حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی تولید پلی استیشن ۵ را به‌دلیل مشکلات تأمین قطعات کاهش داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

بر اساس تازه‌ترین گزارش بلومبرگ، سونی درگیر مسائل مربوط به ساخت کنسول‌های پلی استیشن ۵ خود بوده و پیش‌بینی تولید خود را برای سال مالی جاری کاهش داده است. درحالی‌که این شرکت انتظار داشت 16 میلیون از این دستگاه را بین آوریل 2021 و مارس 2022 مونتاژ کند، این رقم اکنون در حدود 15 میلیون گزارش شده است.

کاهش تولید پلی استیشن ۵ سونی

پیش از این، سونی علناً پیش‌بینی کرده بود که در سال مالی جاری، 14.8 میلیون کنسول PS5 را به‌فروش خواهد رساند؛ بنابراین اگرچه این یک بازبینی نزولی بزرگ نیست، اما نشان می‌دهد که احتمالاً عرضه این محصول در آینده چقدر محدود خواهد بود. رقم 16 میلیون دستگاه به سونی اجازه می‌دهد تا به این هدف دست یابد و درعین‌حال مقادیر اضافی را برای سال بعد نیز تضمین کند.

گفته می‌شود سونی درزمینهٔ لجستیک و همچنین تأمین قطعات با مشکل مواجه است؛ زیرا جهان با کمبود بی‌سابقه چیپ دست‌وپنجه نرم می‌کند. گزارش بلومبرگ بیان می‌کند که محموله‌های قطعات همیشه به‌موقع نمی‌رسند و سطوح مختلف عرضه واکسن، عملیات پیچیده‌ای را در پایگاه‌های تولید ایجاد می‌کند.

کاهش تولید پلی استیشن ۵ سونی

کاهش تولید پلی استیشن ۵ سونی

سونی فروش 22.6 میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را برای سال مالی که در آوریل 2022 آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده است؛ اما طبق گزارشات، شرکای سازنده آن فکر می‌کنند رسیدن به این هدف دشوار خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، انتظار نداشته باشید که خرید PS5 به این زودی‌ها آسان شود.

کاربران به‌طور خاص نگران عملکرد سهام سونی نخواهند بود؛ اما اگر نگران هستید، باید بدانید که این تغییر در تعداد تولید، می‌تواند منجر به کاهش سهام این شرکت شود.

در اوایل این ماه، نینتندو به‌دلیل کمبود قطعات، پیش‌بینی فروش کنسول سوییچ خود را 1.5 میلیون کاهش داد. کامپیوتر دستی و قابل‌حمل Steam Deck Valve نیز به‌دلایل مشابه، به‌تازگی دو ماه به تعویق افتاده است و گفته می‌شود که تا ماه فوریه عرضه نخواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون مشکلات تأمین قطعات پلی استیشن ۵ و کاهش تولید این کنسول از سوی سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی