حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی سونی و مانیتور Vlog آن همراه با Xperia Pro I معرفی خواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات، لوازم جانبی

بدون شک لو رفتن Xperia Pro I آن هم فقط ۱ روز پیش از معرفی رسمی، یک شوک غیرمنتظره بود. شخصا دلم برای چنین غافلگیری های تنگ شده بود. هر چند با تمام شایستگی اکسپریا پرو مارک ۱ نباید انتظار موفقیت ویژه ای در بازار از آن داشت (به دلیل احتمالا قیمت گذاری بالا مانند نسل پیش اکسپریا پرو) اما طراحی خاص و مشخصات سخت افزاری ویژه آن دوست داشتنی هستند. بد نیست بدانید که مراسم چهار آبان ۱۴۰۰ سونی فقط برای این موبایل حرفه ای نیست. هدست واقعیت مجازی سونی و مانیتور Vlog آن همراه با Xperia Pro I معرفی خواهند شد. این دو محصول هر دو برای حداکثر کردن بهره برداری از اکسپریا پرو مارک ۱ طراحی شده اند.

هدست واقعیت مجازی سونی

هدست واقعیت مجازی سونی

هدست واقعیت مجازی سونی

باید اعتراف کنم که با وجود موبایل های 4K سونی از زمان اکسپریا زد ۵ پریمیوم تا کنون واقعا در تعجب بودم چرا سونی از چگالی تصویر فوق العاده بالای 806ppi در این دستگاه یا 643ppi در اکسپریا ۱ استفاده نمی کند و یک هدست واقعیت مجازی را در ذهن ندارد. زمانی بود که تولیدکنندگان موبایل از جمله سامسونگ برای موبایل های FHD خود هم به تولید چنین محصولی پرداخته بودند.

هدست VR سونی فقط با اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱ مارک ۳ سازگار است

هدست VR سونی فقط با اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱ مارک ۳ سازگار است

خب اگر شما هم مثل ما اینطور فکر می کنید، فردا به صورت رسمی خوشحال خواهید و حالا درباره اطلاعات لو رفته پیش از مراسم رسمی معرفی صحبت می کنیم! همراه با تصاویر اکسپریا پرو مارک ۱ که لو رفته است، ۲ لوازم جانبی هم دیده می شود. عجیب اما اینکه تصاویر تبلیغاتی این محصول مربوط به اکسپریا ۱ مارک ۲ و مارک ۳ است. با توجه به طراحی قاب پشتی، به نظر می رسد که این محصول با اکسپریا پرو مارک ۱ که فردا همراه با آن معرفی می شود؛ سازگار نباشد!

ابتدا درباره محصول احتمالا محبوب تر صحبت می کنیم.

هدست VR سونی

هدست VR سونی

هدست های VR انواع مختلفی دارند. این هدست سونی به شکلی طراحی شده که موبایل درون آن قرار می گیرد و محتوایی که می بینید کاملا توسط موبایل پردازش و نمایش داده می شود. به لطف هدست شما می توانید دید فراگیر داشته باشید. به همین دلیل انتظار نداریم شاهد قیمت خیلی بالایی برای آن باشیم.

خب بیاید کمی از ژاپنی به فارسی ترجمه کنیم و ببینیم که سونی درباره هدست واقعیت مجازی خود چه می گوید؟

هدست VR سونی

هدست VR سونی

طراحی هدست VR سونی به شکلی است که فضای دکمه های گوشی در دسترس خواهد بود. به این صورت شما می توانید محتوا را با کلیدهای سخت افزاری موبایل و البته تکان دادن سر، کنترل کنید.

هدست VR سونی با عینک قابل استفاده است

هدست VR سونی با عینک قابل استفاده است

شما از عینک استفاده می کنید؟ خب خبر خوبی که سونی برای شما دارد این خواهد بود که هدست VR سونی با عینک قابل استفاده است. اکثر هدست های واقعیت مجازی برای عینک مناسب نیستند اما Sony در طراحی خود به این موضوع توجه کرده است.

سونی درباره استفاده آسان از هدست واقعیت مجازی خود می گوید. شما کافی است موبایل را در آن قرار بدهید و می توانید شروع به استفاده کنید. خب البته این موضوع دور از ذهنی نیست، چون اکثر هدست های VR به این صورت هستند.

توانایی پخش تا محتوای 8K و ۳۶۰ درجه به لطف قدرت پردازش بالای گوشی های اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱ مارک ۳ با این هدست وجود خواهد داشت.

اما چند تصویر از رندرهای طراحی هدست VR سونی را هم اینجا خواهیم دید:

مانتیور Vlog سونی برای اکسپریا پرو مارک ۱

هر چقدر عجیب که هدست VR سونی با اکسپریا پرو و اکسپریا پرو مارک ۱ احتمالا سازگار نیست (طبق پوسترهای رسمی این شرکت) اما محصول بعدی برای استفاده کامل از اکسپریا پرو مارک ۱ است.

مانتیور Vlog سونی برای اکسپریا پرو مارک ۱

مانتیور Vlog سونی برای اکسپریا پرو مارک ۱

اگر بررسی های اکسپریا پرو را دیده باشید، این موبایل می تواند به عنوان نمایشگر برای دوربین های حرفه ای سونی (یا مصارف دیگر) استفاده شود. خب به نظر می رسد با اکسپریا پرو مارک ۱ قرار است شما یک نمایشگر مجزا برای خود گوشی داشته باشید.

طبق تصویر زیر مشخص می شود که محصول فروخته شده شامل یک کابل اتصال، پایه اتصال به گوشی و خود نمایشگر است. پس پایه و میکروفون را باید جداگانه تهیه کنید. Vlog یا Video Blog برای افرادی که ویدیو تولید می کنند، عنوان می شود. این پایه برای آن ها که شاید اکثرا تنها باشند مفید است.

سونی درباره این محصول اطلاعات زیادی ارایه نکرده است و فقط به اینکه می توانید با دوربین اصلی فوق العاده این گوشی و نمایشگر اضافی جدید سونی از خود فیلم یا عکس بگیرید. در ادامه می توانید رندرها و تصاویر تبلیغاتی این محصول را ببینید.

مانتیور Vlog سونی برای اکسپریا پرو مارک ۱

مانتیور Vlog سونی برای اکسپریا پرو مارک ۱

نظر شما درباره محصولات جانبی جدید سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)