حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، معرفی برنامه

اپلیکیشن‌های نوت برداری، امروزه یکی از مهم‌ترین امکاناتی هستند که بر روی پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع و گستردگی در میان بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید به شدت به چشم می‌خورد. بسته به نوع نیاز، سلیقه افراد، حجم کارها و سایر موارد ممکن است هر کاربر از یک یا چند نرم‌افزار مختلف استفاده کند. در این مقاله به شما بهترین اپلیکیشن‌ های نوت برداری اندروید در سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن‌ های نوت برداری اندروید و دلایل استفاده از آن‌ها

برنامه‌های یادداشت برداری در سیستم عامل اندروید، ایجاد یادداشت‌ها را هم در محل کار و هم در خانه، تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند، ساده و آسان می‌کنند. به علاوه این اپلیکیشن‌ها کمک خواهند کرد تا به سادگی نوت‌ها و یادداشت‌های خود را سازماندهی کنید.

این مسئله خصوصا به این دلیل مهم است که گوشی‌های هوشمند به یک وسیله رایج برای استفاده در مشاغل و همچنین مصارف عمومی تبدیل شده‌اند. به همین دلیل نیز یادداشت برداری یکی از ساده‌ترین و ضروری‌ترین نوع از برنامه‌های مختلف هستند.

همان طور که احتمالا می‌دانید، سیستم عامل اندروید امروزه پر استفاده‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان است. از این رو شاهد حضور طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف یادداشت برداری برای اندروید هستیم. برخی از این نرم‌افزارها، بیشتر بر یادداشت برداری ساده و سریع تمرکز کرده‌اند. در حالی که برخی دیگر دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نیز هستند که می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک دفترچه دیجیتال یا کتاب کار تبدیل کنند.

با استفاده از این نرم‌افزارها، شما می‌توانید با گوشی هوشمند خود چند دقیقه وقت صرف کنید و به سادگی ایده‌هایی خود را یادداشت برداری کنید. همچنین می‌توانید با نرم‌افزارهای خاصی به صورت اشتراکی، همراه با همکاران خود، یادداشت‌های جدیدی بنویسید یا ویرایش کنید.

معرفی بهترین برنامه های ضبط فیلم از صفحه برای اندروید

بهترین برنامه های ویرایش فیلم رایگان برای اندروید : از InShot تا Vita

 

لیست بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید

در این جا لیستی شامل بهترین اپلیکیشن‌های نوت برداری اندروید ذکر شده است. برای هر اپلیکیشن نیز به صورت جداگانه، نکات مثبت یا منفی آن نیز قرار گرفته است. به مواردی که دارای نسخه ویژه یا پرداخت درون برنامه‌ای هستند نیز اشاره شده است.

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری

نرم‌افزار One Note

وب سایت خبری techradar معتقد است که در چندین دهه اخیر، شرکت آمریکایی مایکروسافت در زمینه طراحی و توسعه نرم‌افزار تبحر خاصی داشته است. حالا این شرکت در این زمینه کاملا مسلط شده و تا به امروز کسی جای این غول نرم‌افزاری را نگرفته است. نرم‌افزار OneNote مایکروسافت هم اکنون عضوی مهم از برنامه‌های افزایش و توسعه بهره‌وری در کل جهان است. همچنین این برنامه یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین برنامه های یادداشت برداری است که می‌توانید استفاده کنید. One Note قادر است کارهای زیادی انجام دهد، مثلا اگر بخواهید اطلاعات را از ایمیل‌ها بگیرید یا جداول موجود در نرم‌افزار اکسل را جاسازی کنید. همه این موارد به سادگی قابل انجام هستند.

این برنامه یک برنامه چند پلتفرمی است که قابلیت اتصال به فضای ابری نیز برای آن تعبیه شده است. به این معنی که اگر چند یادداشت روی لپ‌تاپ خود نوشته اید، می‌توانید به تمامی یادداشت‌های خود را در تلفن همراه اندرویدی خود نیز دسترسی داشته باشید. نرم‌افزار OneNote برای طیف مختلفی از پلتفرم‌ها توسعه یافته است. همانند Windows ،Mac ،iOS و Android که پر استفاده‌ترین سیستم عامل‌های دنیا محسوب می‌شوند.

 

استفاده از برنامه اندرویدی One Note

استفاده از برنامه اندرویدی One Note بسیار آسان است و به عنوان یک سیستم منعطف عمل می کند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا مواردی را که در وب پیدا می کنید تایپ کنید، دست نویس کنید، بکشید و یا حتی برش دهید. علاوه بر این، حتی می‌توانید یادداشت‌های روی کاغذ را اسکن کرده و آنها را از طریق نرم‌افزار OneNote قابل جستجو کنید. برای سازماندهی یادداشت‌های خود، می‌توانید موضوعات مختلفی برای هر یادداشت ایجاد کیند. مثلا موضوعاتی مانند برچسب‌ها، نام‌ها، لیست کارها و گزینه‌های قابل پیگیری ایجاد کنید. همچنین می‌توان یادداشت‌ها را بر اساس میزان اهمیت و اولویت آن‌ها نیزدسته‌بندی کرد.

از سوی دیگر، نرم‌افزار OneNote به شما اجازه همکاری می‌دهد. یعنی شما با استفاده از این برنامه، قادر هستید یادداشت‌ها و نوت‌های مجازی خود را با هر کاربر دیگری به اشتراک بگذارید. کاربران می‌توانند نظرات و سوالات خود را در یادداشت‌های شما نیز بگذارند. با این حال، بهترین چیز در مورد OneNote این است که می‌توانید آن را کاملاً رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. رایگان بودن One Note در حالی مورد توجه است که این برنامه تعداد زیادی از امکانات فوق‌العاده ضروری و مهم را ارائه می‌دهد. این برنامه بی‌شک یکی از بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید در کل جهان است.

نکات مثبت:

  • پشتیبانی برنامه از چندین دستگاه در پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف
  • پشتیبانی از فرمت‌های رایج موجود در نرم‌افزار آفیس مایکروسافت
  • کاملا رایگان

نکات منفی:

  • این نرم‌افزار خیلی پیشرفته و حرفه‌ای نیست

 

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری

نرم‌افزار Evernote

Evernote یک برنامه معتبر و قدرتمند در زمینه افزایش بهره‌وری است. همچنین این اپلیکیشن به عنوان یک برنامه سازماندهی و برنامه‌ریزی توصیف می‌شود. Evernote به شما امکان می‌دهد تا یادداشت های‌تایپ شده و دست نویس را وارد این برنامه کنید. همچنین با استفاده از Evernote می‌توانید لیست کارهای مورد نیاز خود را ایجاد کنید. این برنامه حتی به شما این قابلیت را می‌دهد تا اسناد را با دوربین خود اسکن کنید و در تولید و ساخت محتوا با دیگران همکاری کنید.

نکته جالب درباره Evernote این است که از انواع رسانه ها پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یادداشت‌ها را به صورت متن یا به عنوان طرح، عکس، صدا، ویدئو، فایل PDF یا بریده‌هایی از صفحات وب ایجاد کنید. درست مانند OneNote مایکروسافت، این برنامه از اتصالات ابری پشتیبانی می‌کند. این مسئله به این معنا است که می‌توانید محتوای خود را در همه دستگاه‌ها، از رایانه تا تبلت گرفته تا لپ‌تاپ و تلفن همگام سازی کنید. به عبارت دیگر، اگر یک وظیفه یا کار را روی یک دستگاه شروع کنید، می توانید آن را در دستگاه دیگری انجام دهید.

