حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی 11T مشخص شد: بسیار بهتر از 11T Pro؛ کم‌تر از نسل قبل!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | تست، شیائومی، عمر باتری

سری Xiaomi 11T، اولین گوشی‌های شیائومی هستند که بدون پیشوند Mi رونمایی شده‌اند. این سری، متشکل از دو عضو استاندارد و پرو است. عمر باتری شیائومی 11T به تازگی مشخص شده است. تست سرعت شارژ این دستگاه نیز منتشر شده است. در ادامه، با ما همراه باشید تا نگاهی به تست‌های این دستگاه داشته باشیم.

گوشی Xiaomi 11T

شیائومی مدتی پیش سری Xiaomi 11T را رونمایی کرد. نسخه پروی این دستگاه، مدتی پیش در تست‌های Gsmarena حضور یافت.

 

عمر باتری شیائومی 11T و سرعت شارژرر ۱۲۰ وات آن مشخص شد

 

اما پس از نسخه پرو، Gsmarena به سراغ تست و بررسی Xiaomi 11T رفته است. این دستگاه، نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر است. تفاوت کلیدی میان این دستگاه و شیائومی 11T Pro، در استفاده از تراشه Dimensity 1200 به جای Snapdragon 888 است. همچنین توان شارژر این گوشی، ۶٧ وات می‌باشد. اما آیا در عمل، این تفاوت‌ها یک شکاف عظیم را ایجاد کرده‌اند؟ خب، اجازه دهید تا پیش از رسیدن به جواب این سؤال، نگاهی به مشخصات کلیدی Xiaomi 11T داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200

– سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری MIUI 12.5

– باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ۶٧ واتی درون جعبه

عمر باتری شیائومی 11T

عمر باتری شیائومی 11T

شیائومی بر خلاف نسل قبلی، از پنل IPS LCD در نمایشگر گوشی جدید خود استفاده نکرد و از پنل AMOLED بهره گیری کرد. ظرفیت باتری و اندازه نمایشگر شیائومی 11‌‌T، مانند قبل است. اما عمر باتری شیائومی 11T نسبت به قبل چه تفاوتی دارد؟ در ابتدا از حالت استفاده ترکیبی شروع می‌کنیم که این دستگاه موفق به ثبت دوام ٩٨ ساعته شده است. این میزان از بازدهی باتری، بسیار کم‌تر از قبل است. عمر باتری شیائومی 11T از بازه “فوق العاده“، به “خیلی خوب” تنزل پیدا کرده است.

اما در مقابل، شیائومی 11T توانسته است بازدهی باتری بیشتری نسبت به Xiaomi 11T Pro داشته باشد. در تست تماس 3G، شیائومی 11T توانسته است بازدهی ٢٩:٣٠ ساعته را ثبت کند. همچنین گوشی موفق شده است تا در تست‌های بخش وب گردی با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و پخش فیلم، به ترتیب تا ١۴:۴٠ و ٢٣ ساعت دوام بیاورد. نکته جالب، این است که تنها با وجود تفاوت در تراشه، شیائومی ١١ تی توانسته است حدود ۹ ساعت بیشتر از Xiaomi 11T Pro در بخش پخش ویدئو دولم بیاورد که بسیار عجیب است! در بخش وب گردی نیز با قرار دادن رفرش ریت در حالت ۶٠ هرتزی، بازدهی باتری به ١۶ ساعت می‌رسد. در کل، این گوشی توانسته است نتایج خوبی را ثبت کند. اما نسبت به ظرفیت باتری، انتظار ما بیشتر از این‌ها بود. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری شیائومی 11T و برخی از رقبای آن قابل مشاهده است:

تست سرعت شارژ قاتل پرچمدار جدید شیائومی

یکی از پیشرفت‌های بسیار مهم Xiaomi 11T نسبت به نسل قبل، استفاده از شارژر ۶۷ واتی به جای شارژر ٣٣ واتی است. این شارژر درون جعبه قرار گرفته است.

باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی این دستگاه با گذشت نیم ساعت، حدود ٨۶ درصد شارژ می‌شود که فوق العاده است. همچنین زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی، برابر با ۴١ دقیقه است.

نظر شما در مورد میزان بازدهی باتری Xiaomi 11T چیست؟ آیا فکر می‌کنید استفاده از Dimensity 1200 در این گوشی عاقلانه بوده باشد؟ سرعت شارژ شدن این گوشی چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

بسیار بهتر ؟؟؟ 😐

امسال اسنپ ۸۸۸ تو بحث مصرف باتری ر….ده!🤦🏻‍♂️
ولی آفرین به مدیاتک👏🏼

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️