حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از مراسم امشب اپل چه انتظاراتی داریم

اپل دوباره و بعد از یک سال قرار است مراسم سپتامبر خود را برای معرفی آیفون‌های جدید و دیگر محصولات مانند اپل واچ 3 برگزار کند، شایعات زیادی پیرامون این مراسم منتشر شده است که قصد داریم به جمع‌بندی آن‌ها بپردازیم. در ادامه همراه ترنجی باشید.

بطور کلی انتظار داریم که امشب از سه آیفون جدید یعنی آیفون 8 ، 8 پلاس و X رونمایی شود و در کنار آن‌ها نسخه جدید iOS و اپل واچ 3 هم معرفی شوند. در ادامه به بررسی هر یک از این محصولات می‌پردازیم.

آیفون X

پیش‌بینی می‌کنیم که  آیفون X دارای حاشیه کمتری نسبت به نسل‌های قبل از خود داشته باشد و این‌بار به جای سنسور اثر انگشت احتمالا شاهد 3D Face خواهیم بود. البته این مدل به صورت محدود و با قابلیت‌های ویژه که در ذیل آمده است، عرضه خواهد شد و قیمت آن هم از 1000 دلار شروع می‌شود.

  1. طراحی بدون حاشیه
  2. بدنه‌‌ی شیشه‌ای با فریم فلزی
  3. صفحه نمایش OLED با اندازه 5.8 اینچ و نسبت ابعاد 2.17 به 1
  4. رابط کاربری خاص و ویژه برای برش بالایی
  5. مجهز به 3D Face و بدون سنسور اثر انگشت
  6. پردازنده‌ی A11 و 3 گیگابایت حافظه رم
  7. دوربین با قابلیت Dual Pixel و حالت پرتره
  8. شارژر بی‌سیم
  9. حافظه داخلی بیشتر (شروع از 64 گیگ)
  10. 1000 دلار قیمت و عرضه از سپتامبر

آیفون X

بیشترین تغییر در بخش صفحه نمایش به وقوع خواهد پیوست و می‌خواهیم بیشتر به این بخش بپردازیم؛ آیفون X جدید بسیار بلند خواهد بود و برای اولین بار شاهد یک صفحه نمایش OLED به جای LCD در آیفون‌ها خواهیم بود. عمده تفاوت این دو مدل صفحه نمایش در بحث روشنایی است، تمامی پیکسل‌ها در LCD توسط یک منبع تغذیه می‌شوند و با یکدیگر روشن و خاموش می‌شوند اما در OLED اینگونه نیست و هر پیکسل جداگانه می‌تواند روشن یا خاموش شود.

این ویژگی موجب افزایش کنتراست می‌شود و تاثیر به سزایی در زاویه دید هم دارد و اپل تلاش زیادی را برای از بین بردن مشکل سایه انجام داده است. نوار حاشیه بالا نیز حذف شده و برشی برای دوربین سلفی، بلندگو و دیگر سنسورها در نظر گرفته می‌شود. قابلیت 3D Face نیز گفته می‌شود سرعت بیشتری نسبت به اسکنر عنبیه گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی نوت 8 دارد و استفاده از آن برای کاربر آسان‌تر است.

پنل جلویی آیفون X

در نهایت آیفون X به عنوان دهمین آیفون در مراسم امشب معرفی خواهد شد و به عنوان یک محصول لوکس و لاکشری و صد البته با قیمت بالا شناخته می‌شود.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از مدل S نیست و قرار است دو آیفون جدید با شماره 8 معرفی شوند. احتمالا مشخصات یاد شده برای آیفون X یعنی صفحه نمایش بدون حاشیه، بدنه‌ی شیشه‌ای و شارژر بی‌سیم در دو آیفون دیگر هم وجود خواهد داشت و از لحاظ ظاهری به یکدیگر شباهت دارند.

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 نیز مجهز به پردازنده‌ی A11 خواهد بود اما حافظه‌ی رم آن ظرفیتی 2 گیگابایتی خواهد داشت و برای مدل پلاس نیز این عدد 3 گیگابایت است. تفاوت این دو مدل در اندازه صفحه نمایش خواهد بود؛ اندازه صفحه نمایش آیفون 8 احتمالا 4.7 اینچ و نسخه پلاس 5.5 اینچ است و البته دوربین آیفون 8 پلاس قرار است از نوع دو گانه باشد. جدول زیر جزئیات قیمت گذاری سه آیفون جدید را نشان می‌دهد:

قیمت آیفون 8 8پلاس X

iOS 11 و ARKit

نسخه‌ی جدید سیستم عامل اپل یعنی iOS 11 قرار است مانند هر سال به همراه آیفون‌های جدید معرفی شود. اپل امسال خلاقیت‌های تازه‌ای را به کار گرفته تا بتواند سیستم عامل خود را کاربر پسندتر کند؛ بخش تنظیمات بیشترین تغییرات را شاهد خواهد بود و قرار است بخش‌های جدیدی برای استفاده‌ی بهتر کاربر به آن اضافه شود، مولتی تسکینگ نیز در iOS جدید کارکرد بهتری خواهد داشت.

iOS 11

اما جدیدترین قسمت ARKit نام گرفته و قرار است سرعت و دقت اندازه‌گیری فاصله‌ها را افزایش دهد؛ از این ویژگی می‌توان برای چینش مبلمان و تعیین مقیاس اتاق (با برنامه IKEA) و ردیابی صدا استفاده کرد.

ARKit

اپل واچ 3

دستگاه مهم دیگری که احتمالا امشب شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، اپل واچ 3 است که به نظر می‌رسد این‌بار می‌تواند بدون نیاز به گوشی کار کند و مجهز به درگاه سیم کارت 4G LTE خواهد بود. شایعاتی نیز در خصوص گرد بودن این ساعت هوشمند منتشر شده است که هنوز از صحت آن‌ها اطمینان نداریم. پیشنهاد می‌کنیم جمع بندی شایعات درباره‌ی اپل واچ 3 را بخوانید.

اپل واچ 3

هوم پاد

اپل پیش‌تر و در نمایشگاه WWDC 2017 که در ماه ژوئن میلادی برگزار شد، از بلندگوی بی‌سیم هوم پاد با قابلیت پشتیبانی از سیری رونمایی کرد اما هنوز تاریخ عرضه‌ی این دستگاه مشخص نشده است و انتظار داریم سرانجام امشب جزئیات بیشتری در خصوص این بلندگو گفته شود و تاریخ عرضه و قیمت آن نیز مشخص گردد.

بلندگو هوم پاد

اپل TV با رزولوشن 4K

آخرین مورد نیز اپل TV است که احتمالا این بار با رزولوشن 4K و قابلیت‌های جدیدی قرار است معرفی شود. اپل قبلا به آینده تلویزیون‌ها و نقش به سزای برنامه‌ها صحبت کرده است و همگی مشتاق آن هستیم که بیشتر با این راهبرد جدید آشنا شویم و آن را تجربه کنیم.

اپل تی وی 4K

نظر شما درباره‌ی مراسم امشب اپل چیست؟ انتظار رونمایی از کدام محصولات را دارید؟ علاقه‌ای به خرید آن‌ها دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

سایت فون ارنا گفته کارشناسا انتظار دارن سهام اپل بعد مراسم امشاب سدیدا سقوط کنه فکر کنم دلیلش قیمت ایفون ها و کمبود تولید و شکایت کوالکام باشه

Peiman

امشب انتظار ها تموم میشه بالاخره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی