حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتهام بنیانگذار Nothing به رقیب ناشناس ایربادز Ear 1 در مورد حمله به زنجیره تامین این برند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، وان‌پلاس

بی شک در مورد برند نوپای Nothing اخبار مختلفی شنیده‌اید. شرکتی که هم‌موسس وان پلاس آن را بر روی صحنه رقابت آورده است. اخیرا اخباری درباره اتهام بنیانگذار Nothing به رقیب ناشناس ایربادز Ear 1 در مورد حمله به زنجیره تامین این برند به گوش می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اتهام بنیانگذار Nothing به رقیب ناشناس ایربادز Ear 1؛ ماجرا دقیقا چیست؟

همانطور که می‌دانید، کارل پی (Carl Pei)، هم‌بنیانگذار شرکت OnePlus، برند Nothing را در اکتبر سال گذشته بنیان نهاد. این شرکت اخیرا اولین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است. به گزارش phonearena، کارل پی یک اخیرا در یادداشتی گفته است که هدف این برند در سال اول این بود که نام Nothing به گوش عموم مردم برسد. طبق گفته Pei، اولین محصول این شرکت، هدفون‌های بی‌سیمی به نام Ear 1 است که با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسد.

ایربادز Nothing Ear 1 با طراحی شفاف و متفاوت رسماً معرفی شد

کیس شفاف ایربادز Nothing Ear 1 دیده شد: عمر باتری ۲۴ ساعته با ANC

Nothing حدود 320.000 سفارش اولیه برای ایربازد Ear 1 دریافت کرده است

مدیر اجرایی برند Nothing خاطرنشان می‌کند که این برند حدود 320.000 سفارش برای ایربادز Ear 1 داشته است. همچنین 180.000 واحد از این سفارشات را ارسال کرده است. کارل پی می‌گوید کل پیش‌بینی ما این است که این شرکت 600.000 واحد از ایربادز Ear 1 را ارسال خواهد کرد. برای قرار دادن این موضوع، او اشاره می‌کند که اولین آی‌پاد در سال 2002، حدود 400.000 واحد فروخته است و تا سال 2008، فروش آن به 54.8 میلیون دستگاه رسید. این طور که به نظر می‌رسد، کارل پی فکر می‌کند که سفارش‌های بعدی ایربادز Ear 1 قرار است افزایش زیادی داشته باشد. این تفکر خیلی خوش بینانه است زیرا iPod و Ear 1 واقعا نمی‌توانند با یکدیگر مقایسه شوند.

اتهام بنیانگذار Nothing به رقیب ناشناس ایربادز ear 1

Nothing Ear 1

در این یادداشت، کارل پی از جامعه، تیم تولید و سرمایه گذاران برند Nothing تشکر می‌کند. در بخش دیگری، او اشاره می‌کند که ریسک ایجاد یک برند و ساخت یک شرکت جدید، ایمان بسیار زیادی می‌طلبد، به ویژه با توجه به اینکه اگر بدانید که این شرکت چقدر در برنامه‌های خود مخفیانه عمل می‌کند.

بخش جالب یادداشت او زمانی اتفاقا می‌افتد که او توضیح می‌دهد تبدیل Nothing به یک برند شناخته شده چه کار دشواری بوده است. کارل پی از ابتدا در جمع آوری یک تیم 158 نفره کمک کرده و همچنین 74 میلیون دلار سرمایه برای تولید اولین محصول این برند، جذب کرده است. او در ادامه توضیح می دهد و می‌گوید: من افتخار می‌کنم که همه این کارها را در بحبوحه یک بیماری واگیردار انجام دادیم. در حالی که بخش‌های بزرگی از تیم ما قادر به همکاری حضوری نبودند. همچنین در میان مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اختلالات زیادی در زنجیره تامین جهانی برای قطعات محصولات به وجود آمد.

جمله بعدی وی، کمی تکان دهنده است. کارل پی می‌گوید: به عنوان یک شوخی، همچنین در زنجیره تأمین به ما حمله شده است. حمله‌ای که تلاش می‌کند دسترسی ما به قطعات مهم و کلیدی را مسدود کند. ما باید این موضوع را به عنوان یک نشانه مثبت بدانیم. زیرا از آن سو، یک رقیب اصلی ناشناس تلاش کرد تا از دستیابی برند Nothing به قطعات خاصی برای ساخت ایربادز Ear 1 جلوگیری کند. اکنون فقط می‌توانیم فرضیاتی در این مورد داشته باشیم و حدس ما این است که این متصدی به دلیل قیمت دستگاه نگران بوده است.

