حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین به‌زودی در بازار نمایشگر OLED و LCD از کره جنوبی پیشی می‌گیرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، نمایشگر

درحال‌حاضر، کمپانی‌های مطرح کره‌ای ازجمله سامسونگ و ال‌جی، سهم عمده‌ای از بازار نمایشگرهای LCD و OLED را در بازارهای جهانی دراختیار داشته و نیاز غول‌های فناوری را تأمین می‌کنند. با این وجود، روند این صنعت نشان می‌دهد که چین قرار است در بازار نمایشگر OLED و LCD از کره جنوبی پیشی بگیرد. BOE سازنده نمایشگر چینی درحال گسترش مشارکت خود با اپل، به‌عنوان یکی از بزرگترین مشتریان صفحه‌نمایش، بوده که این امر حضور خود را در این بازار افزایش می‌دهد.

عبور چین از کره جنوبی در بازار نمایشگر

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط BusinessKorea، کمپانی BOE ماه گذشته عرضه پنل‌های اولد 6.1 اینچی برای سری آیفون ۱۳ اپل را آغاز کرده است. انتظار می‌رود عرضه این محموله‌ها پس از طی مراحل تست در آزمایشگاه‌های اپل، افزایش بیشتری نیز پیدا کند. BOE پیش‌تر تنها پنل‌های OLED را برای مدل‌های refurbished آیفون ارائه کرده بود. اما اکنون، سازنده نمایشگر چینی مسئول تامین 40 درصد از صفحه‌نمایش‌های محصولات اپل است که از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند.

عبور چین از کره جنوبی در بازار نمایشگر

عبور چین از کره جنوبی در بازار نمایشگر

از سوی دیگر، سهم Samsung Electronics در زنجیره تأمین OLED با گذشت زمان کاهش یافته است. در سال 2017، سازندگان پنل LCD چینی با تولیدکنندگان LCD در کره جنوبی به یک سطح رسیده بودند. به‌نظر می‌رسد این امر در بازار پنل OLED نیز منعکس شده، زیرا BOE، شرکتی پیش‌رو در میان تولیدکنندگان چینی است. درحال‌حاضر، LG Display و Samsung Display دو تولیدکننده برتر OLED در بازار جهانی به‌شمار می‌روند؛ اگرچه رشد این دو برند نسبت به همتایان چینی آن‌ها کندتر است.

درحالی‌که سامسونگ و ال‌جی به‌طور متوسط سالانه 12 و 19 درصد رشد داشته‌اند، شرکت‌هایی مانند BOE و CSOT سالانه به ترتیب 25 و 52 درصد رشد را تجربه می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، انتظار می‌رود که این شرکت‌ها به‌زودی به کمپانی‌های مستقر در کره جنوبی رسیده و به‌احتمال زیاد حتی از آن‌ها پیشی بگیرند.

رشد قابل توجه شرکت چینی BOE در مقایسه با LG و Samsung در بازار نمایشگرها

نظر شما راجع‌به رشد بازار نمایشگر چین و احتمال عبور این کشور از کره جنوبی در این صنعت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی