حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ Lenovo Yoga 16s و Yoga Pro 14s با ویندوز ١١ رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، لپ‌تاپ، لنوو

لنوو امروز یک رویداد بزرگ را برای رونمایی از محصولات جدید خود در چین برگزار کرده است. رویداد جدید لنوو، میزبان لپ تاپ‌های جدیدی بوده است. به همین ترتیب، دو لپ تاپ Lenovo Yoga 16s و Yoga Pro 14s رسماً معرفی شده‌اند.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ Lenovo Yoga 16s

مدتی قبل در ترنجی از رونمایی لپ تاپ جدید لنوو با نام Yoga 16s صحبت کردیم.

 

لپ تاپ لنوو Yoga 16s با نمایشگر ١۶ اینچی و ویندوز ١١ به زودی معرفی می‌شود

 

حال این لپ تاپ، رسماً معرفی شده است. به گزارش Gizmochina، لنوو به تازگی دو لپ تاپ خود را روانه بازار چین کرده است. این نوت بوک‌های جدید، عضوی از سری Yoga هستند. نام این دو، Yoga 16s و Yoga Pro 14s می‌باشد. هر دو محصول، مجهز به ویندوز ١١ پیش فرض و پردازنده سری Ryzen 5000 هستند.

ابتدا از Yoga 16s شروع می‌کنیم. لپ تاپ Lenovo Yoga 16s 2022، دارای مشخصاتی متعادل است. این لپ تاپ، از نمایشگر ١۶ اینچی با وضوح ٢,۵۶٠×١,۶٠٠ بهره می‌برد. این نمایشگر، ١٠٠ درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. پشتیبانی از محتوای HDR، بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی در کنار قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ، از دیگر مشخصات نمایشگر Yoga 16s 2022 است. البته برای تنظیم رفرش ریت بیشتر و میزان نمایش رنگ بیشتر، تنها یکی را می‌توان انتخاب کرد. نسبت تصویر این تبلت، ١۶:١٠ است.

در بطن این لپ تاپ، از پردازنده مرکزی Ryzen 7 5800H استفاده شده است. باتری این لپ تاپ، ٧۵ وات ساعتی است. همچنین این لپ تاپ، دارای ویژگی‌های دیگری از جمله کارت گرافیک RTX 3050، ١۶ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه SSD می‌باشد. در بخش اتصالات، مواردی مانند Wi-Fi 6، دو درگاه Type-A Gen 3.2، درگاه کارت حافظه جانبی و جک ٣.۵ میلی متری هدفون همراه با HDMI نیز در این لپ تاپ حضور دارند.

قیمت نسخه گران‌تر این لپ تاپ، برابر با ٨,٢٩٩ یوان (معادل ١,٣٠٠ دلار آمریکا) است. اما در عوض است، قیمت نسخه ارزان‌تر نیز به ٧,۴٩٩ یوان (معادل ١,١٧٠ دلار آمریکا) می‌رسد.

لپ تاپ لنوو یوگا Pro 14s

پس از رونمایی Yoga 16s در چین، نوبت به معرفی Yoga Pro 14s می‌رسد. این لپ تاپ، کوچک‌تر است و اندازه نمایشگر آن ١۴ اینچ است. نمایشگر مورد اشاره، پنلی از نوع OLED با وضوح ٢,٨٨٠×١,٨٠٠ و رفرش ریت ٩٠ هرتزی دارد. این نمایشگر، پوشش ١٠۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ را ارائه می‌کند. شایان ذکر است که این نمایشگر، در کارخانه کالیبره شده است و میانگین دقت رنگ آن، به کم‌تر از ΔE<2 می‌رسد. بیشینه نوری ۶٠٠ نیتی را نیز فراموش نکنید.

در بخش طراحی، وزن این لپ تاپ فلزی به تنها ١.٠٨ کیلوگرم می‌رسد. فناوری Dolby Atmos نیز توسط اسپیکر آن پشتیبانی می‌شود. این دستگاه، دارای باتری با ظرفیت ۶١ وات ساعت است. پردازنده Ryzen 7 5800U در این لپ تاپ، با ١۶ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه از نوع SSD همراه شده است. درگاه Type-C و جک ٣.۵ میلی متری هدفون نیز به صورت همزمان در آن حضور دارند.

قیمت نسخه ارزان‌تر این لپ تاپ تازه وارد، برابر با ٧,٢٩٩ یوان (معادل ١,١۴٠ دلار آمریکا) است. همچنین نسخه گران‌تر با قیمت ٧,٩٩٩ یوان چین (معادل ١,٢۵٠ دلار آمریکا) به دست مشتریان می‌رسد.

نظر شما در مورد این دو لپ تاپ جدید، یعنی Lenovo Yoga 16s و Yoga Pro 14s چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

فقط در یک جمله عالی عالی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️