حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ و AMD قرارداد استفاده از گرافیک Radeon در تراشه‌های اگزینوس آینده را تمدید کردند

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است که قرارداد تمدید همکاری چندساله‌ای را با AMD امضا کرده است تا فناوری گرافیکی Radeon این شرکت را به پردازنده‌های Exynos بیشتری در آینده ارائه دهد. سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که این دو شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند تا راه‌حل‌های گرافیکی کم‌مصرف AMD Radeon را به پردازنده‌های Exynos برای گرافیک‌های سطح کنسولی در دستگاه‌های تلفن همراه بیاورند.

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

در اواخر سال 2021، سامسونگ برای اولین بار همکاری خود با AMD را اعلام کرد تا اولین پردازنده گوشی هوشمند با گرافیک AMD Radeon را ارائه کند. در اوایل سال 2022، این شرکت از چیپست Exynos 2200 رونمایی کرد که دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی‌بر AMD RDNA2 بود. این چیپست در گلکسی S22+ ،Galaxy S22 و S22 Ultra استفاده شده است. بااین‌حال، عملکرد آن به‌خوبی آنچه مصرف‌کنندگان انتظار داشتند نبود. این پردازنده گرافیکی همچنین ازنظر عملکرد خام در مقایسه با پردازنده گرافیکی Adreno 730 اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز عقب مانده است. امیدواریم این دو شرکت بتوانند راهی برای ارائه عملکرد بهتر GPU در آینده با تراشه‌های اگزینوس بیابند.

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

گزارش شده است که گرافیک AMD Radeon (با نام تجاری Xclipse) در آینده برای پردازنده‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده اگزینوس ارائه خواهد شد. سامسونگ ممکن است تراشه‌های اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی AMD را به گوشی‌های سری گلکسی A، گلکسی F و گلکسی M و همچنین دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر سری گلکسی تب بیاورد. این اعلامیه همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز از توسعه پردازنده‌های Exynos خود دست برنداشته است.

سئوجون لی، معاون اجرایی توسعه پردازنده‌های برنامه (AP) در سامسونگ الکترونیکس، گفت: «سامسونگ همراه با AMD انقلابی در گرافیک موبایل ایجاد کرده است، ازجمله همکاری اخیر ما که قابلیت ردیابی پرتو را برای اولین بار در صنعت به پردازنده‌های تلفن همراه آورد. با تکیه‌بر دانش فنی خود در طراحی راه‌حل‌های کم‌مصرف، به نوآوری مداوم در فضای گرافیک موبایل ادامه خواهیم داد.»

نظر شما درباره تمدید قرارداد سامسونگ و AMD چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی