حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عبور مایکروسافت از اپل و تبدیل شدن به باارزش‌ترین کمپانی جهان

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها، مایکروسافت

مایکروسافت و اپل دو نام ارزشمند دنیای فناوری هستند که شاید کمتر کسی اسم آن‌ها را نشنیده باشد. رقابت بین بهترین‌ها همیشه ادامه دارد و این‌بار نوبت به یک جابه‌جایی در عنوان “باارزش‌ترین” کمپانی جهان است. به تازگی شاهد عبور مایکروسافت از اپل و تبدیل شدن به باارزش‌ترین کمپانی جهان هستیم.

عبور مایکروسافت از اپل

ارزش سهام مایکروسافت در پایان معاملات روز جمعه و برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ بالاتر از اپل ثبت شد. به این ترتیب Microsoft به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شد.

سهام اپل روز جمعه ۰.۲ درصد افزایش داشت اما سهام مایکروسافت ۱ درصد رشد کرد. با این افزایش، ارزش بازار مایکروسافت به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار رسید که بالاترین ارزش تاریخی این شرکت محسوب می‌شود. از طرف دیگر، شرکت اپل حالا ۲.۸۷۵ تریلیون دلار ارزش دارد.

نگرانی‌ها درباره‌ی کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، سهام اپل را در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۴ تا حدود ۳ درصد کاهش داد. بد نیست بدانید که این شرکت در سال گذشته ۴۸ درصد رشد را تجربه کرده بود.

سهام مایکروسافت پس از افزایش ۵۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ که تا حدی ناشی از پیشتازی این شرکت در هوش مصنوعی به لطف سرمایه‌گذاری در OpenAI بود، حدود ۳ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

تغییر اسم مرورگر مایکروسافت اج در اپ استور اپل

تغییر اسم مرورگر مایکروسافت اج در اپ استور اپل

مایکروسافت روز‌به‌روز تعداد بیشتری از سرویس و ابزارهای خود را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند. از سوی دیگر هوش مصنوعی به برای مایکروسافت این فرصت را ایجاد کرده که تسلط گوگل بر بازار موتورهای جستجو را به چالش بکشد. مثلا چندی پیش حتی نام مرورگر اج این شرکت نیز به AI Browser مزین شد.

در طرف مقابل، کاهش تقاضا برای آیفون یک تهدید جدی برای اپل محسوب می‌شود. به‌خصوص در بازار چین که به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش تقاضا برای گوشی‌های هواوی، آیفون با چالش‌های مهمی روبرو شده است.

هدست اپل ویژن پرو - نمایشگر eyesight

هدست اپل ویژن پرو – نمایشگر eyesight

هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی راهی بازار امریکا خواهد شد ولی به دلیل قیمت ۳۵۰۰ دلاری این محصول، طبیعتا قرار نیست کاربران زیادی آن را بخرند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تاثیر نسبتا ناچیزی روی سهام اپل در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ چندین بار برای مدت کوتاهی از اپل پیشی گرفته است، که آخرین مورد آن در سال ۲۰۲۱ بود؛ زمانی که نگرانی‌ها درباره کمبودهای زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کرونا، قیمت سهام اپل را تحت تأثیر قرار داد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این صدرنشینی مایکروسافت چقدر ادامه دار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)