاری این شرکت با اپل نیست.

اگر BOE واقعاً مشکلی را در میزن سفارشات صفحه نمایش آیفون که توسط سامسونگ و ال‌جی دریافت می‌شود، ایجاد می‌کرد، این موضوع واقعا مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی بود. همچنین در میان لیست این تامین کنندگان، نام تولیدکنندگان محلی چینی مانند Luxshare Precision، Lens Technology و GoerTek نیز وجود دارد.

BOE هنوز هم مشغول انجام کارهایی می‌باشد

طبق گزارش‌هایی از چین، BOE در حال آزمایش صفحه نمایش LPTO است. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت با این فناوری مشکلات زیادی دارد. بنابراین، اینکه آیا BOE در نهایت برای عرضه سری آیفون 13 پرو، از اپل اجازه دریافت خواهد کرد یا خیر، در هاله‌ای از ابهام می‌باشد. با این حال، در پنل‌های OLED معمولی، جلوه نمایش در نمایشگرهای آن پیشرفت زیادی داشته است. بنابراین، تعجبی نخواهد داشت که سازنده چینی پنل‌های آیفون 12 پرو را تامین کند.

حضور BOE در لیست تامین کنندگان اپل

BOE در حال تجاری سازی فناوری چینش صفحه کریستال شش ضلعی خود است. این فناوری چینش پیکسلی مشابه فناوری چینش الماس ال‌جی و سامسونگ است. این موضوع می‌تواند اثرات کاهش تراکم پیکسلی (PPI ) پنل OLED را کاهش دهد. همچنین جلوه نمایشی بهتری را برای این صفحه نمایش ایجاد کند. این آرایه الماسی بسیار قابل توجه است زیرا این فناوری در انحصار ال‌جی و سامسونگ است. اولین گوشی هوشمندی که از فناوری چینش صفحه کریستال شش ضلعی BOE استفاده می‌کند، پی 50 پرو هواوی است. وب سایت خبری gizchina می‌گوید که اگر سازنده می‌خواهد به طور کامل وارد زنجیره تامین اپل شود، بدون شک باید به شکل قابل توجهی کیفیت پنل‌های خود را بهبود بخشد.

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا شرکت BOE می‌تواند به عنوان یکی از بازیگران اصلی در میان تولید کنندگان اپل قرار گیرد؟ به نظر شما کیفیت صفحه نمایش محصولات اپل افزایشی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان