حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سونی و TSMC برای مقابله با مشکل جهانی کمبود تراشه

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، تجاری، سونی

کمبود جهانی تراشه ممکن است به‌زودی اتحاد غیرمنتظره‌ای را در ژاپن ایجاد کند. همان‌طور که رویترز گزارش می‌دهد، منابع Nikkei ادعا می‌کنند که سونی و TSMC با همکاری یکدیگر “درحال بررسی” تأسیس مشترک کارخانه نیمه‌هادی در غرب ژاپن هستند. به گفته منابع داخلی، TSMC کنترل این کارخانه را برعهده خواهد داشت، اما محل احداث آن در زمین سونی و در نزدیکی کارخانه سنسور تصویر این شرکت می‌باشد. همچنین گفته می‌شود دولت ژاپن نیمی از سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری احداث این کارخانه جدید را پوشش می‌دهد.

همکاری سونی و TSMC

این کارخانه، تراشه‌های مورد استفاده در محصولات متنوعی ازجمله دوربین‌ها، خودروها و سایر موارد را تولید می‌کند. بر این اساس، ظاهراً غول قطعات خودرو Denso به این پروژه علاقه نشان داده است. درصورت پیشرفت در برنامه‌های پروژه جدید، کارخانه آن تا سال 2024 راه‌اندازی می‌شود. سونی و TSMC از اظهارنظر رسمی در این مورد خودداری کرده‌اند، اگرچه TSMC پیش‌تر گفته بود که “درحال بررسی فعال” برنامه‌هایی برای چنین فعالیتی است.

همکاری سونی و TSMC برای مقابله با مشکل جهانی کمبود تراشه

همکاری سونی و TSMC برای مقابله با مشکل جهانی کمبود تراشه

تأسیس یک کارخانه مشترک توسط دو شرکتی که با اهداف متفاوت از هم فعالیت می‌کنند، تعجب‌آور نیست. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کمبود تراشه در سراسر جهان تا سال 2023 دوام داشته باشد؛ درصورتی‌که تقاضا سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، رشد نکند. این به سونی، TSMC و صنعت بزرگ فناوری ژاپن کمک می‌کند تا از کمبود تراشه برای مصارف خود رهایی یابند. همچنین این مشارکت می‌تواند به‌عنوان یک پرچین عمل کند؛ به‌طوری‌که ژاپن، سونی و TSMC نگران تنش چین و آمریکا در تهدید تولید در تایوان نخواهند بود.

ممکن است کارخانه در زمان مناسب آماده شود. خودروهای خودران و نیمه‌هادی‌های پیشرفته‌تر باید تا سال 2024 متداول‌تر شوند و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که دوربین‌ها حتی در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. یک کارخانه جدید می‌تواند برای پیگیری این فناوری‌ها بسیار مهم باشد.

ظرفیت رزرو تراشه ۳ و ۵ نانومتری TSMC درحال حاضر تکمیل شده است

نظر شما راجع‌به همکاری سونی و TSMC برای احداث کارخانه جدیدی در خاک ژاپن برای مقابله با مشکلات کمبود جهانی تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

خبر “مسرت بخش” به #این میگن 👏 براوو👍
مرسی که هستی مرسی که هستید…
یاد این پست افتادم 😏 هه
https://toranji.ir/?p=1115785
#Sony Make.Believe

AŁɪ

عالی 🤙

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی