حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید تراشه اختصاصی مایکروسافت در دست توسعه باشد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مایکروسافت

اپل یکی از اولین شرکت های دنیای فناوری بود که ترجیح داد تراشه اختصاصی خود را برای محصولاتش طراحی کرده و سفارش ساخت بدهد. این تفکر طرفداران دیگری هم دارد که می توان از جمله بزرگترین برندهای دیگر در این مسیر، به سامسونگ و هواوی اشاره کرد. گوگل هم به تازگی تراشه اختصاصی خود را در دست تولید دارد و کوالکام از این موضوع ناراحت است! در همین حال خبر می رسد که شاید تراشه اختصاصی مایکروسافت در دست توسعه باشد.

تراشه اختصاصی مایکروسافت

به تازگی لیست مشاغل جدیدی مشاهده شده است که نشان می دهد مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ساخت CPU اختصاصی خود است. این حرکت مشابه به اپل است که از پردازنده های اینتل به پردازنده سفارشی M1 خود کوچ می کند.

این لیست مشاغل برای اولین بار حوالی شهریور ماه دیده شد. با نگاهی به این فهرست، به نظر می رسد که غول فناوری آمریکایی به دنبال استخدام شخصی برای کار در تیم Surface خود است که “تجربیات مایکروسافت را با نسل بعدی دستگاه ها ارتقا می دهد”. همچنین اشاره می کند که چگونه ایجاد این دستگاه ها شامل “مشارکت نزدیک بین مهندسان تراشه، سخت افزار و نرم افزار، طراحان و تولید کننده ها” است. به طور خاص، این نقش می تواند فردی را برای “طراحی ویژگی ها و قابلیت های تراشه مورد استفاده در دستگاه های Surface” استخدام کند.

مایکروسافت

مایکروسافت

جالب اینجاست که این اولین باری نیست که می شنویم این شرکت روی چیپست اختصاصی خود کار می کند. اواخر پاییز سال گذشته در گزارشی خواندیم که مایکروسافت در حال کار بر روی پردازنده ARM مخصوص خود برای سرورها و رایانه های سری Surface است. علاوه بر این، گفته می شود که شرکت می تواند با AMD برای این تراشه مبتنی بر ARM همکاری کند. پیش از این، این شرکت برای تراشه های SQ1 و SQ2 که در Surface Pro X ارایه می شد با کوالکام کار کرده بود، اگرچه عملکرد آن با تراشه Apple M1 قابل قیاس نبود.

در حال حاضر، مایکروسافت از تراشه های سفارشی خود برای سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ تاپ استودیو استفاده می کند، که به آن این امکان را می دهد تا هنگام نوشتم با قلم سرفیس اسلیم 2 بازخورد لرزشی ارائه دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تراشه های اختصاصی برندهای مختلف می تواند ایده خوبی برای آینده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

یکپارچگی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)