حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتصال دسته PS5 یا DualSense به کامپیوتر

دنیای بازی‌های ویدئویی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به شدت رشد کرد و به لطف این واقعه، جمعیت گیمر‌های جهان رو به افزایش است. در حالی که گیمر‌ها، روز به روز بیشتر می‌شوند، دانستن ترفندهای گیمینگ می‌تواند مهم باشد. ما در این مطلب، از چگونگی اتصال دسته PS5 به کامپیوتر گفته‌ایم.

آموزش اتصال دسته PS5 به کامپیوتر

اگر می‌خواهید رایانه ویندوزی خود را به سادگی قفل کنید، آموزش ما را از دست ندهید!

 

آموزش قفل کردن ویندوز ١١ در رایانه شخصی به روش‌های مختلف

 

به نقل از XDA Developers، بسیاری استدلال می کنند که بهترین راه برای بازی کردن، بازی بر روی یک کامپیوتر با استفاده از موس و کیبورد است. این روش، یکی از گزینه های محبوب کنترل بازی است. همچنین برای بسیاری از بازی‌ها, سطح کنترل و دقت بالا را شما نمی توانید با دسته‌های بازی آنالوگ دریافت کنید. به هر حال، خبر خوب این است که می توانید با دسته XBOX یا PS5 خود را به رایانه ویندوزی خود متصل کنید و حتی می‌توانید در اکثر بازی ها بازی کنید بصورت کاملاً حرفه‌ای به بازی کردن بپردازید؟

اما این جا، تمرکز ما بر روی اتصال دسته بازی دوال سنس PS5 در کامپیوتر خواهد بود. پلی استیشن ۵ همراه با کنترلر جدید دوال سنس عرضه شده بود. این کنترلر، طراحی قابل توجه و متفاوتی را نسبت به نسل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. در همین راستا، این نسل کمی ارگونومیک‌تر از مدل های قبلی، یعنی DualShock است.

بنابراین، به جای خرید یک دسته بازی کامپیوتر، کاملاً منطقی است که از یک دسته بازی PS5 که در اختیار داریم استفاده کنیم. همچنین باید بدانید که اتصال دسته بازی PS5 به کامپیوتر شما، بسیار آسان است.

دو راه برای اتصال دسته بازی PS5 DualSense به کامپیوتر شما وجود دارد. ساده‌ترین روش، این است که به سادگی با استفاده از یک کابل دو سر USB که یک سر آن از نوع Type-C است و اتصال آن به درگاه USB دسته بازی PS5 و مانیتور است را روی کامپیوتر خود وصل کنید. حال اگر بخواهید بصورت بی سیم اتصال بین دسته بازی و کامپیوتر را برقرار نمایید، می‌بایست از روشی که می‌گوییم مراحل را انجام دهید.

برای ‌شروع، برنامه Settings را روی کامپیوتر خود باز کنید و به بخش Bluetooth & devices (در ویندوز ۱۱) یا Devices (در ویندوز ۱۰) بروید. حال روی افزودن دستگاه (Add device) در بالای صفحه کلیک کنید.

در پنجره‌ای که بالا می‌آید گزینه بلوتوث را انتخاب کنید تا شروع به جستجو برای دستگاه ها کند. با نگه داشتن همزمان دکمه های PlayStation و Share روی دسته بازی، حالت جفت شدن را بر روی کنترلر پلی استیشن ۵ فعال کنید تا چراغ های اطراف پد لمسی روشن شوند.

اکنون در کامپیوتر شما، کنترلر باید به عنوان Wireless Controller ظاهر شود. آن گزینه را انتخاب کنید و صبر کنید تا مراحل اتصال یافتن به پایان برسند. در حال حاضر، دسته بازی به کامپیوتر شما متصل است. اما تجربه نشان داده این کار همیشه موفقیت آمیز نیست. Windows طوری طراحی شده است که به طور خاص با یک نوع ورودی کار کند، و این بر اساس کنترل کننده بی سیم ایکس باکس است! بنابراین، این همان چیزی است که اکثر بازی ها ازآن پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه راه حل‌هایی برای این موضوع نیز وجود دارد.

استیم، محبوب ترین پلت فرم بازی بر روی کامپیوتر است و یکی از کارهای بزرگ این آموزش را انجام می دهد. این بخش شامل روشی برای اضافه کردن پشتیبانی برای کنترل کننده‌های مختلف است که ویندوز به خوبی از آنها پشتیبانی نمی کند. کنترلر پلی استیشن ۵ یکی از آن کنترل کننده ها است و شما به راحتی می توانید آن را با استفاده از ابزار پیکربندی خود سرویس استیم، آن را راه اندازی کنید.

همچنین این صحبت‌ها، به این معنی هستند که شما احتمالاً می توانید با کنترلر خود را به بسیاری از بازی های خود از طریق Steam متصل گردید و در واقع، حتی بازی های غیر Steam هم می‌توانند به این ترتیب کار کنند. شما ابتدا باید برنامه Steam را از سایت https://store.steampowered.com دانلود کنید و نصب کنید.

هر چند پشتیبانی از تمامی کنترلر‌های کنسول‌های بازی، ممکن است فعال نباشد. در نتیجه، برای اطمینان باید به قسمت تنظیمات برنامه استیم رفته و آن را فعال کنید. برای شروع، برنامه Steam را اجرا کنید و درصفحه اصلی گزینه، روی بخش تنظیمات کلیک کنید. پس از آن، صفحه Controller را در نوار منوی کناری باز کنید.

در همین حین، روی General controller Settings، کلیک کنید. تیک گزینه PlayStation configuration support را فعال کنید. سپس، روی Back کلیک کنید و سپس OK برای بستن پنجره تنظیمات Steam انتخاب کنید. حال، در این مرحله شما پیکربندی کنترلر دسته بازی پلی استیشن خود را انجام داده‌اید!

تنها کار باقیمانده قبل از اجرای بازی، این است که وظیفه عملکرد هر کلید روی دسته بازی را تعریف کنیم تا به محض فشردن کلیدهای روی دسته بازی، پیکربندی برنامه Steam اجرا شده و وظیفه هر دکمه را مشخص میکنیم. شما حتی می‌توانید پس استفاده، از ویژگی ذخیره کردن تنظیمات استفاده کنید. از این لحظه به بعد، گیم پد شما باید همانند دسته استاندارد ایکس باکس بر روی استیم عمل کند. سونی هنوز هیچ درایوری برای استفاده از ویژگی‌های دوال سنس برای PC عرضه نکرده است. به همین دلیل، ممکن است تمامی قابلیت‌هایی که دنبال آن هستید را در این حالت تجربه نکنید.

اما با همین دسته می‌توانید به ویژگی‌های اصلی و پایه‌ای دسترسی داشته باشید. برای آخرین نکته، صفحه پیکربندی کنترلر ممکن است فقط در حالت تصویر بزرگ در برنامه Steam کار کند. شما می توانید قبل از شروع یک بازی، با کلیک بر روی View > Big Picture Mode در پنجره اصلی Steam، این حالت را وارد کار کنید. استفاده از این روش، به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی دسته PS5 خود را به کامپیوتر متصل کرده و با لذت به بازی کردن بپردازید!

در کل، نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ فکر می‌کنید که اتصال دسته PS5 به کامپیوتر، کار درستی باشد یا این که باید یک کنترلر جدا را تهیه کرد؟ از این روش استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️