حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پافشاری در درخواست تحریم آنر از سوی سناتورهای آمریکایی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آنر، اخبار

کمپانی آنر چندی پیش توسط هواوی به فروش رسید. پس از آن، این کمپانی فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد. آنر توانسته است طی ماه‌های گذشته، بخشی از محبوبیت و قدرت خود را بازیابی کند. اما شاهد ارائه درخواست تحریم آنر و پافشاری بر آن در آمریکا هستیم!

درخواست تحریم آنر بیش از پیش توسط سناتورهای آمریکایی مطرح می‌شود

بیش از دو ماه پیش بود که گفتیم ١۴ نماینده مجلس آمریکا به دنبال تحریم کردن آنر هستند.

 

١۴ نماینده مجلس آمریکا به دنبال تحریم آنر؛ آیا محدودیت آنر نیز در راه است؟

 

این بار Gizmochina می‌گوید که در اوایل هفته جاری، سناتورهای جمهوری خواه دولت جو بایدن به رهبری مارکو روبیا از دولت درخواست کرده‌اند آنر که پیش‌تر زیر مجموعه غول فناوری چینی، یعنی هواوی بوده است و پیش‌تر به عنوان یک تهدید امنیت ملی شناخته شده بود را در لیست سیاه قرار دهند.

به گزارش SCMP، سناتورهای آمریکایی از دیروز نامه‌ای را به جو بایدن ارسال کرده‌اند. در این نامه، آنر به عنوان نهادی ذکر شده است که به نوعی، بازوی دولت چین محسوب می‌شود. همچنین در این نامه ذکر شده است که این کمپانی چینی، به فناوری‌های آمریکایی دسترسی دارد که هواوی از آن‌ها بی بهره مانده است. به عبارت دیگر، این سناتورها درخواست تحریم آنر را داده‌اند تا این کمپانی همانند هواوی در لیست تحریم‌ها قرار بگیرد.

روبیو می‌گوید که کنار گذاشتن آنر به پکن اجازه می‌دهد تا از کنترل صادرات مهم آمریکا بگریزد. اگر اطلاع ندارید، باید بگوییم که غریب به یک سال قبل، هواوی کمپانی زیر مجموعه خود یعنی آنر را به فروش رساند. این موضوع، به دلیل نفع بردن آنر و خلاصی این برند از تحریم‌ها بوده است.

 

محدود شدن آنر از خواسته‌های اصلی برخی آژانس‌های امنیتی آمریکا است!

 

در ادامه نامه گفته شده است که با عدم پاسخ به این درخواست، وزارت بازرگانی آمریکا در معرض یک سابقه خطرناک قرار می‌گیرد و به دشمنان اطلاع می‌دهد که ما فاقد اراده یا ظرفیت مجازات مهندسی مالی از سوی یک رژیم اقتدارگرا هستیم. متأسفانه، آنر، وزارت بازرگانی آمریکا و چین، همچنان به این درخواست تحریم آنر، واکنشی نشان نداده‌اند. هواوی نیز از هر گونه پاسخ دهی به این موضوع، اجتناب کرده است. اما به بیانیه قبلی این کمپانی اشاره شده است که گفته می‌شد هواوی هیچ دخالت یا سهمی در مدیریت آنر ندارد.

نظر شما در مورد این درخواست‌ها چیست؟ فکر می‌کنید این حجم از پافشاری برای تحریم آنر، منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

دنبال جنگ هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️