با استفاده از Evernote، می‌توانید انواع محتوای مختلفی را با همکاران خود ایجاد کرده، به اشتراک بگذارید و در مورد آن بحث کنید. دانلود و استفاد از این برنامه در حال حاضر رایگان است. اما نسخه ویژه آن با پرداخت مبلغی، طیف وسیعی از ویژگی‎‌های مهم را ارائه می‌دهد. نسخه ویژه آن به صورت پرداخت اشتراک‌های ماهانه یا سالانه در دسترس است. با وجود پولی بودن این برنامه، قطعا Evernote یکی از بهترین اپلیکیشن های نوت برداری در جهان محسوب می‌شود.

نکات مثبت:

  • محیطی جذاب و کاربر پسند
  • ویژگی‌های فوق‌العاده پیشرفته برای ایجاد و سازماندهی یادداشت‌ها
  • دارای نسخه رایگان، در کنار نسخه ویژه

Open Camera کاملترین و بهترین نرم افزار دوربین برای اندروید (اختصاصی ترنجی)

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری

نرم‌افزار Google Keep

شرکت گوگل یک برنامه یادداشت برداری با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در قالب Keep ارائه می‌دهد. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا به تعداد دلخواه یادداشت و لیست ایجاد کنید. همچنین نیازی نیست که خود را فقط به متن محدود کنید. این نرم‌افزار می‌تواند تصاویر و صدا را به یادداشت‌های خود اضافه کند.

ویژگی خاص این برنامه این است که حتی امکان ضبط یادداشت‌ها در برنامه، برای رونویسی خودکار وجود دارد. این قابلیت بی شک بسیار مفید است. اگر از لحاظ زمان‌بندی، وقت کم و محدودی دارید و می‌خواهید یادداشت‌های خود را به سرعت در جایی یادداشت کنید، این برنامه مخصوص شما خواهد بود. همانند نرم‌افزار OneNote متیکروسافت، می‎‌توانید یادداشت‌های دست نویس، رسیدها، فاکتورها و سایر اسناد را از طریق دوربین خود اسکن کنید.

نرم‌افزار Google Keep یک برنامه افزایش بهره‌وری بسیار مناسب برای تیم‌های کاری نیز می‌باشد. در این برنامه کاربر به راحتی می‌تواند یادداشت ها را به اشتراک بگذارد و یا اینکه با دیگران بر روی یک کار و وظیفه خاص همکاری کند. سایر ویژگی‌های این برنامه شامل برچسب های کد دار رنگی، یادآورها و قابلیت پشتیبانی از چند پلتفرم است. همچنین دانلود برنامه از فروشگاه گوگل پلی رایگان است.

نکات مثبت:

  • پشتیبانی ویژه توسط گوگل
  • امکان اسکن کردن اسناد
  • کاملا رایگان

 

نرم‌افزار Material Notes

Material Notes یک برنامه ساده است که به شما امکان می‌دهد تا یادداشت‌ها، لیست کارها و یادآوری‌های مختلف خود را را ایجاد کنید. همه این موراد کدگذاری شده و در یک رابط کارتی به شکل کارت ذخیره می‌شوند. هدف از این کار آن است تا امور مختلف بهتر سازماندهی شده و یافتن اطلاعات مربوطه آسان شود. شما همچنین می‌توانید یادداشت‌های مهم را با ستاره علامت گذاری کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را بر اساس میزان اولویت و فوریت پروژه‌ها در یک دسته خاص و مشخص، ذخیره کنید.

برای اطمینان از اینکه هرگز یک یادداشت یا لیست مهم را به اشتباه در جای دیگری قرار ندهید، می توانید با استفاده از عملکرد جستجوی برنامه به راحتی هر چیزی را پیدا کنید. به علاوه می‌توانید ویجت‌هایی را روی صفحه اصلی خود ایجاد کرده و قرار دهید. این قابلیت به کاربر دسترسی سریع به یادداشت های خود را خواهد داد.

از لحاظ امنیت، می‌توانید یک پین چهار رقمی برای همه یادداشت‌های خود ایجاد کنید. این کار برای این است که مطمئن شوید اطلاعات حساس به صورت اشتباه وارد نشوند. این برنامه به شما امکان می دهد محتوای ذخیره شده در دستگاه های دیگر را به راحتی و به سرعت وارد دستگاه فعلی خود کنید. برنامه Material Notes برای دانلود و استفاده رایگان است. همچنین ویژگی‌های اضافی به عنوان خرید درون برنامه ای در دسترس کاربرن خواهد بود.

نکات مثبت:

  • امکان استفاده ساده
  • ایجاد یادداشت‌های رنگارنگ مختلف
  • کاملا مقرون به صرفه

 

برنامه Simplenote

یک برنامه ممکن است با هزاران ویژگی خاص خود، در بین کاربران محبوب شود. اما همچنین ممکن است هرگز از بسیاری از آن‌ ویژگی‌ها استفاده نکنید. قطعا این مسئله یک احساس ناخوشایند را به همراه خواهد داشت. برنامه Simplenote برای افرادی طراحی شده است که فقط می‌خواهند یک نرم‌افزار ساده، سریع و آسان برای نگارش ایده‌های خودجوش داشته باشند.

کافی است برنامه را پس از دانلود و نصب، باز کنید و بلافاصله می‌توانید یادداشت ها و لیست‌های مختلفی برای خود ایجاد کنید. با ادامه استفاده از این نرم‌افزار و جمع آوری یادداشت‌های بیشتر ،می‌توانید آن‌ها را با برچسب‌ها و پین‌‌های مختلف سازماندهی کنید. هر بار که یک یادداشت جدید ایجاد می کنید، این یاداشت به صورت ابری ذخیره می شود و از طریق دستگاه‌های دیگر نیز قابل دسترسی است. برنامه Simplenote برای دانلود و استفاده کاملاً رایگان است. در نتیجه باید گفت که این برنامه به واسطه سادگی خاص خود، از جمله بهترین اپلیکیشن های نوت برداری در جهان است.

نکات مثبت:

  • یاداشت برداری فوق‌العاده آسان
  • قابلیت‌های سازمان‌بندی بسیار عالی
  • کاملا رایگان

 

برنامه Samsung Notes

اپلیکیشن Keep My Notes یک برنامه یادداشت برداری برای اندروید است که دارای تعداد زیادی ویژگی مختلف و کارآمد است. برای شروع، می‌توانید یادداشت‌های دست نویس را با استفاده از انگشت یا قلم ایجاد کنید. علاوه بر این گزینه‌ای نیز برای ایجاد یادداشت با استفاده از ویژگی تبدیل متن به گفتار وجود دارد.

همچنین این برنامه، گزینه‌های قالب‌بندی مختلفی برای بولد کردن و برجسته سازی، زیرخط کشی یا آندرلاین کردن و همچنین کج و ایتالیک کردن متون مختلف دارد. علاوه بر این، موارد دیگری نیز در این برنامه به چشم می‌خورد. مثلا قابلیت افزودن صدا به یادداشت‌های شما وجود دارد. حتی برای امنیت بیشتر نیز می‌توانید از یادداشت‌ها با رمز عبور مخصوصی محافظت کنید.

یادداشت‌ها را می‌توان مانند یادداشت‌های چسبناک روی صفحه اصلی خود تنظیم کرد. همچنین حتی می‌توان یادداشت ها را با برنامه های دیگر به اشتراک گذاشت. تم‌های روشن یا تیره متفاوتی برای این نرم‌افزار در دسترس هستند. از سوی دیگر می‌توان صفحه نمایش دستگاه را به صورت عمودی برای گوشی‌ها و به صورت افقی برای تبلت‌ها تغییر داد. علاوه بر این، می‌توانید هنگام وارد کردن متن برای یادداشت‌های خود در ابتدا اندازه و رنگ متن را تغییر دهید، که این قابلیت می‌تواند برای کاربران مختلف، بسیار مفید و کاربردی باشد.

