حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت درحال کار بر روی ساخت پردازنده اختصاصی خود است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مایکروسافت

طبق اطلاعات منتشر شده توسط برخی منابع، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت شروع به ساخت پردازنده اختصاصی خود کرده است. این مورد در لیست به‌روز شده موقعیت‌های شغلی شرکت نشان داده شده که در آن سمت معمار ارشد سیستم روی چیپ در بخش Surface ظاهر شده است. این پست، مدارک موردنیاز برای اشتغال و برخی مسئولیت‌ها را نشان می‌دهد.

پردازنده اختصاصی مایکروسافت

با وجود این اعلامیه، هیچ اطلاعات رسمی در مورد برنامه‌های آتی مایکروسافت برای توسعه پردازنده سفارشی خود در دست نیست. این فقط یک فرض می‌باشد که ممکن است با برنامه‌های واقعی غول نرم‌افزاری نیز منطبق نباشد. با این حال، توسعه پردازنده داخلی می‌تواند گامی بزرگ برای مایکروسافت تلقی شود. برای مثال، اپل که با پردازنده‌های سری A در آیفون و آیپد خود و همچنین پردازنده‌های سطح دسکتاپ در سری M موفقیت‌های استثنایی کسب کرده، معیار خوبی است. همچنین گوگل نیز در این راه قدم برداشته و قصد دارد اولین پردازنده موبایلی خود با نام Tensor را در پرچمداران سری پیکسل ۶ خود بکار گیرد.

در قسمتی از اعلامیه شرکت مایکروسافت برای کاریابی بخش پردازنده‌های خود آمده است:

“آیا شما علاقه زیادی به ساخت ابزارها و فناوری‌های جالب دارید؟ تیم سرفیس مایکروسافت با دستگاه‌های نسل بعدی تجربه روشنی را برای شما رقم می‌زند. استراتژی ما اینست که بهره‌وری و تحرک را با دستگاه‌هایی که تجربیات جدیدی ایجاد می‌کنند، ترکیب کرده و به افراد و سازمان‌ها کمک کنیم تا خلاقیت خود را بروز داده و خلاق باشند.”

پردازنده اختصاصی مایکروسافت

پردازنده اختصاصی مایکروسافت

در این اطلاعیه همچنین ذکر شده است که بخش معماری SoC به‌طورکلی مسئول تعریف ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌ای است که در خانواده سرفیس این شرکت استفاده می‌شود. این اعلام همچنین می‌تواند به این معنا باشد که مایکروسافت به دنبال کارمندی است که به‌جای پردازنده‌های خود، بر توسعه پردازنده‌های سفارشی برای دستگاه‌های Surface نظارت کند.

درنهایت دیدگاه شما درباره علاقه مایکروسافت به توسعه و ساخت پردازنده اختصاصی خود برای استفاده در دستگاه‌های سرفیس این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی