حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تغییرات گسترده‌ای را در اپ استور اعمال کرد: قوانین ارتباطی جدید و صندوق کمک به توسعه‌دهندگان کوچک

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اپلیکیشن

اپل اخیرا از اعمال تغییرات گسترده جدیدی در اپ استور در واکنش به شکایت گروهی از توسعه‌دهندگان آمریکایی خبر داد. یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات این است که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند در مورد راه‌های جایگزین برای پرداخت خارج از برنامه‌های خود، با کاربران ارتباط برقرار کنند. همچنین صندوقی برای کمک به توسعه‌دهندگان نوپا و کوچک‌تر نیز ایجاد شده است که به ‌آنها مبلغی را بر اساس شروطی خاص اهدا می‌کند.

تغییرات جدید اپ استور اپل

شکایت گروهی توسعه‌دهندگان برای اولین بار در سال 2019 تنظیم شد. این پرونده ارتباطی با مورد Epic vs Apple ندارد، بلکه یک دعوی از طرف توسعه‌دهندگان کوچک علیه اپل است. این تغییرات در App Store برای همه توسعه‌دهندگان ساکن ایالات متحده و سایر کشورها اعمال می‌شود.

اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند “از ابزارهای مختلف ارتباطاتی مانند ایمیل برای به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد روش‌های پرداخت خارج از برنامه iOS خود استفاده کنند.” این بدان معناست که یک شرکت یا توسعه‌دهنده می‌تواند با رضایت آنها به کاربران ایمیل ارسال کند تا آنها را در مورد اشتراک خارج از اپ استور مطلع کنند.

اپل این موضوع را به وب‌سایت 9to5Mac تأیید کرده است، اما این تغییرات در ارتباطات درون برنامه‌ای اعمال نخواهد شد. توسعه‌دهندگان هنوز مجاز نیستند به کاربران درون برنامه‌ای خود درباره قیمت‌گذاری یا اشتراک گزینه‌های موجود در جاهای دیگر اطلاع دهند. از لحاظ تئوری، Netflix می‌تواند در برنامه iOS خود فیلدی داشته باشد تا کاربران آدرس ایمیل خود را وارد کنند، سپس در مورد گزینه‌های پرداخت مستقیماً از طریق ایمیل با آن کاربر ارتباط برقرار کنند.

تغییرات جدید اپ استور اپل

تغییرات جدید اپ استور اپل

نکات برجسته دیگر درباره تغییرات گسترده اپل عبارتند از:

  • اپل و توسعه‌دهندگان توافق کردند که برنامه App Store Small Business را حداقل تا سه سال آینده در ساختار فعلی خود حفظ کنند.
  • جستجوی App Store این کار را برای کاربران آسان کرده است که بتوانند برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا کنند. بنا به درخواست توسعه‌دهندگان، اپل موافقت کرده است که نتایج جستجو همچنان بر اساس ویژگی‌های عینی مانند میزان دانلود، رتبه‌بندی نظرات و ارتباط متن و سیگنال‌های رفتار کاربر باشد. این توافق‌نامه سیستم فعلی جستجو در اپ استور را حداقل تا سه سال آینده حفظ می‌کند.
  • اپل همچنین تعداد امتیازات در دسترس توسعه‌دهندگان برای اشتراک، خرید درون‌برنامه‌ای و برنامه‌های پولی را از کمتر از 100 به بیش از 500 مورد افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان اما به تعیین قیمت‌های خود ادامه خواهند داد.
  • اپل این گزینه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا در برنامه‌ای که بر اساس رفتار ناعادلانه رد شده است، تجدیدنظر کنند، روندی که همچنان موفقیت‌آمیز می‌باشد. اپل با افزودن محتوا به وب‌سایت App Review موافقت کرده است تا به توسعه‌دهندگان در نحوه عملکرد فرایند تجدید نظر کمک کند.
    طی چندین سال گذشته، اپل اطلاعات زیادی در مورد App Store در apple.com ارائه کرده است. این شرکت با ایجاد یک گزارش شفافیت سالانه بر اساس این داده‌ها موافقت کرده که شامل آمار قابل‌توجهی در مورد روند بررسی برنامه از جمله تعداد برنامه‌های رد شده به دلایل مختلف، تعداد حساب‌های مشتری و توسعه‌دهندگان غیرفعال شده، داده‌های عینی در مورد جستجوها و نتایج جستجو می‌باشد.

اپل همچنین صندوق کمک توسعه‌دهندگان کوچک را معرفی کرده است که بین 250 تا 30،000 دلار به توسعه‌دهندگان با درآمد کمتر از 1 میلیون دلار در سال در اپ استور پرداخت می‌کند. مبالغ بر اساس “مشارکت تاریخی توسعه‌دهنده در اکوسیستم App Store” متفاوت خواهد بود. با این حال، تنها توسعه‌دهندگان در ایالات متحده واجد شرایط این برنامه هستند.

بیش از 99 درصد توسعه‌دهندگان iOS واقع در ایالات متحده که درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتالی برنامه‌ای و درون برنامه‌ای آنها از طریق تمام حساب‌های مرتبط کمتر از 1 میلیون دلار در سال در طول دوره 4 ژوئن 2015 تا 26 آوریل 2021 بوده است، از صندوق توسعه‌دهندگان کمکی دریافت می‌کنند که به‌عنوان بخشی از توافقنامه ایجاد شده می‌باشد. این توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس مشارکت خود بر اساس تاریخ در اکوسیستم اپ استور، مبلغی بین حداقل 250 تا 30،000 دلار از صندوق را مطالبه کنند.

ایلان ماسک سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور را نوعی “مالیات جهانی” بر اینترنت می‌داند

نظر شما راجع‌به تغییرات جدید صورت گرفته در فروشگاه برنامه اختصاصی اپل چیست؟ چیزی که واضح می‌باشد اینست که این تغییرات، تماما به‌نفع توسعه‌دهندگان مخصوصا توسعه‌دهندگان تازه‌کار و یا با درآمد پایین خواهد بود که شرایط کاری را برایشان آسان‌تر کرده و دولوپرهای بیشتری را به سمت این اکوسیستم سوق می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اپلم هروز یه قانون میچپونه تو اپ استور داداش ول کن بزار اپ استور خوش باشه😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی