حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت TSMC فرایند ۵ نانومتری جدید خود با نام N4P را برای تولید تراشه معرفی کرد

شرکت سازنده نیمه‌هادی تایوان و تولیدکننده قراردادی پیشرو تراشه در جهان، TSMC، امروز به‌طور رسمی فرایند N4P خود را که نسخه پیشرفته پلتفرم ۵ نانومتری این شرکت می‌باشد، معرفی کرد.

فرایند جدید ۵ نانومتری TSMC با نام N4P

فرایند جدید N4P، سومین پیشرفت فرایند تولید تراشه ۵ نانومتری TSMC می‌باشد که ادعا می‌شود حدود 11 درصد افزایش عملکرد را نسبت به فناوری اصلی N5 و حدود 6 درصد بهبود نسبت به فرآیند N4 را ارائه می‌کند.

در مورد بهره‌وری انرژی، این شرکت ادعا می‌کند که 22 درصد راندمان بهتری نسبت به فناوری اصلی N5 دارد و تراکم ترانزیستور آن نیز 6 درصد بیشتر است.

TSMC در مورد فرایند جدید تولید تراشه خود بیان می‌کند:

N4P پیگیری و سرمایه‌گذاری TSMC در بهبود مستمر فناوری‌های فرآیند ما را نشان می‌دهد. این فرآیند برای جابجایی آسان محصولات مبتنی‌بر پلتفرم 5 نانومتری طراحی شده است که به مشتریان امکان می‌دهد نه‌تنها سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانند، بلکه محصولات تازه سریع‌تر و کارآمدتری را به موارد N5 خود اضافه کنند.

فرایند جدید ۵ نانومتری TSMC با نام N4P

فرایند جدید ۵ نانومتری TSMC با نام N4P

چند ماه پیش، شرکت مستقر در تایوان برنامه خود برای به‌تعویق انداختن تولید فرآیند 3 نانومتری را اعلام کرده بود. این نشان می‌دهد که نسل بعدی تراشه A16 Bionic اپل برای سری آیفون 14 این شرکت می‌تواند از فرآیند 4 نانومتری به‌جای فرآیند شایعه‌شده 3 نانومتری استفاده کند.

برای اولین بار، نسل فعلی A15 Bionic موجود در سری آیفون 13 توسط TSMC و با استفاده از فرآیند 5 نانومتری (N5P) ساخته شده است. همچنین گفته می‌شود که تراشه مدیاتک Dimensity 2000 آینده نیز با استفاده از فرآیند 4 نانومتری درحال‌توسعه می‌باشد.

بخش تولید تراشه سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب TSMC، همچنین عرضه تراشه‌های 3 نانومتری خود را به‌تعویق انداخته است و این بدان معناست که نسل بعدی تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام که قدرت اکثر گوشی‌های پرچمدار سال آینده را تأمین می‌کند، با استفاده از این فرایند 4 نانومتری توسعه خواهد یافت.

مشتریان بزرگ TSMC، کدام کمپانی‌های مطرح هستند؟

دیدگاه شما در مورد فرایند جدید تولید تراشه ۵ نانومتری TSMC چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خیلی خوبه می‌تونه ۸۸۸ رو با فرایند جدید خودش بسازه دوباره …. احتمالش کمه ولی نسخه های جدید رو می‌تونه به عهده بگیره ..

persepolis

کورتکس x2 یکی
ای 78 دو تا
ای 77 1
2 تا ای 76
2 تا 55 جدید
ISP هواوی 7 معرفی نشده و… بزنن چی میشه
گرافیک هم هر چی زدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی