حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای یک عینک که محتوای آیفون فقط از پشت آن دیده شود!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

این هایی که از نگاهشان را از روی موبایل‌تان نمی توانند بردارند آزاردهنده اند نه؟ اگر اینطور فکر می کنید باید بگویم به تازگی شاهد حق اختراع اپل برای یک عینک هستیم که محتوای آیفون فقط از پشت آن دیده شود! جذاب است نه؟

حق اختراع اپل

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده این هفته حق اختراع جدیدی را منتشر کرد که توسط اپل ثبت شده است و یک ویژگی حفظ حریم خصوصی را نشان می دهد. در این حق اختراع آمده که برای نشان دادن محتویات آیفون فقط از طریق عینک مخصوص ممکن است، به طوری که فقط صاحب تلفن می تواند آنچه را که روی صفحه است مشاهده کند.

توسط Patently Apple گزارش شده است که این درخواست ثبت اختراع به سیستمی اشاره می کند که می تواند “خروجی های گرافیکی تصحیح شده دیداری و خروجی های گرافیکی استاندارد را روی یک دستگاه الکترونیکی” نمایش دهد.

جالب اینجاست که یکی از ویژگی هایی که در این پتنت توضیح داده شده است، «عینک حریم خصوصی» است که افراد اطراف شما را از دیدن محتوای روی صفحه نمایش دستگاه شما منع می کند، زیرا تنها راه برای دیدن آنچه روی صفحه نمایش است از طریق عینک شماست. با توجه به اینکه اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی خود است، این احتمالاً یک ویژگی مانند این یک دلیل فروش بزرگ برای این محصول خواهد بود.

در این حق اختراع آمده:

یک بعد جدید کلیدی که در این درخواست ثبت اختراع مورد بحث قرار گرفته است، “عینک حریم خصوصی” را شامل می شود. در برخی از شرایط، کاربر ممکن است با گرافیک کالیبراسیون شده تعامل داشته باشد تا عمداً خروجی گرافیکی ارائه شده بر روی صفحه نمایش دستگاه (iPhone) را تار کند. اگر کاربر خواهان حفظ حریم خصوصی است یا نمی‌خواهد یک فرد نزدیک آنچه را که روی صفحه نمایش ارائه می‌شود مشاهده کند، وی ممکن است با گرافیک کالیبراسیون تعامل داشته باشد تا خروجی گرافیکی ناخوانا شود.

پروقایل های Face ID

علاوه بر فناوری جدید حفظ حریم خصوصی، به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی پروفایل های Face ID است. این پتنت سیستم دیگری را توصیف می کند که می تواند جزئیات منحصر به فرد صورت کاربر مانند مدل مو، ریش، سبیل، عینک، بدون عینک، عینک مطالعه، عینک آفتابی و موارد دیگر را تشخیص دهد.

داشتن پروفایل در Face ID ممکن است گامی رو به جلو در جهت برخورداری از چنین فناوری در مک باشد. در حال حاضر Touch ID به کاربران اجازه می‌دهد تا با قرار دادن انگشت سمت راست روی سنسور سریع حساب‌ها را تغییر دهند.

البته، توجه به این نکته مهم است که اپل (با حرکت شرکت دیگر) لزوماً از پتنت های خود در محصولات واقعی استفاده نمی کند. با این حال، هنوز هم جالب است که ببینیم این شرکت روی فناوری‌هایی کار می‌کند تا ارزش بیشتری به اکوسیستم خود بیافزاید.

نظر شما درباره این حق اختراع خاص چیست؟ جذاب است نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)