حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی با افزایش فروش گوشی هوشمند در سال جاری، سرانجام به سوددهی رسید

بخش گوشی هوشمند سونی هنوز به شکل والایی که در اواخر دهه 2000 نشان داده بود، عمل نکرده است. این شرکت در سال‌های اخیر برای بدست آوردن جایگاهی محکم و سودآور در بازار تلاش کرده، اما به‌نظر می‌رسد استراتژی فعلی و تمرکز آنها بر دستگاه‌های سطح بالاتر سرانجام می‌تواند نتیجه دهد. به‌تازگی، گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ سونی منتشر شده که از افزایش فروش گوشی هوشمند توسط این تولیدکننده ژاپنی حکایت دارد.

افزایش فروش گوشی سونی

طبق آخرین گزارش درآمدی این شرکت، بخش ارتباطات سیار در سال 2021 از ارقام بهتر و بالاتری نسبت به سال 2021 برخوردار بوده است. بخش موبایل سونی موفق شده در سه‌ماهه دوم مالی 2021، 99.1 میلیارد ین ژاپن (871.6 میلیون دلار) در مقایسه با 79.1 میلیارد ین (695.7 میلیون دلار) نسبت به سال گذشته درآمد کسب کند. سونی همچنین تأیید کرده که این درآمد حاصل “افزایش فروش واحد موبایل” بوده است.

بخش شگفت‌انگیزتر این است که این افزایش فروش درحالی اتفاق می‌افتد که جهان با کمبود نیمه‌هادی مواجه است که قبلاً منجر به کاهش تعداد عرضه برای برخی از شرکت‌ها شده بود.

افزایش فروش گوشی سونی

افزایش فروش گوشی سونی

اگر نمی‌دانید که این اعداد در مقایسه با سه‌ماهه قبلی چگونه است؛ در سه‌ماهه اول 2021، بخش موبایل شاهد زیان 12.8 میلیارد ین در مقایسه با سه‌ماهه اول 2020 بود. شایان‌ذکر است، 2020 اولین سال از سال 2017 بوده که سونی در آن سود خالص کسب کرده و به‌نظر می‌رسد سال 2021 ادامه آن باشد. ارتباطات سیار در نیمه اول مالی 2021 نسبت به سال قبل 7.1 میلیارد ین افزایش یافته است.

درحالی‌که هنوز برای صحبت در مورد این واقعیت که وضعیت سونی به‌طور کامل بهبودیافته، خیلی زود است؛ به‌نظر می‌رسد که امیدواری برای بخش گوشی‌های هوشمند سونی وجود دارد. با این حال، هنوز مدتی طول می‌کشد تا این شرکت در کنار بزرگانی مانند اپل و سامسونگ قرار گیرد و ممکن است با عرضه گوشی هوشمند جدید 1800 دلاری خود سهم بیشتری در آینده از آن خود کند.

نظر شما راجع‌به افزایش فروش گوشی موبایل سونی در بخش درآمدی این شرکت برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی چیست؟ شما چه دلایلی را برای این افزایش فروش در سر دارید؟ به نظر شما وضعیت سونی در آینده نیز به همین منوال خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی