حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

منفورترین برندهای فناوری دنیا براساس توییت کاربران: مایکروسافت، سونی و تسلا

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

می دانید چیست؟ تنفر خوب نیست اما آن چیزی که باعث تنقر می شود قطعا خوب نیست! براساس بررسی ۱ میلیون کامنت توییتر در کشورهای مختلف سراسر دنیا باید بدانید که منفورترین برندهای فناوری دنیا را مایکروسافت، سونی و تسلا تشکیل می دهند. هر چند که این لزوما شمول زیادی ندارد اما توییتر معمولا برای اعتراض استفاده می شود و طبیعی است که کامنت های منفی در آن بیشتر باشد.

منفورترین برندهای فناوری دنیا

ظاهراً سازنده ویندوز از گوگل، آمازون و حتی فیس بوک در توییتر نفرت بیشتری دارد. شاید آمازون در اینجا مقایسه مناسبی نباشد زیرا این شرکت مانند سایر شرکت های بزرگ فناوری در سطح جهانی خیلی قوی فعالیت نمی کند.

موسسه RAVE Reviews در تحقیقات اخیر خود که بیش از یک میلیون توییت مربوط به نام تجاری های را از نظر محتوای مثبت یا منفی ارزیابی کرده است، عنوان کرد:

“مایکروسافت در بین ۲۲ کشور منفور است.” “در مقایسه، فیس بوک و گوگل مشترکا در ۲۴ کشور منفور است.”

توییت های منفی علیه برندهای فناوری

توییت های منفی علیه برندهای فناوری

تنفر بیشتر همزمان به معنی محبوبیت (توجه) بیشتر

این تحقیقات جالبی است زیرا به نظر می رسد هرچه نفرت بیشتری به یک نام تجاری جلب شود، حتی محبوبیت بیشتری پیدا می کند:

“[…] فقط به دیزنی نگاه کنید. ما دریافتیم که بیش از یک سوم (34.32) از توییت های مربوط به دیزنی، منفی است. با این حال، قیمت سهام دیزنی در سال گذشته 125٪ افزایش یافت، حتی با وجود بسته شدن پارک های موضوعی آن”

واضح است که اینجا چیزی به نام خبر بد وجود ندارد.

“وقتی تسلیم نفرت می شوید، توییت های شما تبلیغات رایگان برای طرف تاریک (هرچه که شما قسمت تاریک آن را می دانید) ارائه می دهد. برندهایی که ما بیشتر از آنها متنفر هستیم اغلب ساده نیستند. بهتر است نظرات را تقسیم کنیم تا اینکه از هیچ نظری الهام نگیریم.”

اگر فقط به برندهای فناوری نگاه نکنیم، Uber منفورترین برند در ایالات متحده، انگلستان و عربستان سعودی است.

در ایالات متحده، Uber پس از برندهای زیر قرار دارد.:

  1. ۱- LEGO
  2. ۲- Sony
  3. ۳- Microsoft
  4. ۴- Netflix

با این حال، LEGO به دلیل لذت زیادی که هنگام قدم گذاشتن روی یک لگو احساس می کنید (!)، از نفرت زیادی برخوردار است.

این تیم همچنین لیستی از ۱۰۰ برند بزرگ جهانی را بر اساس حجم جستجو تهیه کرده و دریافت که سونی در حدود ۱۰ کشور بیشترین نفرت را دارد، با توجه به اینکه این شرکت از تهیه کنندگی فیلم تا ارایه عناوین محبوب بازی ها در سطح جهان را انجام می دهد؛ شاید خیلی عجیب نباشد.

پس از آن تعجب آور است که تسلا توانسته است نظرات مثبت و منفی را تقریبا به یک اندازه جذب کند.

نظر شما درباره منفورترین برندهای فناوری دنیا براساس توییت کاربران چه بود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

دنیا رو بدون همین سه برن تصور کنیم راحت برمگیردیم به 50سال قبل بدون چون و چرا

ali karimi

سلام، یعنی چی 3تا شرکت به این خوبی و یزرگی اونوقت منفور هستن، تسلا، سونی مایکروسافت شرکتهایی که اسمشونو همه میشناسن

Alireza1995

اخه سونی با این عظمت و بزرگی
چرا دارید اسمش رو خراب میکنید
دارید من که کلا ای چیزا قبول ندارم

مایکروسافت نباشه کل دنیا میلنگه

AŁɪ

برند های بدی نیستن که ، معلوم نیست ، کدوم برند حسودی این رو منتشر کرده .🤣😜

نیما عرفانی

خیلی مشتاقم افرادی که اینجور تحقیقات رو انجام دادن زیارت کنم…
باز تسلا بیشتر جای تأمل داره تا تعجب. اما خالق پرکاربر ترین سیستم عامل دسکتاپی دنیا چرا باید تو لیست باشه؟؟ سونی رو کجای دلم جا بدم که تنها نقطه ضعفش بخش موبایلشه و إلا مظلومانه یه گوشه نشسته داره پفکشو میخوره کاریم به کاره کسی نداره.
واقعاً باید تنها برند آسیاسی قرار گرفته تو لیست سونی باشه؟؟؟ الان مثلاً نوکیا به لطف HMD چه گلی به سر خودشو بقیه زده که نباید جزو منفورترین ها باشه؟؟ شاهد توهم توطئه ی کدوم کشورهای فعال در حوزه ی فناوری هستیم؟؟🤔🤨
چین ، کره ، تایوان ، هند ، فنلاند و یا …؟

پ ن ۱ : برندهای ایرانی کجای کارن؟ منفورترین یا چی؟؟؟😏

پ ن ۲ : چیشد که از اون جمع پر هیاهو و دوران طلایی و خاطره انگیز (HTC ، Blackberry ، Nokia/Lumia ، Sony Ericsson ، LG ، Motorola , Samsung ، Nexus) فقط سامسونگ وجهه ی خودشو حفظ کرده؟؟ چیشد که #اصالت همهٔ اون بزرگان جای خودشو به چینیا داد؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)