 

ویژگی‌های Nothing Ear 1 در مقابل AirPods Pro

ایربادز Ear 1 با قیمت 99 دلار، دارای قابلیت‌های مهمی همچون حذف نویز فعال، شارژ بی سیم، گواهی IPX4 برای مقاومت در برابر آب، تشخیص داخل گوش بودن ایربادز و موارد دیگری می‌باشد. همه این ویژگی‌ها، مواردی هستند که در AirPods Pro اپل به قیمت 249 دلار دریافت خواهید کرد. البته این به این معنا نیست که اپل همان شرکتی است که کارل پی به آن اشاره کرده است. از این گذشته، شرکت‌های دیگری که هدفون‌های بی سیم گران قیمت را می‌فروشند عبارتند از: سامسونگ، سونی، Shure و AKG.

اپل ایرپادز پرو (Airpods Pro) مجهز به نویزکنسلینگ با قیمت ۲۵۰‌ دلار رسما معرفی شد

در پایان، کارل پی یادداشت وبلاگ خود را با نوشتن این جمله به اتمام رساند که به طور کلی، امسال یک شاهد یک رشد انفجاری بودیم. تماشای این که چشم انداز ما به تدریج رنگ حقیقت به خود می‌گیرد، بسیار لذت بخش است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند ما یک شرکت صوتی یا فعال در زمینه هدفون هستیم، من فکر می‌کنم که این مسئله بسیار عالی است. ما مانند کوه یخی هستیم که به آرامی به سطح می‌آید. همچنان مشتاقانه منتظریم تا در سال دوم فعالیت Nothing، بیشتر از چشم‌انداز‌های خود رونمایی کنیم.

Nothing در سال 2022 روی گوشی هوشمندی برای عرضه کار می‌کند

تصور اولیه در مورد اینکه Nothing یک شرکت صوتی یا هدفون است برای ما بعید به نظر می‎‌رسد. اگر چه بنیانگذار این شرکت خوشحال است که شرکتش در اذهان مردم، در یک دسته خاص مانند وسایل صوتی و هدفون‌ها قرار گرفته است. شاید این مسئله به این دلیل است که دستگاه بعدی Nothing می‌تواند یک گوشی هوشمند باشد. یکی از افشاگران به نام موکول شارما (Mukul Sharma) می‌گوید که برند Nothing هم‌اکنون روی اولین گوشی خود که ممکن است سال آینده عرضه شود کار می‌کند.

عرضه یک گوشی اندرویدی توسط بنیانگذار وان پلاس در آینده نزدیک

در این زمینه، کارل پی قبلاً اشاراتی به دو رابطه برقرار شده بین این شرکت و شرکایش داشته است تا به Nothing در ساخت تلفن کمک کنند. قبلا این شرکت اعلام کرد که در حال همکاری با کوالکام برای تولید محصولات آینده خود است. همچنین در فوریه، برند Nothing، نام تجاری شرکت موسس اندروید یعنی اندی رابین (Andy Rubin) را به نام Essential خریداری کرده است. این همان شرکتی است که اسنشال فون را ساخته است و به احتمال زیاد این معامله انجام شده است تا شرکت Nothing، بتواند مالکیت معنوی مرتبط با گوشی هوشمند مورد نظر خود را به دست آورد.

ناتینگ (Nothing) و کوالکام همکاری خود در بستر پلتفرم اسنپدراگون را رسما اعلام کردند

 

به طور کلی نمی‌توان برنامه‌های کارل پی را حدس زد. او وان‌پلاس را به یک رقیب سرسخت و برندی مرتبط با گوشی‌های هوشمند و فعال در صنعت موبایل تبدیل کرد. حالا او یک شرکت جدید را از ابتدا راه‌اندازی کرده است که یک محصول جدید را توسعه داده و آن را در طول دوره یک بیماری واگیردار عرضه کرده است. علاوه بر این، او مجبور شده با رقیبی که سعی می‌کرد با از بین بردن زنجیره تامین Nothing، ایربادز ear 1 این شرکت را نابود کند، مقابله کند. صادقانه بگوییم، ما کاملا مشتاق هستیم که ببینیم Nothing چه نوع گوشی هوشمندی را ممکن است توسعه دهد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما برند Nothing می‌تواند به اهداف و چشم‌اندازهای خود در سال‌های آینده برسد؟ نظر شما در مورد گوشی هوشمند این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان