حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک به‌دنبال معرفی یک محصول در دسته‌بندی کاملا جدید پیش از کناره‌گیری از مدیرعاملی اپل است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

در چند سال گذشته، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه چه کسی سمت مدیرعاملی اپل را پس از تیم کوک برعهده خواهد گرفت، افزایش یافته است. همین چند وقت اخیر بود که خود کوک تأیید کرد که “احتمالاً” تا 10 سال آینده از سمت مدیرعاملی اپل کناره‌گیری خواهد کرد. با این وجود، به‌تازگی اخباری به‌گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه تیم کوک به‌دنبال معرفی یک محصول کاملا جدید از سوی اپل در دسته‌بندی‌ایست که این شرکت تاکنون در آن ورود پیدا نکرده است. طبق پیش‌بینی‌ها، نامزد احتمالی این محصول می‌تواند از میان خودرو برقی و یا عینک واقیت مجازی/افزوده اپل انتخاب شود؛ البته احتمال معرفی یک محصول ناشناخته‌تر که تاکنون نامی از آن به‌گوش نرسیده نیز، دور از ذهن نمی‌باشد.

معرفی یک محصول کاملا جدید توسط تیم کوک پیش از کناره‌گیری به‌عنوان مدیرعامل اپل

Mark Gurman از بلومبرگ، در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود، درباره آینده سمت مدیرعامل اپل گمانه‌زنی کرده و می‌گوید که اعتقاد در داخل کمپانی اپل بر این است که کوک می‌خواهد “یک دسته محصول کاملا جدید” را پیش از تغییر سمت خود، ارائه کند.

گورمن می‌نویسد که کوک به‌طور خاص روی عینک‌های واقعیت افزوده اپل تمرکز کرده است. تلاش‌های سخت‌افزاری این شرکت برای عرضه عینک AR/VR‌، به‌احتمال زیاد آخرین محصول اصلی کوک در زمان مدیرعاملی خود در اپل خواهد بود:

“نشانه‌هایی موجود است که محتمل نیز نیستند. این اعتقاد در داخل اپل وجود دارد که کوک فقط می‌خواهد به یک دسته محصول مهم دیگر بپردازد که احتمالاً همان عینک واقعیت افزوده اپل خواهد بود و نه خودرو این شرکت؛ محصولی که حتی از عینک اپل نیز، بعیدتر است. کوک همچنین درک می‌کند که اداره یک شرکت در سیلیکون‌ولی، معمولاً برعهده یک فرد جوان است و قرار نیست فراتر از دوران اوج خود در اپل بماند.”

معرفی یک محصول کاملا جدید توسط تیم کوک

معرفی یک محصول کاملا جدید توسط تیم کوک

گورمن همچنین تأکید می‌کند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی هدست واقعیت مجازی خود در سال 2022 است، اما عینک واقعیت افزوده نیز در حال توسعه برای عرضه در اواسط دهه می‌باشد. گورمن حدس می‌زند که کوک احتمالاً در زمانی مابین 2025 تا 2028 بازنشسته خواهد شد، چرکه قرارداد حقوق او در سال 2025 به پایان می‌رسد.

بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی منتشر شده مربوط به سال گذشته، تمرکز فزاینده اپل بر “برنامه جانشینی کوک” را به‌طور مفصل بیان کرده بود. در این گزارش توضیح داده شده است که اپل به‌دنبال پرورش مدیران ارشد خود است، چراکه کوک از مرز 10 سال مدیریت بر اپل عبور کرده است.

تیم کوک به‌پاس خدمات ۱۰ ساله در اپل ۷۵۰ میلیون دلار از سهام این شرکت را دریافت می‌کند

نظر شما در مورد آینده سمت مدیرعامل اپل چیست؟ زمانی‌که تیم کوک تصمیم بگیرد تا برای همیشه بازنشسته شود، دوست دارید چه شخصی به‌عنوان جانشین وی انتخاب شود؟ پیش از این گفته می‌شد که به‌احتمال زیاد، گزینه‌ی جانشینی تیم کوک، مسئول کنونی بخش سخت‌افزار این شرکت، John Ternus، خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی