حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت هوشمند هواوی با ویژگی اندازه گیری فشار خون معرفی خواهد شد

روز به روز گجت‌‌های پوشیدنی به قابلیت‌های جذاب و کاربردی مجهز می‌شوند. از همین رو، مدت‌هاست که کاربران انتظار عرضه یک ساعت هوشمند با ویژگی اندازه گیری فشار خون را دارند. بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که ساعت هوشمند هواوی با ویژگی اندازه گیری فشار خون معرفی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ساعت هوشمند هواوی با ویژگی اندازه گیری فشار خون؛ پزشک همراه شما…!

در ماه سپتامبر، شایعاتی در مورد اولین ساعت هوشمند جهان که دارای یک کاف بادی است را به شما گفتیم. به نظر می‌رسد سازنده آن ساعت هوشمند، چنین قابلیتی را اندازه گیری فشار خون با درجه پزشکی نامیده است. این در حالی است که حتی محبوب‌ترین ساعت هوشمند در جهان، یعنی اپل واچ هم نمی‌تواند این معیار مهم را برای شما اندازه گیری کند. اخیرا یکی از افشاگران Weibo در چین که حساب کاربری خود را Changan Digital King می‌نامد، گفته است که هواوی در اواخر این ماه از ساعت جدیدی رونمایی خواهد کرد.

هواوی واچ بزودی از قابلیت اندازه گیری فشار خون پشتیبانی می‌کند

شایعه: ساعت هوشمند بعدی هواوی دارای قابلیت نمایش فشار خون خواهد بود

این احتمال وجود دارد که ساعت هوشمند جدید هواوی دارای حسگر ردیابی فشار خون باشد. در ماه می میلادی، هی گانگ (He Gang)، رئیس بخش تلفن‌های هوشمند تجاری و مصرف کنندگان هواوی، گفته بود اولین ساعت هوشمند این شرکت که مجهز حسگر ردیابی فشار خون است، آزمایش لازم برای در نظر گرفته شدن به عنوان یک دستگاه پزشکی را گذرانده است. در آن زمان، گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که این دستگاه در نیمه دوم سال که یعنی در نزدیکی ماه نوامبر، عرضه خواهد شد.

ساعت هوشمند هواوی با ویژگی اندازه گیری فشار خون

در ماه اکتبر، اداره غذا و داروی استان گوانگدونگ، فهرستی از محصولاتی را که تایید کرده بود منتشر کرد. در این لیست یک نوار قلب پزشکی (ECG) و یک ردیاب فشار خون وجود داشت. اولی ریتم قلب کاربر را با هدف یافتن موارد غیرعادی دنبال می‌کند. ریتم غیر معمول می‌تواند نشانه‌ای از فیبریلاسیون دهلیزی (با نام مستعار AFib) باشد. AFib یک الگوی غیر معمول قلبی است که می‌تواند منجر به سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر مشکلات جدی مرتبط با قلب شود.

به نظر می‌رسد با چنین اخبار و اطلاعاتی، معرفی و عرضه چنین دستگاهی بیش از پیش محتمل باشد. فناوری جدید هواوی تا شش ماه آینده تحت آزمایشات بالینی قرار خواهد گرفت. همچنین اداره غذا و داروی گوانگدونگ می‌افزاید که هوآوی سه دستگاه پزشکی دیگر نیز دارد که به دنبال دریافت تاییدیه آن‌ها با اولویت بالایی است. باید توجه کرد که اکثر ساعت‌های هوشمند ابزارهای مرتبط با سلامتی را ارائه می‌کنند، اما این ابزارها به اندازه کافی برای تشخیص مشکلات، مناسب نیستند. برخی از تولیدکنندگان، گواهینامه درجه دو را برای تجهیزات پزشکی مربوط به سنسورهای ساعت هوشمند خود دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها عبارتند از اپل، هواوی، هوامی و اوپو.

عرضه ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های ویژه توسط هواوی

در ماه سپتامبر، گزارشی اشاره کرد که شرکت هواوی، نام تجاری Huawei Watch D را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) به ثبت رسانده است. همچنین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این ساعت می‌تواند مجهز به ویژگی ردیابی SpO2 یا آزمایش اکسیژن خون باشد و همچنین توانایی نمایش فشار خون را داشته باشد. باید منتظر ماند و دید تا هواوی به زودی اطلاعاتی را درباره ساعت جدید خود منتشر کند. خصوصا اینکه وقتی شایعات قبلی مربوط به عرضه یک ساعت جدید در نیمه دوم سال جاری بودند.

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر TF International، که او را با پیش بینی‌های دقیق و حساب شده می‌توان شناخت (به حدی که می‌تواند از سه سال قبل به شما بگوید سوپ روز در کافه تریا اپل چه خواهد بود)، در این مورد می‌گوید که اپل واچ سری 8 سال 2022 دارای حسگر تشخیص دمای بدن، نمایش وضعیت بارداری و قابلیت تشخیص ضربان قلب به صورت بهبود یافته خواهد بود. مینگ چی کو می‌گوید که ساعت‌های هوشمند بعدی ممکن است به قابلیت ارائه وضعیت فشار خون و همچنین ویژگی نظارت غیرتهاجمی بر قند خون مجهز شوند. دومین مورد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مرتبط با ساعت هوشمند است که کاربران انتظار آن را می‌کشند.

اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ

دلایل اهمیت ساعت‌های هوشمند مجهز به قابلیت اندازه گیری قند خون و فشار خون چیست؟

آنچه که آزمایش غیرتهاجمی قند خون را بسیار مهم می‌کند این است که در جهان میلیون‌ها دیابتی وابسته به انسولین وجود دارند که در روز، سه بار یا بیشتر، خود را تحت یک آزمایش دردناک و گران قیمت قرار می‌دهند تا سطح گلوکز خون خود را اندازه‌گیری کنند و مشخص شود چقدر انسولین دارند. این آزمایش قبل از هر وعده غذایی باید انجام شود. وجود چنین قابلیتی که سال‌ها در مورد آن شایعات زیادی مطرح شده بود، می‌تواند باعث افزایش شدید خریداران اپل واچ شود. چرا که افراد مبتلا به دیابت را تا حد زیادی از انجام آزمایش قند خون بی‌نیاز خواهد کرد.

وب سایت خبری phonearena می‌گوید که در سه ماهه دوم سال، هواوی دومین صادرکننده بزرگ ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان بود. اپل در بازه زمانی سه ماهه از آوریل تا ژوئن، 7.9 میلیون دستگاه را به فروش رساند تا سهم 31.1 درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند را در طول سه ماه به خود اختصاص دهد. هواوی نیز 2.3 میلیون ساعت هوشمند در طول سه ماهه به فروش رسانده که با این حساب، 9 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

با این حال، هواوی شاهد فروپاشی کسب و کار ساعت های هوشمند خود بوده است. این 9 درصد سهم بازار کمتر از نیمی از 18.9 درصد کل ساعت هوشمندی بود که این شرکت در سه ماهه مشابه سال گذشته داشته است. تعداد ساعت‌های هوشمندی که این شرکت در سه ماهه دوم عرضه کرده، در طول سه ماه، سالانه 33.9 درصد کاهش یافته است. ساعت هوشمند جدیدی که بتواند فشار خون کاربران را کنترل کند، می‌تواند به تنهایی آتش تجارت هواوی را همانند گذشته روشن و فروزان کند.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیاشرکت هواوی می‌تواند ساعت هوشمندی با قابلیت اندازه گیری فشار خون یا اندازه گیری قند خون عرضه کند؟ در صورت عرضه چنین ساعت هوشمندی آیا آن را خریداری خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خوبه ولی خب به عنوان ابزار پزشکی نمیشه بهش اتکا کرد، مثل اپل واچ ها که نمیشه به عنوان ابزار پزشکی استفاده کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان