حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز بنچمارک Core-i7 نسل ١٢، حاکی از عملکردی بسیار خوب است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اینتل، بنچمارک، شایعات

اینتل به زودی از نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی می‌کند. اما همچنان مشخص نیست که تاریخ رونمایی دقیق این پردازنده‌ها، چه زمانی است. پیش از معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، امتیاز بنچمارک پردازنده Core-i7 نسل ١٢ اینتل، نشان می‌دهد که این پردازنده عملکردی جذاب و قدرتمند را داراست.

امتیاز بنچمارک پردازنده Core-i7 نسل ١٢ اینتل

ما پیش از این در ترنجی نگاهی به جزئیات فاش شده از برخی مدل‌های پردازنده نسل ١٢ اینتل داشتیم. این جزئیات، حاکی از بهبود عملکرد قابل توجهی هستند.

 

پردازنده نسل ١٢ اینتل Alder Lake سری T با فرکانس ۴.٩ گیگاهرتزی و توان ٣۵ واتی روانه بازار می‌شود

 

به گزارش Mysmartprice، پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل در راه هستند. تاریخ احتمالی اعلام زمان رونمایی این پردازنده‌ها نیز طی ماه آینده خواهد بود. حال در ادامه اطلاعات فاش شده از افزایش قدرت پردازنده‌های اینتل، امتیاز بنچمارک پردازنده Core-i7 نسل ١٢ فاش شده است. این امتیاز به طور دقیق، از پردازنده Core-i7 12700K است. نکته قابل توجه، این است که نمی‌توان اصالت امتیاز منتشر شده و تعلق آن را به پردازنده مورد اشاره تأیید کرد. اما در صورت صحت داشتن آن، AMD حتماً باید به فکر باشد تا در این حد از اینتل عقب نماند.

بر اساس امتیاز فاش شده از بنچمارک CPU-Z، پردازنده جدیدی از نسل ١٢ اینتل در این اپلیکیشن مورد تست و بررسی قرار گرفته است. این پردازنده، همچنان به صورت رسمی معرفی نشده است. در همین راستا امتیاز تک هسته‌های کسب شده توسط این پردازنده، برابر با ٨٠٠ می‌باشد. در همین حین، امتیاز عملکرد چند هسته‌ای آن نیز به ٩,۴٢٣ رسیده است. این امتیازات، به ما نشان می‌دهند که پردازنده احتمالی Core-i7 12700K، دارای عملکردی در تراز پردازنده‌های پرچمدار کنونی است. این امتیازات که توسط نسل جدید Core-i7 کسب شده‌اند، نشان می‌دهد که این پردازنده به اندازه پردازشگرهای سری AMD Ryzen 9 5000 قدرتمند است.

امتیاز بنچمارک پردازنده Core-i7 اینتل

نکته جذاب دیگر، این است که امتیاز تک هسته‌ای اعطا شده به این پردازنده در بنچمارک CPU-Z، در حد امتیاز فاش شده از Core-i9 12900T در سری Alder Lake است! بنابراین اگر به این امتیازات باور داشته باشید، قطعاً اینتل قرار است با دستی پر ظاهر شود.

اما در مقابل، امتیاز به دست آمده توسط Core-i9 12900K در بخش تک هسته‌ای، به طور چشمگیری بالاتر از امتیاز ٩,۴٠٠ در Core-i7 12700K است. امتیاز سری Ryzen 9 5000 در این بخش، حدود ٩,۵٠٠ است. بنابراین، AMD از رقیب خود چندان جلو نیست. با این حال، پارامترهای مختلفی هستند که در این جا می‌بایست در نظر گرفته شوند. در ابتدا، مشخص نیست که امتیاز بنچمارک کسب شده توسط پردازنده Core-i7 نسل ١٢ اینتل، در حالت Turbo Boost به دست آمده است یا خیر. همچنین اعلام نشده است که این پردازنده بر روی چه دستگاهی بررسی شده است. دیگر نکته موجود در این امتیاز، کسب شدن آن در ویندوز ١٠ است.

هرچند که ممکن است پردازنده Core-i7 12700K که به زودی معرفی می‌شود، با پردازنده‌های جدید سری Ryzen 9 که از آن‌ها نام برده شد، قدرت برابری نداشته باشد. بنابر گزارشات، پردازنده Core-i7 12700K قرار است مجهز به ١٢ هسته پردازشی با ٢٠ رشته باشد. در مقابل آن، پردازنده Ryzen 9 با ١٢ هسته و ٢۴ رشته قرار دارد.

نظر شما در مورد این امتیاز بنچمارک چیست؟ آیا پردازنده Core-i7 نسل ١٢ می‌تواند بهتر از رقبا ظاهر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خوبه ولی پرچمدارش بهتر از اینم ظاهر میشه حتی .✨

نیما عرفانی

“اما در مقابل، امتیاز به دست آمده توسط Core-i9 12900K در بخش تک هسته‌ای”
البته منظور چند هسته ای بود دیگه؟؟
*****
مسلماً AMD بیکار نمیشینه ولی به شخصه با وجود برتری در مجموع پکیج پردازنده های AMD ، تو بالارده ها و پرچمدارا با نمونه های core i7 , i9 اینتلی بیشتر حال میکنم اما در نیمه ی دیگه و سطح پایین تر؛ به شدت برای سری رایزن ۵ و رایزن ۳ ارزش قائلم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️