در مجموع، اپلیکیشن Keep My Notes یک بسته کوچک و مفید است که از ویژگی‌های دسترسی ابری پشتیبانی می‌کند. شما می توانید برنامه را به صورت رایگان، اما همراع با تبلیغات اجرا کنید. به علاوه خریدهای درون برنامه‌ای نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان اجرای برنامه بدون آگهی تبلیغاتی را نام برد.

 

نکات مثبت:

  • چندین گزینه برای قالب‌بندی
  • برخورداری از قابلیت تبدیل صوت به متن
  • محافظت از یادداشت‌ها با استفاده از رمز عبور

10 تا از بهترین برنامه های ضبط مکالمه برای اندروید + لینک دانلود

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری محدود به همین موارد نیستند!

موارد ذکر شده تنها مجموعه کوچکی از صدها برنامه یادداشت برداری است که برای سیستم عامل اندروید در فروشگاه گوگل موجود است. تعداد بسیار بیشتری نسبت به موارد گفته شده، در فروشگاه Google Play وجود دارد. در این جا برخی از محبوب‌ترین موارد را برای شما نام خواهیم برد.

سایر موارد در دسته بندی بهترین اپلیکیشن های نوت برداری

لیست ذکر شده در پایین شامل سایر مواردی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید نیز نام برد.

برنامه Samsung Notes

برنامه Samsung Notes نام جایگزینی برای برنامه‌‌هایی چون S Notes و Memo است. این برنامه، به نوعی یک دفترچه یادداشت عمومی برای سازماندهی متن‌ها، تصاویر و صداها است. در مواردی تفاوت‌هایی در این برنامه و ویژگی‌هایش نسبت به سایر برنامه‌ها وجود دارد. مثلا ویژگی‌های جالبی برای خط نویسی یا ترسیم، با گزینه‌های مختلف ویرایشگر رنگی موجود است. بسته به آنچه که می‌خواهید از آن استفاده کنید، این برنامه به اندازه یک دفترچه یادداشت همه کاره و چند منظوره برای شما عمل خواهد کرد.

برنامه Notes

برنامه Notes یکی دیگر از برنامه‌های یادداشت برداری است که به شما امکان می‌دهد متن، تصاویر و صدا را سازماندهی کنید. این برنامه ظاهر ساده اما زیبایی دارد که کار با آن را آسان خواهد کرد. همچنین یادداشت‌ها با رمز عبور حفاظت خواهند شد. این برنامه هنگام اجرای رایگان دارای تبلیغاتی خواهد بود. همانند سایر موارد که گفته شد، می‌توانید با خرید درون برنامه‌ای آن به قیمت دو دلار، تبلیغات درون این برنامه را غیر فعال نمائید.

برنامه Classic Notes

برنامه Classic Notes یکی از ساده‌ترین برنامه‌های ذکر شده است. احتمالاً این یکی از نقاط قوت آن و مهم‌ترین علت فروش آن است. این برنامه فقط و فقط اجازه می‌دهد تا یادداشت برداری‌های اولیه را انجام دهید. این برنامه به جز این مورد، کار بیشتری انجام نمی‌دهد. بنابراین افرادی که از تلفن‌های هوشمند و برنامه‌های آن استفاده نمی‌کنند، باید بتوانند از آن استفاده زیادی کنند، بدون اینکه با ویژگی‌ها و گزینه‌های موجود در سایر برنامه‌ها گیج شوند. استفاده از این برنامه کاملا رایگان بوده، اما حاوی تبلیغات است.

10 تا از بهترین شبیه ساز های اندروید برای pc

نظر شما کاربران درباره بهترین اپلیکیشن های نوت برداری اندروید چیست؟ شما از کدام یک از برنامه‌های یادداشت برداری استفاده می‌کنید؟ برای شما وجود چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مهم‎‌تر است؟ به نظر شما، یک برنامه کامل و کاربردی، باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد تا هم مفید واقع شود و هم زیادی پیچیده نباشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان